Drasztikusan visszaesett a magyar borfogyasztás, az export a megoldás?

A borkivitel bővítését sürgette a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának (HNT) főtitkára a belföldi borfogyasztás jelentős visszaesése miatt. Az Országgyűlés mezőgazdasági bizottság szőlő-, bor-, pálinka albizottságának ülésén Brazsil Dávid megjegyezte, hogy az egy főre eső éves borfogyasztás 33 literről 24 literre esett vissza Magyarországon. Javaslata szerint a félkész termékek külföldi értékesítése helyett a nagyobb jövedelmezőség érdekében a magasabb hozzáadott értékű, vagy végtermékeket kellene forgalmazni. A magyar borexport fejlesztést kíván. […]

Tovább…

A tokaji aszú bevenni készül az Egyesült Államokat is

Elindult ″Az aszú éve″ kampány az Egyesült Államokban, ahol a magyar borokat, elsősorban az aszúféléket népszerűsítik majd. A kampány célja, hogy felhívja a figyelmet a hazai termékekre, és bejuttassa őket az észak-amerikai piacra. A tokaji aszú Amerikát is meghódíthatja.atja. […]

Tovább…

Akár 350 ezer forintos borral is koccinthatunk karácsonykor

Az évi 8-10 millió palack bort értékesítő áruházláncok is öt-hét százalékos bevételnövekedéssel számolnak idén. Van, ahol a forgalom ötödét, másutt akár a harmadát hozzák az ünnepi időszakban eladott borok. De mit isznak legszívesebben az ünnepek alatt a magyarok? Olvassa el, miből és mennyit adnak el a nagy üzletek hazánkban! […]

Tovább…