Közel 1 milliárd forint is segített, hogy 5-ről 7 kilogrammra nőtt a magyarok halfogyasztása

Lezárult a “Kapj rá!” halfogyasztást ösztönző kampány, amelynek hatására legalább 20 százalékkal nőtt a halak és haltermékek iránti fogyasztói kereslet 2015-höz képest Magyarországon. A 950 millió forintos összköltségből megvalósuló marketingprogramnak számokban is kifejezhető hatása van: több halat esznek a magyarok. A hazai éves halfogyasztás fejenként öt kilogrammról közel hét kilogrammra emelkedett.

Az Agrármarketing Centrum írta meg, hogy a Magyar Halgazdálkodási Operatív Program (MAHOP) részeként futó kampánynak a magyarországi halfogyasztás népszerűsítése volt a fő célja. A 2014-2020-as időszak fogyasztásösztönző programja során az AMC rendezvényekkel (például FEHOVA, OMÉK), roadshow megjelenésekkel, médiakampánnyal, hirdetésekkel népszerűsítette a halak fogyasztását a szemléletformáló és fogyasztásösztönző marketingkampányban.

Lezárult a "Kapj rá!" halfogyasztás növelését ösztönző kampány, amelynek hatására legalább 20 százalékkal nőtt a halak és haltermékek iránti fogyasztói kereslet 2015-höz képest Magyarországon - Fotó: Magro.hu, CSZS, Algyő, halászlé
Lezárult a “Kapj rá!” halfogyasztás növelését ösztönző kampány, amelynek hatására legalább 20 százalékkal nőtt a halak és haltermékek iránti fogyasztói kereslet 2015-höz képest Magyarországon – Fotó: Magro.hu, CSZS, Algyő, halászlé

Egy milliárd forinttal támogatták a kampányt

A 950 millió forintos összköltségből megvalósuló marketingprogramnak érezhető hatása van. Hiszen míg a 2015-ös adatok alapján a magyarországi éves halfogyasztás fejenként alig haladta meg az öt kilogrammot, mostanra ez a mennyiség csaknem hét kilogrammra emelkedett. Ezzel teljesült az eredeti cél: legalább 20 százalékkal nőtt a halak és haltermékek iránti fogyasztói kereslet.

A közlemény szerint ezt nagyban elősegítette, hogy egyre több élelmiszerlánc forgalmaz konyhakész, csomagolt, filézett vagy darabolt halat. A tervek szerint a 2021-2027-es időszakban, a Magyar Halgazdálkodási Operatív Program Plusz keretein belül újabb kampányidőszak kezdődik.

Az Európai Tengerügyi és Halászati Alap (ETHA) és Magyarország társfinanszírozásával valósult meg a “Kapj rá!” kampány. A 2014-2020-as pénzügyi időszakban Magyarország számára a MAHOP keretében a hazai társfinanszírozással együtt valamivel több, mint 20,5 milliárd forint áll rendelkezésre a haltermeléshez, a halfeldolgozáshoz és a halastavak természeti értékeinek megőrzéséhez kapcsolódó intézkedésekre, illetve a halételek fogyasztásának népszerűsítésére – olvasható az AMC közleményében.

Debrecen, Bábolna és Budapest is kapott a Kapj rá kampányból

A „Kapj rá!” szemléletformáló és fogyasztásösztönző marketingkampány szervezésével megbízott Agrármarketing Centrum 2017 és 2021 között összesen 15 kiemelt rendezvényen (pl. FEHOVA, OMÉK, Bábolnai Gazdanapok, Farmer Expó) volt jelen a „Kapj rá!” standjával, ahol többek között látványkonyhával, gyermek foglalkoztatóval, edukatív kiadványokkal igyekeztek kedvet csinálni a halételekhez. Ezeken a rendezvényeken több mint hárommillió embert szólíthattak meg közvetlenül, valamint több mint 17 ezer kóstolóadagot osztottak ki.

A különböző regionális kisrendezvényeken, gasztronómiai fesztiválokon szintén önálló standon népszerűsítették a programot, 2018-2019 között összese 14 alkalommal, egyebek mellett a Tiszafüredi Halas Napokon, a Pápai Agrár Expón, vagy az Országos Halfőző Versenyen. Ezeken az alkalmakon több mint százezer ember értek el és csaknem tízezer kóstoló falattal kínálták a látogatókat.

A kampány országos roadshow-ra is indult, melynek során 2017 és 2021 között ötvenhárom helyszínen látványkonyhával és ismeretterjesztő kiadványokkal várták az érdeklődőket. Ennek során csaknem kétmillió emberrel ismertethették meg a kampány üzenetét, illetve több mint hatvanezer kóstolóadag kiosztásával tudatosították a látogatókban, hogy a halhús finom és egészséges.

A potenciális fogyasztók közvetlen elérése mellett az Agrármarketing Centrum egy komplex marketingkommunikációs kampánnyal is népszerűsítette a „Kapj rá!” programot. Többek között médiahirdetésekkel, közösségi média felületeken, és flashmobok segítségével hívta fel a figyelmet a kampány üzeneteire. A promóciós időszakban négy reklámfilm is készült. A kapjra.hu weboldalon folyamatosan osztottak meg aktuális híreket, receptötleteket, szemléletformáló videókat. A „Kapj rá!” mobilalkalmazás pedig kifejezetten a fiatal célcsoport számára készült, hogy ott egyebek mellett halfogyasztást segítő ismeretterjesztő játékokkal irányítsák rá a figyelmet a programra és a halfogyasztás fontosságára.

A “Kapj rá” háttere

Az Európai Tengerügyi és Halászati Alap (ETHA) és Magyarország társfinanszírozásával megvalósuló „Kapj rá!” kampánynak a hazai halfogyasztás növelése az elsődleges célja. A kampány weboldalán, a www.kapjra.hu oldalon a látogatók információs anyagokat, receptgyűjteményeket és konyhatechnológiai írásokat találnak, amelyek segíthetik eligazodásukat a halgasztronómia világában. A kampány egyszerre igyekszik felhívni a figyelmet az egészséges életmód és a tudatos táplálkozás fontosságára, valamint a fogyasztók számára is megmutatni a halételek sokféleségét és változatos ízvilágát.

A 2014-2020-as pénzügyi időszakban Magyarország számára a Magyar Halgazdálkodási Operatív Program (MAHOP 2014-2020) keretében a hazai társfinanszírozással együtt valamivel több, mint 20,5 milliárd forint áll rendelkezésre a haltermeléshez, a halfeldolgozáshoz és a halastavak természeti értékeinek megőrzéséhez kapcsolódó intézkedésekre, illetve a halételek fogyasztásának népszerűsítésére.

Share Button

Kapcsolódó cikkek

Agrár pályázatokról egyszerűen 1. rész Jelen cikk-sorozat célja, hogy a gazdálkodók számára utat mutasson az Európai Uniós és hazai támogatások igénybevételéhez. Magyarország területének k...
Továbbra is lehet vis maior bejelentést tenni! Az egységes kérelem beadási határideje után is lehetőség van vis maior bejelentésre. Ha esemény (például árvíz, belvíz) történt, és emiatt az ügyfé...
Június 30-ig!!!! Állatjóléti támogatás igénylése... A tejágazat szerkezetátalakítását kísérő állatjóléti támogatás kifizetési kérelmének benyújtására június 30-ig van lehetősége a határozattal rendelkez...
Július 1-ig!!! Állattartó telepek korszerűsítéséhe... Kevesebb, mint két hét áll rendelkezésre, hogy a fizetési kérelmet benyújtsák azok, akik állattartó telepüket szeretnék korszerűsíteni vagy valamely t...
Nemzeti Vidékstratégia és a 2013. 2. félévében meg... Pályázati cikksorozatunk 4. részében partnerünk a Palyaz.hu vezetője ismerteti  Nemzeti Vidékstratégia legfontosabb célkitűzéseit és a 2013. 2. félévé...
Kötelező képzések elvégzésén múlhat a támogatás... Vannak olyan mezőgazdasági támogatások, melyek kifizetése kötelező képzéshez kötött. Ezek június közepén kezdődtek és zömében augusztus 15-ig lezajlan...