Rossz hírt közölt a Magyar Tojásszövetség: 20 százalékos tojásdrágulás várható

A takarmány árának fél éve tartó emelkedése miatt a tojás termelői árának 20 százalék körüli növekedése indokolt – közölte a Magyar Tojásszövetség az MTI-vel. A szervezet szerint a tojás jelenlegi ára körülbelül az önköltséget fedezi. A takarmánydrágulás minden állattartót érint, annak hatásait nem lehet hosszú távon ellensúlyozni. A közleményben fontosnak tartották leírni, hogy a tojástermelőknek csak az átadási árhoz van közük, a bolti árakat a kereskedők határozzák meg. […]

Tovább…

Kiderült, mennyi magyar termék van az Aldi, az Auchan, a SPAR és a Tesco polcain – a Lidl nem válaszolt

A koronavírus járvány sok magyar vásárló számára hozta el a tudatosság idejét a vásárlásoknál is. Rájöttek, hogy amikor a korlátozások miatt a kedvenc éttermük, márkájuk, vagy kisboltjuk fennmaradása a tét, azzal tudják segíteni a vállalkozást, ha ott költik a pénzüket. Sokan tudatosan előnyben részesítik a hazai termékeket. Ennek hátterében sok különféle ok áll a lokálpatriotizmustól kezdve, a karbonlábnyom csökkentésén át a spórolásig. De vajon mennyi magyar áru van az üzletláncok kínálatában? […]

Tovább…

Módosultak a baromfiáruk európai uniós behozatalára vonatkozó szabályok

Megjelent az Európai Bizottság (EU) 2021/568 végrehajtási rendelete a 798/2008/EK rendelet I. mellékletének az egyes baromfiáruk Unióba történő behozatala és Unión keresztül történő átszállítása céljából engedélyezett harmadik országok, területek, övezetek és területi egységek jegyzékében az Egyesült Királyságra vonatkozó bejegyzés tekintetében a magas patogenitású vírustörzsek okozta madárinfluenza megjelenése nyomán szükségessé vált módosításáról. […]

Tovább…

A rövid ellátási láncok oldhatják meg, hogy nőjön a gazdák részesedése az élelmiszeripari bevételből

Felértékelődött a helyi élelmiszerek fogyasztása a koronavírus-járvány hatásai miatt a kitörés óta eltelt évben. Vajon az emberek szívesebben vásárolnak közvetlenül a termelőktől és maguk is termelni kezdenek? A boltok polcaira nagyjából a háromszorosáért kerül az alma, ahhoz képest, amennyiért felvásárolják azt a termelőtől. A golden alma termelői felvásárlási ára az Agrárgazdasági Kutatóintézet adatai alapján nettó 150 forint/kg, a fogyasztói ára pedig 10 budapesti üzlet átlagát számítva 500 forint kilónként. Bővebben a rövid ellátási láncok működéséről. […]

Tovább…

Sokba kerülhet a lakosságnak, ha kiszorul Magyarországról a Lidl és az Aldi

Olyan változások jöhetnek az élelmiszeriparban, amik a magyar mezőgazdaságra is nagy hatással lesznek. Magyarország miniszterelnöke, Orbán Viktor 2010-ben 4 olyan szektort jelölt meg nemzetgazdasági stratégiai jelentőségűnek minősítve, ahol az volt a cél, hogy a magyar tulajdoni arány mindenképpen haladja meg az 50 százalékot. Ezek a területek: az energiaszektor, a bankszektor, a média és a kiskereskedelem. Azért szükséges a többségi tulajdon elérése, mert a magyar mezőgazdaság és az élelmiszeripar sikeressége azon is múlik, milyen mértékben fogadják be a kereskedők a hazai termékeiket. […]

Tovább…

Nem tartja jó megoldásnak a közgazdász, hogy Lázár János hadat üzent a kiskereskedelmi multicégeknek

Súlyos következményekkel járhat, ha a kormány a Lázár János kormánybiztos által felvázolt módon, nyíltan protekcionista politikával és a multinacionális cégek Magyarországról történő kiszorításával erősítené a hazai élelmiszerbolt-hálózatot. A szakértők egy része szerint egy ilyen döntésnek csak a fogyasztók, a mezőgazdasági termelők és a feldolgozók lehetnek a károsultjai. Cikkünkből kiderül, miért és hogyan gondolják ezt. […]

Tovább…

Terjeszkedik és Marokkóban találhat új piacot a magyar vetőmagipar

Együttműködési megállapodást kötött a Vetőmag Szövetség Szakmaközi Szervezet és Terméktanács, valamint a Marokkói Vetőmag-előállítók Szövetsége. Takács Géza elnök elmondta, hogy: az afrikai kontinens nagyon fontos együttműködési lehetőségeket nyithat az exportorientált ágazat magyarországi szereplői számára. A koronavírus járvány miatt a két fél rendhagyó módon ezúttal internetes kapcsolat segítségével írta alá az együttműködési megállapodást. […]

Tovább…

Kevesebb műanyaggal reagált a német piac változó igényeire a magyar zöldségexportőr

A közép-európai kertészeti termelő régiók részére Ausztria és Németország jelenti az egyik legfontosabb célállomás. Magyarországról is sok zöldség és gyümölcs kerül a németajkú országokba. Minden évben tonnaszám érkezik a cseresznye, a meggy, a szilva, a paprika, a paradicsom az igényes és a minőségre, valamint a környezetvédelemre érzékeny piacokra. Egy magyar zöldségexportőr is fenntartható csomagolással igyekszik megfelelni a megnövekedett kereskedelmi elvárásoknak. […]

Tovább…