Kevesebb műanyaggal reagált a német piac változó igényeire a magyar zöldségexportőr

A közép-európai kertészeti termelő régiók részére Ausztria és Németország jelenti az egyik legfontosabb célállomás. Magyarországról is sok zöldség és gyümölcs kerül a németajkú országokba. Minden évben tonnaszám érkezik a cseresznye, a meggy, a szilva, a paprika, a paradicsom az igényes és a minőségre, valamint a környezetvédelemre érzékeny piacokra. Egy magyar zöldségexportőr is fenntartható csomagolással igyekszik megfelelni a megnövekedett kereskedelmi elvárásoknak.

A Németország és Magyarország közötti kétoldalú kereskedelmi kapcsolatok az utóbbi 10 évben felélénkültek. Ennek eredményeként a magyar kertészeti termékek számára Németország kiemelkedően a legfontosabb piaccá vált. Ehhez kapcsolódik, hogy a berlini Fruit Logistica szakkiállítás 21-es csarnokában minden évben számos magyar beszállító jelenik meg a szolgáltatásaival és a termékeivel – írta meg a Freshplaza cikkére hivatkozva a FruitVeB.

Több magyar zöldségexportőr is szembesült azzal, hogy a német és az osztrák piac sokkal kevesebb csomagolásban szeretné megkapni a terméket - Képünk illusztráció
Több magyar zöldségexportőr is szembesült azzal, hogy a német és az osztrák piac sokkal kevesebb csomagolásban szeretné megkapni a terméket – Képünk illusztráció

Környezetkímélő csomagolási stratégiák a gyakorlatban

A magyar exportőrök idén is az Agrármarketing Centrum által szervezett közös standon jelentek meg. Manapság a magyar kertészeti termékek exportjával foglalkozó vállalkozásoknál a fenntartható csomagolási stratégiák célirányos megvalósítása került a középpontba – mondta Rácz Bertalan, a Prémium Kert Kft. ügyvezetője. A vállalkozás a cikk szerint úttörő a témában. Fő termékeinket, így a paradicsomot és a különböző paprikákat szinte kizárólag a német piacon értékesítjük. Nemrég kezdtük értékesíteni a paprika 300 és 500 grammos flowpack kiszerelését.

A dél-kelet magyarországi beszállító elmondása szerint a fenntartható csomagolási alternatívák alkalmazása nagyon fontos annak érdekében, hogy a Németországban folyamatosan változó piaci környezetben és egyre szigorodó elvárások mellett versenyben tudjanak maradni. Ezért fektetünk be az innovatív csomagolási technológiákba, amelyekkel kapcsolatban jelenleg is folynak a fejlesztések. Ma már képesek vagyunk 73 százalékkal kevesebb műanyagot felhasználni a gyártás során. Magyarországon jelenleg csak néhány cég képes a műanyag felhasználás ilyen jelentős csökkentésére. Meggyőződésünk, hogy a fenntartható csomagolás-menedzsment a jövőben a magyar exportőrök részére is meghatározó lesz – fejtette ki a fejlesztés értelmét a cégvezető. A termelt snack paprika mennyisége egyelőre kicsi, így itt még nem álltunk át a környezetkímélőbb csomagolásra, de a tervek között ez is szerepel – mondta Rácz Bertalan.

Várakozások a szezonra

Az ügyvezető arra is kitért, hogy mire számít a májusban kezdődött és várhatóan októberig tartó szezonnal kapcsolatban. Paradicsom esetén a megszokott hozamokat és mennyiségeket várjuk. A paprikánál azonban az előző évhez képest változást tapasztalunk. A fehér paprikákból és a Sweet Palermo-ból talán megfelelő lesz a mennyiség, azonban a kápia esetében lényeges mennyiségi visszaesésre számítunk.

A Prémium Kert Kft-t 2007-ben alapították családi vállalkozásként. Aktív működését 2010 őszén kezdte meg, ekkor lett több nagy, nemzetközi kiskereskedelmi áruházlánc beszállítója. A cég az Alföldön megtermelhető, kiváló minőségű zöldségek és gyümölcsök frisspiaci értékesítésével foglalkozik.

– paradicsomfélék (fürtös, szemes, koktél)
– paprikafélék (TV, hegyeserős, kápia, blondi, pritamin, kaliforniai)
– uborkafélék
– burgonyafélék
– sárgarépa
– salátafélék
– szamóca
– sárgadinnye
– őszibarack
– nektarin

Share Button

Kapcsolódó cikkek

Vételi lendület a Magro.hu-n! A világ más tájaihoz hasonlóan, összességében hazánkban is kedvezőek a terméskilátások a gabonák tekintetében. Csak búzából 1 millió tonnával többet a...
Más kerül terítékre? Javában folyik az aratás és a zöldség- gyümölcs betakarítás. Minden év okoz meglepetést, így az adott szezonnak mindig megvannak a nyertesei és a vesz...
Bajban a borsó, de mindjárt itt a magyar dinnye! Ötven éves negatív rekord Nem éppen a legjobb hírek érkeznek a zöldborsó idei termésmennyiségéről. Bár a konzerv- és a hűtőipar is felkészülten vár...
A hőség áldozatai és nyertesei A hetek óta tartó száraz, meleg időjárás – van olyan országrész, ahol több mint 40 napja nem esett semmilyen mennyiségű csapadék! -, ahogy az várható ...
Nem pazarol a magyar Közel 1500 milliárd forintos agrár- és vidékfejlesztési támogatási keret több mint 90%-át már lekötötték, így nem marad elköltetlen uniós forrás a 200...
Újabb piac, újabb lehetőségek A Kína és Magyarország közti tavalyi agrárkereskedelem átszámolva több mint 7 milliárd forintot ért el, amit a két ország még tovább kíván növelni a j...