A helyzet fokozódik: egymásnak ugrottak a nyugat-európai gazdák

Luis Planas, a spanyol mezőgazdasági miniszter visszautasította azt a felvetést, hogy a spanyol gazdák tisztességtelen előnyt élveznének szomszédaikkal szemben, miután a francia miniszterelnök azt mondta, hogy megpróbálja kezelni a francia gazdák versenyzéssel kapcsolatos sérelmeit.

Az Európai Unió legnagyobb mezőgazdasági termelőjének, Franciaországban a gazdák arra panaszkodnak, hogy tisztességtelen versennyel szembesülnek a riválisok részéről az uniós tagállamok eltérő környezetvédelmi előírásai miatt – írta a Reuters.

Fotó: Pixabay – illusztráció

Annak érdekében, hogy nyomást gyakoroljanak követeléseikre, hogy a francia kormány tegyen többet az infláció átvészelésében és az olcsó importtal való versenyben, a francia gazdák az elmúlt héten úttorlaszokat állítottak fel a főbb utakon.

Hétfőn traktorok torlaszolták el a főbb autópályákat Párizs közelében és egész Franciaországban, ahogy a tiltakozások fokozódtak, fejfájást okozva annak a 20 000 spanyol teherautónak, amely naponta halad át Franciaországba.

“A termelési és forgalmazási szabályok az EU-ban hasonlóak minden tagállamban, és mindannyian ugyanúgy alkalmazzuk őket” – mondta Planas hétfőn újságíróknak. “A különböző szabályok alkalmazásából nem származik versenyelőny.”

Gabriel Attal francia miniszterelnök vasárnap azt mondta, hogy kormánya további segítséget fontolgat a gazdák számára “a tisztességtelen verseny ezen aspektusaival kapcsolatban”, anélkül, hogy konkrétan megemlítette volna Spanyolországot.

Mivel a francia blokádok késleltetik a spanyol termékek – köztük gyümölcs, zöldség, hús, olívaolaj és bor – északra történő exportját, egyes exportőrök rövid szállítási útvonalakat kezdtek használni, mondta az Aecoc spanyol kiskereskedelmi és élelmiszeripari szövetség.

“A forgalom növekszik Santander és Bilbao kikötőiben, amelyek rövid tengeri szállítási útvonalakkal rendelkeznek az Egyesült Királyságba, valamint Barcelonából és Valenciából, az Olaszországba vezető “tengeri autópálya” kezdetéről.

A spanyol közlekedési szövetségek szövetsége, a Fenadismer szerint az Egyesült Királyság exportpiaca a spanyol export mindössze 7% -át teszi ki, és a hajózás nem jelent alternatívát az Európába irányuló export nagy része számára.

Share Button

Kapcsolódó cikkek

EKÁER: amikorra kell, lesz A mezőgazdasági főszezon idejére már mindenkinek tudnia kell használni a január elsején bevezetett elektronikus közúti áruforgalom ellenőrző rendszert...
Gazdák kontra hipermarketek – továbbra sem szereti... Ismét egymásnak feszülnek a gazdák és a hipermarketek! Ezúttal arra szólították fel a gazdák képviselői az uniós bizottságot, hogy lépjenek fel a hipe...
Ezzel a rendelettel vége a tisztességtelen vásárlá... A tisztességtelen felvásárlói magatartás sokszor jellemzi a mezőgazdasági adás-vételi folyamatokat. Ennek felszámolása érdekében legkésőbb jövő év ele...
A francia titok: sokat tanulhatunk a direktvetés h... Több francia gazdaságban már több, mint 10 éve alkalmazzák a direktvetés módszerét. Két kelet-francia gazdaság példája mutatja meg, hogy néz ki a forg...
Pofozkodtak is a kínai földvásárlások ellen tiltak... Nekimentek a kínai földtulajdonosoknak a dühös francia földművesek, mert úgy gondolják, hogy az ázsiaiak csak spekulációs célok miatt vettek meg 2600 ...
A búza helyett a mandula termesztésére váltanak Dé... Ahogy világszerte növekszik a kereslet a mandula iránt, a spanyolok egyre inkább arra törekszenek, hogy a hagyományos búza- és napraforgó mezőket mand...