Befejezte az átállást az új színkombinációs megjelenésre a minszki traktorgyár, amely így egységessé vált a teljes BELARUS traktorcsaládra nézve. A folyamat 2019-ben kezdődött el az új típusok bemutatkozásával, amely februárban, a már csak belföldi, illetve orosz piacra gyártott, Magyarországon is jól ismert MTZ-82.1 traktor átöltöztetésével fejeződött be. A BELARUS traktorok hosszú ideig két színűek voltak a 82.1 típusú erőgépeknél. Most már minden sorozatmodellt túlnyomórészt piros színnel fényeznek a gyárban.
A Gépmax írt róla, hogy az új színkombinációs megjelenésre való átállás 2019-ben kezdődött el az új típusok bemutatkozásával. Ez februárban, a már csak belföldi, illetve orosz piacra gyártott MTZ-82.1 traktor átöltöztetésével fejeződött be. A BELARUS traktorok hosszú ideig két színűek voltak: piros motorháztető, sárvédők, fekete váz, szürke kerékfelnik, valamint a kék burkolat, fekete váz és fekete, illetve szürke keréktárcsás a belpiacos 82.1 típusú erőgépeknél. Most már minden sorozatmodellt túlnyomórészt piros színnel fényeznek – írták.
A piros szín túlsúlyával azt sugallják, hogy a traktor könnyen kezelhető – közölték.
Fehéroroszország és Üzbegisztán közös traktorgyártásba kezd
Közben az MTZ OJSC vezérigazgatója bejelentette, hogy Fehéroroszország és Üzbegisztán közös traktorgyártást kívánnak fejleszteni. Ez idén egy kísérleti projekttel indul – Fehéroroszország és Üzbegisztán az MTZ-80H gyapottermesztő traktorokat kibocsátó, összeszerelő üzemet hoz létre. Az elmúlt évben több mint 4 ezer traktort szállítottak ide, ami értékesítési rekord a régióban.
Vitalij Vovk, a Minszki Traktorgyár vezérigazgatója szerint az első szakaszban 500 traktor összeszereléséhez szükséges készlet kerül leszállításra.
„Nagyon fontos számunkra, hogy olyan közös terméket készítsünk, amelyre Üzbegisztánban és azt körülvevő térségben is kereslet lesz” – tette hozzá.