Egyre tudatosabban vásárol a magyar lakosság a nemrég napvilágot látott adatok szerint. Az elmúlt években ugyanis mind többet és többet fordítunk egészséges és környezetkímélő technológiával készült ételekre. Ebből a mezőgazdaság egyik szegmense is hasznot húz: virágzik a közösségi mezőgazdaság az országban.
Egy friss kimutatás szerint világosan látszik, hogy itthon egyre nagyobb az igény a bio élelmiszerekre: 2014 és 2016 között mintegy 19 milliárd forintot költöttünk rá. 2 év alatt mintegy 50 százalékos emelkedést tapasztaltak az elemzők a keresletben.
A kereslet növekedésével a kínálat növekedése is elindult: a nagyobb kereskedelmi láncok áruházainak polcain egyre több bio élelmiszer található meg. Ez nagy lendületet ad a növekedésnek, hiszen egyre gyakrabban vásárolunk élelmiszert ezeknél a láncoknál.
Ezzel párhuzamosan egy hazánkban fiatal mezőgazdasági ágazat, a közösségi mezőgazdaság is rohamos fejlődésnek indult. A kezdeményezéshez elsősorban azok a tudatosan táplálkozó családok csatlakoznak, akiknek fontos a biztonságos, helyi élelmiszerek fogyasztása. 2011-ben még csak 3-4 ilyen kezdeményezéssel lehetett összefutni Magyarországon, 2017-re viszont már legalább 20 vásárló-gazda közösség működik itthon – írja a piacesprofit.hu.
Jellemzően olyan közösségek múködnek, ahol a gazdálkodók vállalják, hogy egész évben egy meghatározott közösség számára termelnek, a megtermelt zöldségeket, gyümölcsöket vagy állati eredetű termékeket pedig hetente szétosztják a tagok között, akik ezért nyilván egy meghatározott összeget fizetnek.
A legkülönlegesebb viszont minden bizonnyal a „YouTyúk” nevű kezdeményezés, ahol konkrétan tyúkot lízingelhetnek az érdeklődők és a lízingelt tyúk által tojt tojásokat kaphatják meg a vásárlók.