Ide is elért a koronavírus hatása: komoly értékesítési problémákkal küzd a nyúlágazat

A magyarországi nyúltenyésztés legnagyobb felvevőpiaca Németország, Svájc és Olaszország. Ezekben az országokban jelentősen visszaesett a kereslet a járványhelyzet hatására. Viszont a takarmányárak növekedtek, a felvásárlási árak csökkentek, a megmaradó húst pedig hűtve be kell tárolni. Ez mind komoly költségtöbbletet jelent a nyúlágazat szereplőinek. A feldolgozók kénytelenek árat csökkenteni, ami az élőnyúl-felvásárlási árak csökkenéséhez vezet. […]

Tovább…

A nyúlhús áfacsökkentéséért és fogyasztásának népszerűsítéséért kampányolnak

Kampányt indított a nyúlhús fogyasztásának ösztönzésére az Agrárminisztérium (AM), az Agrármarketing Centrum (AMC), valamint a Nyúl Szakmaközi Szervezet és Terméktanács. A harmadik éve megrendezett promóció fő célja, hogy a belföldi fogyasztás növekedjen. A három szervező első ízben 2017-ben népszerűsítette közös kampánnyal a nyúlhús fogyasztását. Bár a nyúlhús a szakemberek szerint egyre népszerűbb a hazai fogyasztók körében, még mindig nem eléggé keresett termék. Pedig Magyarország exportnagyhatalomnak számít: a kiváló minőségű magyar nyúlhús közel 90 százaléka többek között Németország, Svájc, Olaszország, Spanyolország, Románia és Hollandia hűtőpultjaiba, valamint éttermeibe kerül. […]

Tovább…