Segítség
Általános tudnivalók
Mi az a Magro és mi az az online piactér?
A Magro online piactér egy olyan portál, ahol egyszerűen és gyorsan eladhat, vagy vásárolhat mezőgazdasági termékeket (pl. eladó kukorica, eladó búza, eladó árpa, eladó napraforgó, eladó széna, eladó szalma, eladó burgonya) haszonállatokat (pl. eladó szarvasmarha, eladó sertés, eladó kecske, eladó juh), valójában mindent, ami az agrárpiachoz kapcsolódik. Emellett hasznos árinformációkat kaphat többek között a gabonaárak alakulási trendjéről, valamint a búza és kukorica felvásárlási árának változásáról a
Magro Gabonaindex (röviden MGX) által.
Mi az az Magro Gabonaindex, azaz MGX?
A napi átlagos felvásárlási árakat búzára és kukoricára és a Magro Gabonaindexet, vagy röviden, csak MGX-et foglalja magában. Az MGX a magyarországi gabonapiac (árpa, kukorica, búza, tritikálé, rozs, zab, cirok, köles, rizs) állapotát jeleníti meg egyetlen, naponta frissülő mutatóban, így kiválóan alkalmas a hazai gabonapiac árváltozásainak és a trendek nyomon követésére.
Ha kíváncsi a részletekre – például hogyan számoljuk az indexet -, és hogy hogyan is néz ki az MGX, akkor
itt tudja megnézni.
Mi az az Ajánlatfigyelő?
Rendszerünk automatikusan figyeli a feltöltött ajánlatokat, és elküldi Önnek emailben a legfrissebbeket, amelyek Önt érdekelhetik.
Ehhez semmi mást nem kell tennie, csak: végezzen el egy 2 perces, gyors regisztrációt, és nyomja meg az Ajánlatfigyelő gombot. Ezután beállíthatja magának néhány másodperc alatt, hogy milyen termékek ajánlatairól küldjünk értesítést Önnek! Ha egyszerre több termékről is szeretne Ajánlatfigyelőt kapni, próbálja ki egyik
előfizetési csomagunkat!
Mi az az Általános Szerződési Feltételek?
Ez a dokumentum tartalmazza azokat a szabályokat és feltételeket, amelyeket a felhasználóknak és az üzemeltetőnek be kell tartania a Magro.hu online piactéren. A regisztrációval Ön elfogadja az
ÁSZF-et és az
Adatvédelmi nyilatkozatot, ezzel szerződést köt a MagroPontHu Kft-vel, amelyben elfogadja cégünk szabályzatát, a Magro.hu portál használatára vonatkozóan. Az Általános Szerződési Feltételek kitér az itt érintett kérdéskörökre is.
Mi az a párosítás és mire használhatom?
A párosítás az egyik legkényelmesebb funkció a piactéren. Ön feltölti eladási szándékát, és a rendszer automatikusan megkeresi a hozzá illeszkedő vételi ajánlatot. Ha pl. búzát akar eladni, és feltölti eladási ajánlatát, megkeressük Önnek a rendszerben a búza vételi ajánlatokat, amit rögtön megtekinthet az oldalon, ill. értesítést kap róla emailben, és az Üzenetek menüpontba. (Ez természetesen fordítva is igaz, ha Ön venne, akkor az eladási ajánlatot keresi meg a rendszer.)
Önnek semmit sem kell tennie, csak megnézni, hogy jó-e a párosítás az Ön számára, és leütni a másik fél ajánlatát, alkut indítani, vagy módosítani a sajátját, hogy közelítsen a vételi ajánlat paramétereihez.
Regisztráció
Milyen adatokat kell megadni a regisztrációnál?
A regisztrációhoz az alábbi adatokra van szükség:
- vezetéknév, keresztnév
- email cím
- mobil telefonszám
A regisztráció során a valóságnak megfelelő adatokat kell megadni!
A helytelen vagy hiányos regisztrációkat a rendszer felfüggeszti. A megadott adatokat az adatvédelmi törvénynek és szabályzatnak megfelelően kezeljük. Az ajánlati lapon az email címen kívül az összes adat feltüntetésre kerül (mivel nyilvános adatokról van szó és a bizalom megteremtését szolgálják a felek között).
Hogyan regisztrálhatok?
A Magro.hu mezőgazdasági piactér üzemeltetői nagy figyelmet fordítanak az itt zajló elektronikus kereskedelem biztonságára, ezért a portál használata, az ajánlatfeltöltés regisztrációhoz kötött és a regisztrációnál megadott email cím és mobil telefonszám ellenőrzése után lehetséges.
A regisztrációhoz kattintson a főoldalon a "
Regisztráció" gombra, vagy a főoldal, illetve minden egyéb oldal jobb felső sarkában található "
Regisztráció" szövegre, majd adja meg nevét, email címét és mobil telefonszámát. Ezek után kap egy emailt a Magrotól, az abban szereplő linkre kattintva megerősíti email címe helyességét. A mobil telefonszámára egy ellenőrző SMS kódot küldünk, melyet beírva a megfelelő online felületbe, véglegesíti regisztrációját.
Előfordulhat, hogy a visszaigazoló levél a "Spam" mappában köt ki, ezért célszerű azt is rögtön ellenőrizni. Ha a visszaigazoló emailt, vagy SMS kódját nem kapja meg, hívja a Magro.hu
ügyfélszolgálatát.
Mennyi idő alatt zajlik le a regisztráció?
Ha Ön a regisztráció során helyes email címet és mobil telefonszámot ad meg és a megadott telefonszámra a Magro által küldött kódot az SMS megérkezése után beírja a megfelelő online felületre, a regisztráció csak pár percet vesz igénybe.
Milyen felhasználói státuszok vannak?
A Magro.hu piacterén a következő felhasználói státuszok és jogosultságok vannak érvényben:
A nem regisztrált felhasználó az oldalt csak korlátozottan használhatja. Nem tölthet fel ajánlatot, alkut nem indíthat, és nem üthet le, nem állíthat be ajánlatfigyelőt, valamint az ajánlatok minden részletét sem láthatja.
A regisztrált felhasználó korlátlan számú ajánlatot tölthet fel, állíthat be ajánlatfigyelőt 1 termékre, olvashatja a kapott üzeneteit és válaszolhat rájuk, értesítést kap párosított ajánlatairól. Továbbá regisztráció birtokában a gépes ajánlatok minden részletét, a hirdetők elérhetőségét is láthatja.
Az előfizetéssel rendelkező felhasználó a csomagjában rögzített minden szolgáltatást elér, látja az ajánlatok minden részletét, ajánlatfigyelést kap, korlátlan ajánlat feltöltési, eladói és/vagy vevői jogosultságokkal rendelkezik, alkut indíthat és leütheti az ajánlatokat.
Mit tegyek, ha nem érkezett meg az aktiváló email a regisztrációhoz?
A Magro az email cím megadása után néhány percen belül elküldi a regisztráció befejezéséhez szükséges emailt. Ezt minden esetben a Spam, vagy Levélszemét mappában is ellenőrizze!
Ha a levél nem érkezik meg, akkor előfordulhat, hogy az email szolgáltatója miatt késik a kézbesítés. A kézbesítéshez szükséges idő szolgáltatónként más és más, de akár 12 óra is lehet. Ha az aktiváló email 24 óra alatt sem érkezik meg, kérjük, érdeklődjön szolgáltatójánál a levél kézbesítéséről!
Az is előfordulhat, hogy az email címét adta meg hibásan, azért nem érkezett meg a regisztrációs email. Amennyiben az email címét elírta, a regisztrációt meg kell ismételnie (a nem aktivált felhasználónevek 7 nappal a regisztráció megkezdése után automatikusan törlődnek).
Ha új aktiváló e-mailt kér, kérjük indítson egy új
regisztrációt!
Mit tegyek, ha az SMS-ben kapott kód nem érvényes?
A kapott kód mindig érvényes. Kérjük, a kódot figyelmesen gépelje be a megfelelő helyre. Amennyiben a kapott kódot a rendszer nem fogadja el, kérjük, küldje azt el a probléma leírásával együtt az ügyfélszolgálatunknak, hogy segíteni tudjunk a probléma megoldásában.
Mit tegyek, ha nem sikerült a regisztráció?
Ennek többféle oka lehet. Először ellenőrizze, hogy megfelelően töltötte-e ki az űrlapot, majd bizonyosodjon meg arról, hogy nem szakadt-e meg a kapcsolat az Internet szolgáltatóval.
Ha az űrlap kitöltése nem megfelelő, akkor a Tovább gomb megnyomása után ismét a regisztrációs lap jelenik meg oly módon, hogy a helytelenül kitöltött mezők pirossal kiemeltek. Ilyen esetben figyelmesen olvassa el a problémás mezők alatt olvasható szöveget és az alapján egészítse ki, helyesbítse az adatokat!
Hogyan tudom megváltoztatni a jelszavamat?
Aktuális jelszavával lépjen be az oldalra!
Kattintson a "Módosítom" menüre!
írja be a megváltoztatandó jelszavát, majd kétszer az újat (új jelszó/új jelszó ismét)!
Végül kattintson a "Módosítás" gombra!
Miért van szükség az adatok ellenőrzésére a regisztrációnál?
A Magro.hu mezőgazdasági piactér üzemeltetői nagy figyelmet fordítanak az itt zajló elektronikus kereskedelem biztonságára, ezért a portál teljes körű használata csak a regisztrációnál megadott email cím és mobil telefonszám, valamint bizonyos cégadatok ellenőrzése után lehetséges. Az ellenőrzés célja, hogy a piacteret csak megbízható felhasználók használhassák.
Csak regisztrált felhasználók rendelkeznek ajánlat feltöltési jogosultsággal, alkut indítani és ajánlatot leütni csak előfizetési csomaggal rendelkező felhasználók tudnak.
Nézze meg, milyen lehetőségekkel élhetnek
előfizetőink!
A Magro.hu használata
Külföldiként hogyan tudom igénybe venni a szolgáltatást?
Amennyiben külföldi felhasználó és nem rendelkezik magyar telefonszámmal, akkor is ugyanúgy tud regisztrálni, mintha magyar telefonszámmal rendelkezne. Írja be a számot, és várjon a megerősítő kódra, amelyet az SMS kód mezőbe kell beírnia. Ha nem sikerül, kérjük vegye fel a kapcsolatot
ügyfélszolgálatunkkal e-mailben, vagy telefonon az oldal tetején a
Kapcsolat menüpontra kattintva.
Hogyan tudok vételi ajánlatot feltölteni?
Regisztráció után a piactérre korlátlan számban tölthet fel vételi ajánlatot.
Vételi ajánlatot az Adok-veszek/Vennék menüpont alatt az új vételi ajánlatot indítok ikonra kattintva tud tenni.
A megjelenő űrlapon töltse ki a termék adatait. Törekedjen arra, hogy a keresett termékről minél több adatot tüntessen fel.
A potenciális eladók érdeklődhetnek az igényeiről. Ezért kérjük, mindig legyen elérhető az Ön által kapcsolattartásra megadott telefonszámon, vagy legalább naponta ellenőrizze email postafiókját és/vagy az Adok-veszek/Üzenetek felületet. Így az érdeklődők kérdéseire minél gyorsabban és pontosabban tud válaszolni.
Mi szerepeljen a termékleírásban?
A termékleírásban célszerű minden, a termékkel kapcsolatos fontos információt feltüntetni, amelyek alapján az érdeklődők teljes képet kaphatnak a meghirdetett termékről. Pl: egy termény esetén fel kell tüntetni a minőségi jellemzőit, a pontos fajtáját, hogy milyen célra megfelelő a termény, stb. Állat esetén pl. a pontos fajtáját, hogy milyen takarmányt kapott, hogy vemhes-e, stb.
Hogyan tudok vásárolni?
Vásárolni előfizetési csomag választása után tud a piactéren.
Ha ön már előfizetéssel rendelkező felhasználó, keresse ki az Önnek megfelelő terméket a keresőmező használatával, vagy a termékek kategóriái között böngészve.
Az ajánlatok között az Aktuális ajánlatok és a Kiemelt ajánlatok blokkban válogathat a főoldalon.
Egy ajánlatra klikkelve megismerheti annak részleteit.
Vizsgálja meg a termék tulajdonságait, aminek az ajánlatát le kívánja ütni/elfogadja. Ha kérdése lenne egy termékkel, a szállítással, vagy a fizetési feltételekkel kapcsolatban, érdeklődjön az Eladónál a terméklapon megadott elérhetőségeken.
Gyűjtsön információkat a potenciális Eladóról, akivel üzletet tervez kötni. Nézze meg az Eladó Bizalmi Indexét és olvassa el más felhasználók értékelését az Eladóról.
Csak akkor töltsön fel ajánlatot, vagy üssön le/fogadjon el eladási ajánlatot, ha komoly vételi szándéka van, hiszen ez a Polgári Törvénykönyv szerint is vételi ajánlatnak minősül.
Hogyan tudok eladási ajánlatot feltölteni?
Regisztráció után a piactérre korlátlan számban tölthet fel eladási ajánlatot.
Eladási ajánlatot az Adok-veszek/Eladnék menüpont alatt az új eladási ajánlatot indítok ikonra kattintva tud tenni.
A megjelenő űrlapon töltse ki a termék adatait. Törekedjen arra, hogy a keresett termékről minél több adatot tüntessen fel. Legyen őszinte termékét illetően. A csalódott vevők negatívan értékelhetik Önt.
A lehetséges vevők többször is információt kérhetnek az ajánlatával kapcsolatban. Kérjük, mindig legyen elérhető az Ön által kapcsolattartásra megadott telefonszámon, vagy legalább naponta ellenőrizze email postafiókját és/vagy az Adok-veszek/Üzenetek felületet, hogy az érdeklődők kérdéseire lehetőleg minél gyorsabban és pontosabban válaszolhasson.
Hogyan tudom megtalálni az általam keresett terméket?
Egy adott termék megtalálása a Keresés funkció segítségével a keresőmezőbe beírt kulcsszó alapján, vagy a kategóriák átnézésével lehetséges. Mivel a piactéren keresett és kínált termékek köre nagy, ezért a kereső használatát javasoljuk.
A másik lehetőség, hogy regisztráció után, beállítja magának, hogy automatikus ajánlatfigyelést kapjon emailben, akár minden nap. Így egyszerűen és könnyen tájékozódik az Önt érdeklő ajánlatok feltöltéséről.
Mi tegyek, ha olyan terméket szeretnék adni, vagy venni, ami nem szerepel a piactér kategóriái között?
Ha a rendszerben nem találja meg a kívánt terméket, klikkeljen a
Kapcsolat menüpontra az oldal alján és a megadott email címen jelezze ezt az
ügyfélszolgálatnak.
Mivel a piactéren csak a mezőgazdasággal összefüggő termékekkel lehet kereskedni, kollégáink először elbírálják, hogy a kívánt termék belefér-e az oldal profiljába. Ha igen, a jelzéstől számított 24 órán belül kibővítik az eladható és megvásárolható termékek körét és ezt Önnek emailben jelzik. Ha nem, akkor az elutasításról kap visszajelzést.
Meddig találhatók meg az ajánlataim a piactéren?
A le nem ütött/el nem fogadott ajánlatai addig szerepelnek a piactéren, ameddig Ön szeretné és amilyen határidőt a vonatkozó ajánlat feltöltésénél beállított. A törlés időpontja a határidőként megadott nap 23:59. Az ajánlatok tetszés szerint és alkalommal meghosszabbíthatók.
A sikeresen zárult tranzakciók főbb adatai a lezárást követően is megjelennek az Ön oldalán.
Ki felel az eladott termékért?
A termékek adás-vétele az online piactéren keresztül kapcsolatba került eladó és a vevő között közvetlenül történik meg. A piactér csak a megfelelő üzleti partner megtalálására biztosít lehetőséget. Az eladni kívánt termék elvárásoknak megfelelő minőségéért az Eladó, az adás-vétel lebonyolításáért pedig az Eladó és a Vevő együttesen felel. A Vevőnek felelőssége többek között az is, hogy meggyőződjön arról, hogy a termék az igényeinek megfelelő-e.
Keresés
Hogyan kaphatok értesítést az engem érdeklő új ajánlatokról?
Az ajánlatfigyelő segítségével. Iratkozzon fel
ajánlatfigyelőre amennyiben egy adott termékkategória új eladási és/vagy vételi ajánlatairól szeretne értesítést kapni! Rendszerünk automatikusan küldi el Önnek emailben az Önt érdeklő feltöltött ajánlatokat. Lehetősége van arra is, hogy megadja, milyen időközönként szeretne értesítéseket kapni. Ezt a beállítást, javasoljuk, mindenki tegye meg.
Hogyan találhatom meg egy felhasználó összes tranzakcióját?
A felhasználók minden tranzakciós adatára csak regisztráció és előfizetési csomag választása és kifizetése után tud rákeresni.
A Piaci szereplők menüponton belül használja a Magro kereső funkcióját, vagy keresse meg a kérdéses felhasználót az abc-rendben felsorolt listából.
Hogyan találhatom meg egy felhasználó elérhetőségeit?
Egy felhasználó elérhetőségeit csak regisztrált, előfizetési csomaggal rendelkező felhasználók láthatják.
Kattintson a
Piaci szereplők menüpontra és használja a Magro
kereső funkcióját! Írja be a keresőmezőbe a keresett felhasználót.
Egy felhasználó elérhetőségeit elérheti közvetlenül is a felhasználó nevére kattintva.
Eladási és vételi ajánlatok feltöltése
Mi tegyek az adásvétel problémamentességéért?
Az ajánlatában részletesen jellemezze a terméket. Ha kérdés érkezik, arra minél gyorsabban és részletesebben válaszoljon.
Gyűjtsön információt a potenciális üzletfeleiről. Nézze meg a felhasználóról szóló visszajelzéseket és Bizalmi Indexét.
Győződjön meg arról, hogy nincsenek-e félreértések a szállítás körülményeivel, a fizetési feltételekkel és a fizetési móddal kapcsolatban, valamint egyéb fontos részleteket illetően.
Mit lehet a Magro piacterén eladni?
A piactéren minden olyan a mezőgazdasághoz köthető termék (pl. eladó kukorica, eladó búza, eladó árpa, eladó napraforgó, eladó széna, eladó szalma, eladó burgonya), haszonállat (pl. eladó szarvasmarha, eladó sertés, eladó kecske, eladó juh) értékesíthető, amely árusítása nem ütközik jogszabályba vagy a piactér szabályzatába. Erről az
Általános Szerződési Feltételekben tájékozódhat.
Hogyan tudok eladási ajánlatot feltölteni?
A piactérre regisztráció elvégzése után tud ajánlatot feltölteni.
Eladási ajánlatot az Adok-veszek/Kínálom menüpont alatt az Új eladási ajánlatot indítok kifejezésre kattintva tud tenni.
Meg kell adni a termék adatait a megjelenő űrlapon. Törekedni kell, hogy a lehető legtöbb adatot megadja a termékről. Fontos az őszinteség a kitöltés során, ugyanis a csalódott vásárlók negatívan értékelhetik Önt.
A vásárlók többször is tájékoztatást kérhetnek az Ön ajánlatával kapcsolatban. Kérjük, törekedjen arra, hogy elérhető legyen az Ön által kapcsolattartásra megadott telefonszámon, vagy minimum naponta nézze email postafiókját és/vagy az Adok-veszek/Üzenetek felületet, azért hogy a vevői kérdésekre minél gyorsabban és pontosabban reagálhasson.
Hogyan tudok eladni?
Ajánlatot feltölteni, amely az eladás alapja, csak regisztrált felhasználók tudnak.
Ha ön már regisztrált, akkor keresse ki az önnek megfelelő terméket a keresőmező használatával, válassza a Keres opciót a keresőmező mellett (eladót / vevőt / mindkettőt keresek) és kattintson a "
Keresés" gombra! Keresését tovább pontosíthatja az
összetett keresés linkre kattintva.
A megjelenített ajánlatok részleteit előfizetéssel rendelkező felhasználók a termékkategória nevére kattintva érhetik el.
Vizsgálja meg a termék tulajdonságait, aminek az ajánlatát le kívánja ütni/elfogadja. Ha kérdése lenne egy termékkel, a szállítással, vagy a fizetési feltételekkel kapcsolatban, érdeklődjön a másik félnél az ajánlati lapon megadott elérhetőségeken.
Gyűjtsön információkat a potenciális partnerről, akivel üzletet tervez kötni. Nézze meg a Bizalmi Indexét és olvassa el más felhasználók értékelését a Felhasználóról. Csak akkor üssön le/fogadjon el ajánlatot, ha komoly eladási szándéka van, hiszen ez a Polgári Törvénykönyv szerinti is eladási ajánlatnak minősül.
Miért nem sikerült az ajánlatfeltöltés?
Kérjük, ellenőrizze böngészőjének a beállításait. Ha ezután sem sikerül a feltöltés, kérjük, részletesen írja le a tapasztalt hibajelenséget és emailben küldje el azt ügyfélszolgálatunknak, hogy segíteni tudjunk a probléma megoldásában. Észrevételét telefonon is jelezheti felénk.
Eladhatom-e a meghirdetett terméket a Magron kívül?
A Polgári Törvénykönyv a szerződés létrejöttéről szóló, 211. § értelmében, aki szerződés kötésére ajánlatot tesz, ajánlatához – az ajánlat feltöltésekor vállalt határidőig - kötve marad az online értékesítés jellegéből kifolyólag. Az ajánlati kötöttség kizárása nem lehetséges.
Az eladóknak és vevőknek a Magro piacterére feltöltött ajánlataik szerződéskötési nyilatkozatnak minősülnek, vagyis az ettől való elállás a vállalt határidőn belül nem lehetséges.
Egy ajánlat leütését követően a szerződéskötés automatikusan megvalósul, és a szerződésben foglaltak betartása mind a vevő, mind az eladó számára kötelező, vagyis az eladó köteles a felkínált terméket a kialakult áron a vevőnek eladni, a vevő pedig köteles a terméket ezen az áron megvenni.
Ezeknek a jogoknak szerződésszegés esetén polgári peres eljárás során lehet érvényt szerezni.
Hogyan tudom törölni a feltöltött ajánlatomat?
A felhasználó által feltöltött termék bármikor törölhető. Fontos azonban tisztában lenni azzal, hogy ha a feltöltött ajánlatot valaki leüti, de a hirdető ezt követően törli az ajánlatot, az ajánlati kötöttség fennáll, az ajánlatban szereplő paraméterekkel az adás-vételnek be kell következnie.
Hogyan tudom a futó ajánlatomat szüneteltetni?
A feltöltés során a felhasználó által megadott határidőn (ajánlati kötöttség) belül egy eladási ajánlat nem szüneteltethető, csak törölhető az is csak abban az esetben, ha a termék a feltöltést követően megsemmisül, vagy elérhetetlenné válik, vagy a feltöltött termék állapotában jelentős változás (pl. állagromlás) áll be. Ezeket a vis maior eseteket, azonban, bizonyítani kell. Ekkor az eladó az ajánlatát törölheti, akkor is, ha azt leütötték (eladási ajánlat törlése). A Felhasználó egy hónapban eladási ajánlat törlést kizárólag egyszer hajthat végre. Az eladási ajánlat törlése esetén a törölt tranzakció a feltöltéskor megadott tulajdonságokkal nem indítható újra.
Miért nem tudok képet feltölteni?
Saját gépéről fotókat a következőképpen tud feltölteni:
Az ajánlati lapon legalul kattintson a „Tallózás” gombra!
A megjelenő ablakban keresse meg a feltöltésre szánt fotót, majd kattintson rá duplán!
Nyomja meg a „Küld” gombot!
Feltöltés után az ajánlati lapon ellenőrizheti, hogy minden rendben van-e a képpel és a leírással. Elképzelhető, hogy böngészője beállítása miatt az ajánlati lapot először frissíteni kell, hogy az új kép megjelenjen.
Mi történik egy ajánlat leütése, elfogadása után?
Egy ajánlat leütése, vagy elfogadása után, célszerű minél hamarabb felvenni a kapcsolatot a másik féllel, hogy egyeztessenek a részletekről (fizetés módja, az átadás/átvétel helye és időpontja, valamint a szállítási költsége és az esetleges egyéb költségek), mert a Magro.hu szabályzata szerint a leütéstől számított 14 napon belül kell visszajelezni az esetleges sikertelen tranzakciókról.
Fontos hangsúlyozni, hogy az ajánlatok elfogadásával jogilag érvényes szerződés jön létre az eladó és vevő között!
Feltölthetek-e újra egy leütött ajánlatot?
Egy ajánlat elfogadása, leütése után kérjük, próbáljon emailen, vagy telefonon kapcsolatba lépni partnerével. Ha erre ő nem reagál, vagy nem elérhető, pár nap után kísérelje meg a kapcsolatfelvételt ismét.
Ha nem jár sikerrel és partnere továbbra sem jelentkezik, akkor az ajánlat elfogadásától számított 14 napon belül írjon neki egy utolsó emailt az adásvételtől való elállásról, értékelje partnerét és emailben jelezze az adásvétel meghiúsulását a Magro.hu ügyfélszolgálatának. Ezután töltheti fel ismét az ajánlatát.
Mit tegyek, ha a partner nem jelentkezik?
Az ajánlat elfogadása, leütése után javasoljuk, hogy azonnal próbáljon emailen, vagy telefonon kapcsolatba lépni partnerével. Ha ő erre nem reagál, vagy nem elérhető, pár nap után kísérelje meg a kapcsolatfelvételt ismét.
Ha ez sem sikerül és a partner továbbra sem jelentkezik, akkor az ajánlat elfogadása után, de még 14 napon belül írjon egy utolsó email üzenetet az adásvételtől való elállásról, értékelje partnerét és emailben jelezze az adásvétel meghiúsulását a Magro.hu ügyfélszolgálatának.
Ajánlat leütése után
Mi történik egy ajánlat leütése, elfogadása után?
Egy ajánlat leütése, vagy elfogadása után, javasoljuk, hogy minél hamarabb vegye fel a kapcsolatot és egyeztessen a részletekről (fizetés módja, az átadás/átvétel helye és időpontja, valamint a szállítási költsége és az esetleges egyéb költségek) a másik féllel, mert a Magro.hu szabályzata szerint a leütéstől számított 14 napon belül kell visszajelezni az esetleges sikertelen tranzakciókról.
Fontos hangsúlyozni, hogy az ajánlatok elfogadásával jogilag érvényes szerződés jön létre az eladó és vevő között!
Hogyan tudom meg a partnerem elérhetőségeit?
Egy felhasználó elérhetőségeit előfizetési csomag választása és kifizetése után tudja megismerni a piactéren.
A partnere elérhetőségeit az ajánlatban a termékre kattintva, az ajánlati lapon, vagy a piaci szereplők között találja.
Mit tegyek, ha a partner nem jelentkezik?
Az ajánlat elfogadása, leütése után javasoljuk, hogy azonnal próbáljon emailen, vagy telefonon kapcsolatba lépni partnerével. Ha ő erre nem reagál, vagy nem elérhető, pár nap után kísérelje meg a kapcsolatfelvételt ismét.
Ha ez sem sikerül és a partner továbbra sem jelentkezik, akkor az ajánlat elfogadása után, de még 14 napon belül írjon egy utolsó emailüzenetet az adásvételtől való elállásról, értékelje partnerét és emailben jelezze az adásvétel meghiúsulását a Magro.hu ügyfélszolgálatának.
Milyen értékeléseket adhatok?
Ha pozitív az értékelés, azaz minden rendben zajlott 4-est, vagy 5-öst, ha semleges, azaz összességében elégedett volt, de voltak kisebb fennakadások 3-ast, ha negatív, azaz komoly gondok voltak 1-est, vagy 2-est adjon.
A szöveges értékelés legyen tényszerű és tárgyilagos. Kerülje a durva szavakat és kifejezéseket!
Kérjük, hogy az értékelést gondolja át, mert utólag módosítani nem lehet.
A partner értékelése
Mi az az értékelés?
Ötös skálán (1-5) van lehetőség értékelni. A partnerek nem csak ezt a skálát használhatják egymás értékelésére, hanem szöveges formában is megtehetik az alábbi területeken:
- tárgyalás (adásvétel körülményeinek véglegesítése),
- fizikai teljesítés (termék ádásvétele),
- pénzügyi teljesítés
A felsoroltakra egy pontszám adható.
A Bizalmi index
Az indexet a rendszer automatikusan számolja, az értékelések súlyozott átlagának százalékos formában történő megadásával. Minél jobban közelíti valakinek az indexe a 100%-ot, annál megbízhatóbb partnernek számít.
Mi történik, ha kedvezőtlen értékelést kapok?
A kedvezőtlen értékelés rontja a Bizalmi indexet, ezért a lehetséges üzleti partnerek kisebb valószínűséggel vásárolhatnak, vagy adhatnak el Önnek.
Azt a felhasználót, aki több alkalommal is negatív értékelést kap, a Magro.hu felfüggesztheti a piactér használatától.
Eltávolítható a rólam készült értékelés?
A szöveges értékelésben nem használható durva, obszcén kifejezés. Ezeket a Magro külön értesítés nélkül törli. Ezeken kívül, az elkészült értékelések nem törölhetők.
Kapott kedvezőtlen értékelés esetén mindkét félnek lehetősége van arra, hogy reagáljon az értékelésre a Magro.hu ügyfélszolgálatánál.
Fizetési módok és előfizetés
Mennyibe kerül a Magro.hu-n kereskedni?
A regisztráció és a piactérre az ajánlatok feltöltése ingyenes. A plusz szolgáltatások (például telefonszámok láthatósága, korlátlan számú ajánlatfigyelő beállítása) előfizetéssel, különböző tartalmú
előfizetési csomagok (alap, prémium, prémium plusz) kiválasztásával érhetőek el 2013. március 18-tól.
Mi az előfizetés menete?
Az
Előfizetés oldalon kiválaszthatja, hogy az adott csomagok (Alap, Prémium, Prémium+) közül melyikre, és milyen hosszúságú időszakra (30 napos, negyedéves, féléves, vagy éves) kíván előfizetni. Ezt követően a kiválasztott csomag oszlopában a Kiválasztom gombra kell kattintania. Innen a rendszer vezeti. Ha még nem adta meg adatait (
Adok-veszek/Adataim), akkor itt tudja megadni, ezek egyben a számlázási adatai is lesznek. Ezt követően tudja kiválasztani a fizetési módot (online, átutalás, készpénzes OTP Bankos befizetés, rózsaszín csekk), a KIFIZETEM gombra kattintva pedig láthatja a fizetési módhoz tartozó egyéb tudnivalókat (online fizetésnél egy másik felületre kerül, ahol a bankkártya egyes adatait kell megadni, átutalásnál például a számlaszám, rózsaszín csekknél a helyes kitöltés módja jelenik meg), majd nyomja meg az OK gombot. Ezek után következik maga a fizetés, majd az összeg megérkezésekor kap tőlünk egy aktiválásról szóló e-mailt, és már használhatja is az előfizetéssel járó előnyöket.
Melyik előfizetési csomagot válasszam?
Az
Előfizetés oldalon táblázatos formában találja meg az egyes csomagok tartalmát, ami alapján könnyebben eldöntheti, hogy melyik a legmegfelelőbb az Ön számára. Általánosságban elmondható, hogy akik heti 2-3 alkalommal használják a piacteret, azok az Alap csomagot szokták választani, akik viszont a legújabb ajánlatokra szeretnek lecsapni, és akár naponta nézik a piactéren az ajánlatok mozgásait, azok a Prémium csomagra fizetnek elő. Tipp: a féléves és éves időtartamra jobban megéri előfizetni (egy napra átszámolva kevesebbet fizet, mint 30 napos, negyedéves időszak esetén)!
Mi a különbség az Alap és a Prémium csomag között?
A legnagyobb különbség a két előfizetési csomag között a telefonszámok elérhetőségének gyorsasága. Alap csomag esetében 2 nappal később juthat hozzá a legfrissebb ajánlatok elérhetőségeihez, Prémium csomag esetén nincs korlátozás. Tehát egy mai napon feltöltött ajánlat telefonszámát a Prémium csomagos azonnal látja, az Alap csomagos pedig 2 nap múlva. További különbség, hogy adott napon belül feltöltött ajánlatok között a Prémium csomagos ajánlata előrébb sorolódik, mint az Alap csomagos, az Alap csomagos ajánlata pedig előrébb sorolódik, mint az, akinek nincs előfizetése. A Prémium csomaggal rendelkező ajánlata emellett még a Kiemelt ajánlatok közé kerül (táblázatos formában és fotóval, szövegesen is). Részletesebben
itt olvashatja el el az egyes előfizetési csomagok tartalmát.
Hogyan tudom befizetni az előfizetési csomag árát?
A piactéren négyféle fizetési mód közül választhat: online (bankkártyás) fizetés, átutalás, OTP Bankon keresztül készpénzes befizetés, rózsaszín csekk. Online fizetés esetén az előfizetéssel igénybe vehető plusz szolgáltatások a fizetést követően azonnal elérhetőek, átutalás és OTP Bankos befizetés esetén általában 2-3 óra (maximum 4 óra), csekkes fizetés esetén néhány nap múlva. Az összeg beérkezését és az előfizetéssel járó plusz szolgáltatások igénybe vételének aktiválását követően e-mailben kap értesítést.