Nagyot esett a vadhús ára

Szinte alig kezdődött el 2020 márciusában a vadászszezon, amikor a koronavírus berobbanása miatt az ország szolgáltatásainak jó része leállt. A határok le-, az éttermek bezárása és a kijárási korlátozások komoly hatással voltak a vadászati szektorra. A témával kapcsolatban az Országos Magyar Vadászkamara Békés és Csongrád-Csanád megyei szervezeteinek képviselői is megszólaltak az eddigi és a várható nehézségeket elemezve. […]

Tovább…

Már január elejétől beadhatóak a kérelmek az állatjóléti támogatásokra

Több fontos állatjóléti, tenyésztésszervezési támogatás igénybevételéhez kapcsolódó közlemény jelent meg a Magyar Államkincstár honlapján. A nyulasok január 31-ig igényelhetnek pénzt a tenyésztésbe állításra, a vágósertés és tenyészkoca süldő támogatás igénybevételéről is új információkat közöltek. Megjelentek továbbá a baromfiágazatban igénybe vehető állatjóléti támogatások és kifizetési kérelmek benyújtásának feltételeiről szóló közlemények is. […]

Tovább…

Állatok, amik tenyésztésével szert tehet egy kis mellékesre

A koronavírus kitörését követően több emberben is felmerült annak a kérdése, hogy nem-e lenne jobb megoldás saját magának előállítani a zöldséget, gyümölcsöt vagy éppen az ételhez szükséges húsféléket. Így többen is kertészkedésre, valamint háztáji állatnevelésbe kezdtek, amely Magyarországon sosem volt ismeretlen. Sőt, mondhatni hagyománya van a sertés, a baromfi, vagy éppen a szarvasmarha tartásának háztáji szinten, továbbá többen foglalkoztak méhészettel, nyúltartással és galambtartással is, viszont ez korántsem volt annyira ismert, mint előbb említett társaik. Pedig utóbbiak a jövedelmezőbb állatok, persze nem a hobbi jelleg terén, hanem inkább nagy létszámú tartás esetén. […]

Tovább…

Ide is elért a koronavírus hatása: komoly értékesítési problémákkal küzd a nyúlágazat

A magyarországi nyúltenyésztés legnagyobb felvevőpiaca Németország, Svájc és Olaszország. Ezekben az országokban jelentősen visszaesett a kereslet a járványhelyzet hatására. Viszont a takarmányárak növekedtek, a felvásárlási árak csökkentek, a megmaradó húst pedig hűtve be kell tárolni. Ez mind komoly költségtöbbletet jelent a nyúlágazat szereplőinek. A feldolgozók kénytelenek árat csökkenteni, ami az élőnyúl-felvásárlási árak csökkenéséhez vezet. […]

Tovább…

Legalább 150 emu kell a tenyésztőszervezet alapításához

Ismét módosult az állattenyésztési törvény. A legfontosabb változás a magyarországi állattartóknak, hogy fajonként megadta a tenyésztési program megfogalmazásához szükséges minimálisan elvárt állatlétszámokat a szakminisztérium. Többek között 120 első törzskönyvi osztályba sorolt emuval és 150 törzskönyvezett anyacsincsillával tenyésztőszervezetet lehet alapítani. […]

Tovább…

Bővül a piac: egyre több nyúlhús kerül az asztalra

Világszerte évi közel 3 százalékkal nő a nyúlhús fogyasztása. Ebből a magyarok is részesülnek, de a hazai termékek döntő többsége egyelőre az exportpiacokra kerül. A nyúlhús iránti növekvő fogyasztói igény az elkövetkező években várhatóan tovább nő majd. Az előremutatások alapján a piac 2017 és 2025 között 2,3 százalékkal növekszik, 2025-re pedig eléri az 1,8 millió tonnát. Anyagunkból kiderül, hogy néz ki a nyúlhús világpiaca. […]

Tovább…

Nagyot lendített a nyúlhúsfogyasztás emelkedésében a kampány

Jelentősebb elmozdulás történt a hazai nyúlhúskeresletben, az elmúlt évben mintegy 260 tonnányi terméket adtak el a vágóhidak a kereskedőknek. Juráskó Róbert, a Nyúl Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke szerint szinte a nulláról nőtt ekkora szintre a kereslet. Ez elsősorban annak köszönhető, hogy a szervezet 3 évvel ezelőtt az Agrárminisztériummal és az Agrármarketing Centrummal közös fogyasztásösztönző kampányt indított. Az elmúlt években sikerült elérni, hogy a legtöbb hazai áruházlánc kínálatában megjelent a nyúlhús, ami a boltok polcain napi fogyasztási cikként elérhető. […]

Tovább…

A nyúlhús áfacsökkentéséért és fogyasztásának népszerűsítéséért kampányolnak

Kampányt indított a nyúlhús fogyasztásának ösztönzésére az Agrárminisztérium (AM), az Agrármarketing Centrum (AMC), valamint a Nyúl Szakmaközi Szervezet és Terméktanács. A harmadik éve megrendezett promóció fő célja, hogy a belföldi fogyasztás növekedjen. A három szervező első ízben 2017-ben népszerűsítette közös kampánnyal a nyúlhús fogyasztását. Bár a nyúlhús a szakemberek szerint egyre népszerűbb a hazai fogyasztók körében, még mindig nem eléggé keresett termék. Pedig Magyarország exportnagyhatalomnak számít: a kiváló minőségű magyar nyúlhús közel 90 százaléka többek között Németország, Svájc, Olaszország, Spanyolország, Románia és Hollandia hűtőpultjaiba, valamint éttermeibe kerül. […]

Tovább…