Több helyen is kedvezően változott meg a fuvarosok napidíjának szabályozása

Kedvezően változtak a fuvarosok napidíjára vonatkozó szabályok. A 6 órát meghaladó belföldi kiküldetés esetén a belföldi közúti árufuvarozásban és személyszállításban gépkocsivezetőként és árukísérőként foglalkoztatott magánszemély részére adható napidíjátalány kilencezer forint, feltéve, hogy a munkáltató a kiküldetésre nem fizet átalánytérítést, és a kiküldetés többletköltségeire tekintettel más juttatást nem ad.

Az információról az Adózóna számolt be. A hazai közúti fuvarozói vállalkozások versenyképességének javítását célzó egyes kormányrendeletek módosításáról szóló 96/2023. kormányrendelet rendelkezései értelmében 2023. március 30-ától megváltoztak az összegek.

Kedvezően változtak a fuvarosok napidíjára vonatkozó szabályok
Kedvezően változtak a fuvarosok napidíjára vonatkozó szabályok, emelkedtek az összegek

Két esetben is emelkedtek az összegek

  • a hat órát meghaladó belföldi kiküldetés esetén a belföldi közúti árufuvarozásban és személyszállításban gépkocsivezetőként és árukísérőként foglalkoztatott magánszemély részére adható napidíjátalány kilencezer forint, feltéve, hogy a munkáltató a kiküldetésre nem fizet átalánytérítést, és a kiküldetés többletköltségeire tekintettel más juttatást nem ad (437/2015. kormányrendelet 5. §);
  • külföldi kiküldetés esetén a személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény (szja-törvény) 3. számú melléklet II. Igazolás nélkül, költségként elszámolható tételek cím 7. pont a) alpontja szerinti költség a nemzetközi közúti árufuvarozásban és személyszállításban gépkocsivezetőként és árukísérőként foglalkoztatott magánszemély esetében napi 85 eurónak megfelelő forintösszeg, ezt a folyamatban lévő kiküldetésekre is alkalmazni kell (285/2011. kormányrendelet 1. §].

A két rendeletben meghatározott napi térítés (a továbbiakban napidíj) a közúti közlekedési szolgáltatásokról és közúti járművek üzemben tartásáról szóló külön jogszabály vagy más erről szóló jogszabály rendelkezései szerint engedélyhez kötött belföldi közúti közlekedési szolgáltatást végző, abban árukísérőként közreműködő magánszemélyek esetében igazolás nélkül elszámolható költségnek minősül. 

Továbbá ilyen munkavállalónak minősül az is, aki a munkáltató cégnél olyan saját célra folytatott (saját számlás) áruszállítási, személyszállítási tevékenységet végez, amely más személy részére jogszerűen csak engedélyhez kötött belföldi közúti közlekedési szolgáltatásként lenne nyújtható (szja-törvény 3. számú melléklet II./3. és 7. pont).

Share Button

Kapcsolódó cikkek

Máris módosul az EKÁER! Kiadásra kerültek azok a jogszabályok, amelyek az Elektronikus Közúti Áruforgalom Ellenőrző Rendszerrel (EKÁER) kapcsolatosak. Márciustól a nemzetgazd...
A FruitVeb az ekáer kiterjesztését kéri A Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet (FruitVeB) a nagybani piac kereskedőire is kiterjesztené az elektronikus közúti áruforgalom ellenőrző r...
Tovább csökkentenék az áfacsalók mozgásterét... 2015 elején vezették be az elektronikus közúti áruforgalom-ellenőrző rendszert (ekáer), amellyel az áfacsalásokat próbálta visszaszorítani a hatóság. ...
Ezt tegyük, ha mezőgazdasági munkagép halad előttü... Tavasztól őszig az átlagosnál sokkal lassabban közlekedő, az autósok számára váratlan helyekről felbukkanó mezőgazdasági munkagépek miatt kell különö...
Videón látható, hogy van, amikor jobb elgázolni a ... Magyarországon is rengeteg vadgázolás történik, az ilyen esetek pedig olykor súlyos baleseteket is okozhatnak. A legtöbben igyekeznek kikerülni az el...
Súlytolerancia emelés és EKÁER-módosítás: könnyebb... A 2021-es esztendőben is fokozatosan megindulnak a mezőgazdasági munkálatok. Ennek hatására megnövekszik a közúti közlekedésben részt vevő mezőgazdas...