Közel 5 milliárd forintot ad az agrárminisztérium 3 év alatt a magyar borok értékesítésének megsegítésére

A következő 3 évben összesen mintegy 4,8 milliárd forint támogatást biztosít az agrártárca uniós források felhasználásával a magyar borok népszerűsítésére. Az erről szóló rendeletek szerint az Európai Unió területén megvalósuló borpromóció támogatására 2020. március 12-től április 30-ig, míg az Európai Unión kívül megvalósuló értékesítést ösztönző tevékenységekre 2020. április 1-től május 15-ig lehet benyújtani a pályázatokat.

Az Agrárminisztérium híre szerint az elmúlt időszakban enyhítettek a borpiacon tapasztalható nehézségeken a 2019. évi válságkezelő intézkedések (zöldszüret és krízislepárlás). Azonban a magyar borok piaci helyzetének tartós javítása érdekében a borpromóció támogatása is szükséges. Ezek célja a fogyasztás stabilizálása, új fogyasztók bevonása, valamint az értékesítési ár növelése – írták.

Közel 5 milliárd forint támogatás jut a magyar borok eladásának segítésére - Fotó: Adam's Photovision
Közel 5 milliárd forint támogatás jut a magyar borok eladásának segítésére – Fotó: Adam’s Photovision

Az agrártárca a 2/2020. (II.28.) és a 3/2020. (II.28.) rendeletekkel két borpromóciós támogatási programot indít, egyaránt 50 százalékos támogatási intenzitással.

Fontos, hogy a támogatás mindkét esetben utófinanszírozott. A kifizetési kérelmet elektronikus úton kell benyújtani a Magyar Államkincstárhoz, az ott közzétett közleménynek megfelelően. Egy pénzügyi évben legalább egy kifizetési kérelmet kell benyújtani, de évközi kifizetési kérelem benyújtására is lehetőség van. Az évközi kifizetés kérelmek benyújtása között legalább 90 napnak kell eltelnie.

Ezek a szempontok döntenek a magyar borok értékesítésének támogatásának bírálatakor

A programjavaslatok értékelésekor fontos szempont lesz a borrégiós promóciós terveknek való megfelelés. Ezt az egyes borrégiók maguk dolgozzák ki és fogadják el. Ezek közzététele március második hetében lesz az Agrárminisztérium honlapján (boraszat.kormany.hu). Ezen túlmenően az a programjavaslat élvezhet további előnyt a bírálat során, amelyben a pályázó vállalja, hogy a promóciós tevékenységében alkalmazni fogja a közösségi bormarketing Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt. által kidolgozott arculati elemeit. További technikai információk a pályázók részére ide kattintva olvashatók el.

Share Button

Kapcsolódó cikkek

Agrár pályázatokról egyszerűen 1. rész Jelen cikk-sorozat célja, hogy a gazdálkodók számára utat mutasson az Európai Uniós és hazai támogatások igénybevételéhez. Magyarország területének k...
Továbbra is lehet vis maior bejelentést tenni! Az egységes kérelem beadási határideje után is lehetőség van vis maior bejelentésre. Ha esemény (például árvíz, belvíz) történt, és emiatt az ügyfé...
Június 30-ig!!!! Állatjóléti támogatás igénylése... A tejágazat szerkezetátalakítását kísérő állatjóléti támogatás kifizetési kérelmének benyújtására június 30-ig van lehetősége a határozattal rendelkez...
Július 1-ig!!! Állattartó telepek korszerűsítéséhe... Kevesebb, mint két hét áll rendelkezésre, hogy a fizetési kérelmet benyújtsák azok, akik állattartó telepüket szeretnék korszerűsíteni vagy valamely t...
Nemzeti Vidékstratégia és a 2013. 2. félévében meg... Pályázati cikksorozatunk 4. részében partnerünk a Palyaz.hu vezetője ismerteti  Nemzeti Vidékstratégia legfontosabb célkitűzéseit és a 2013. 2. félévé...
Kötelező képzések elvégzésén múlhat a támogatás... Vannak olyan mezőgazdasági támogatások, melyek kifizetése kötelező képzéshez kötött. Ezek június közepén kezdődtek és zömében augusztus 15-ig lezajlan...