Az alma népszerűsítésével indul idén az idénytermékek kampánya és nem titkolt cél, hogy ez a gyümölcs szerepeljen a hungarikumok listáján is. Később a baromfi termékek, borok és halak következnek az október végétől december közepéig tartó belföldi fogyasztást ösztönző akció keretében.
Miután láthatólag egyre kevesebb a feltétele valamely termék hungarikummá válásának, nem lehetetlen, hogy az alma is bekerül a kitüntetett “csapatba”. A kedvelt gyümölcs népszerűsítésével indul ugyanis idén az idénytermékek kampánya.
Az év utolsó három hónapjában a kampánnyal a fogyasztók szemléletformálása a céljuk, hogy a tudatos vásárlók egészséges magyar élelmiszereket válasszanak.
Idén a tavalyi 900 ezer tonnás rekordtermésnél kevesebb, 500 ezer tonna termett az országban, a kései érésű fajták szürete még tart. Ami megtermett az kiváló minőségű.
Forrás: nepszava.hu
Fotók: MTI