A Pyka engedélyt kapott autonóm permetezőgépének üzemeltetésére az Egyesült Államokban

Az amerikai Pyka gyártó megkapta az amerikai Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) engedélyét a Pelican nevű autonóm permetezőgépének kereskedelmi célú üzemeltetésére. Michael Norciának, a vállalat vezérigazgatójának  várakozásai szerint a következő öt évben a nagyméretű autonóm elektromos repülőgépek a mezőgazdaság mindenütt jelenlévő részévé válnak.

Az 510 kilogrammos bruttó tömegével a Pyka elektromos, pilóta nélküli repülőgéprendszere (UAS) a legnagyobb, amely valaha is megkapta az FAA engedélyét az Egyesült Államokban kereskedelmi célú üzemeltetésre. A Pyka szerint az amerikai gazdák és a környező mezőgazdasági közösségek számára előnyös lesz a pilóta által vezetett permetezőgépek biztonságosabb alternatívája.

Lisa Ellman, a kereskedelmi célú UAS-ipar vezető szakpolitikai szószólója szerint  ez a jármű a legnagyobb, amelyet valaha engedélyeztek, és ez nagy előrelépés az egész iparág számára
Lisa Ellman, a kereskedelmi célú UAS-ipar vezető szakpolitikai szószólója szerint ez a jármű a legnagyobb, amelyet valaha engedélyeztek, és ez nagy előrelépés az egész iparág számára (Forrás: Pyka)

Évi 800 millió dolláros piac

Az Egyesült Államok a világ legnagyobb légi permetezési piaca, a Nemzeti Mezőgazdasági Repülőszövetség becslése szerint 800 millió dolláros éves forgalommal. A kaliforniai Oaklandből származó startup cég, a Pyka rengeteg lehetőséget lát, olyan növényekkel, mint a leveles zöldségek és zöldségek, amelyeknek külleme is meghatározó a szupermarketek polcain. Ezeket a növényeket gyakran évente akár 15-ször is permetezik.

A Pyka szerint a Pelican nagyobb permetezési pontosságot, csökkentett vegyszerhasználati költségeket és minimális környezetterhelést kínál. „A Pyka Pelican permetező repülőgépe a világ legnagyobb és legtermékenyebb mezőgazdasági permetező drónja, és már üzemel Costa Rica, Honduras és Brazília gazdaságaiban” – állítja a vállalat. „Akár 540 font (245 kg) vagy 70 gallon (265 liter) folyadékot is képes szállítani, és óránként akár 240 hektárt is képes permetezni”.

A Pyka szerint a Pelican fokozott permetezési pontosságot, csökkentett vegyszerhasználati költségeket és minimális környezeti terhelést kínál.

Költségmegtakarítások felszabadítása

Pyka hangsúlyozza, hogy a Pelican más előnyöket is biztosíthat az amerikai piacon. Csak 2020-ban a Nemzeti Közlekedésbiztonsági Hivatal (NTSB) 54 mezőgazdasági műveletekkel kapcsolatos repülőgép-balesetet jelentett, köztük 12 olyan balesetet, amelyek összesen 13 halálos áldozatot követeltek. „A nagyobb és fejlettebb mezőgazdasági UA-műveletek életeket fognak menteni, és előmozdítják az amerikaiak vezető szerepét a 60 milliárd dolláros globális drónpiacon” – derül ki a vállalat várakozásaiból.

A Pyka valószínűleg valamilyen formában beindítja majd működését az Egyesült Államokban. Jelenleg a vállalat bérbeadásra kínálja repülőgépeit. Tekintettel a technológiai fejlődésre, a Pyka szerint az ügyfelek a kezdeti hosszú távú bérlet lejárta után a legújabb technológiát akarják majd kihasználni.

Költségmegtakarítás a termelők számára és környezetvédelem

Michael Norcia, a Pyka vezérigazgatója szerint a Pyka repülőgépei alapvető eszközt jelentenek a termények védelmében. „Költségmegtakarításokat szabadítunk fel a termelők számára, és csökkentjük a környezetre gyakorolt hatásunkat. Ez jelentős győzelem a Pyka és az általunk kiszolgált mezőgazdasági közösség számára”. A Pyka szabadalmaztatott technológiája nagymértékben automatizált repülésvezérlő szoftvert, repülési számítógépeket, nagy energiasűrűségű akkumulátorokat, fejlett elektromos meghajtási rendszereket és szénkompozit repülőgépvázakat tartalmaz.

Nagy lépés előre

Az amerikai médiában Lisa Ellman, a kereskedelmi célú UAS-ipar vezető szakpolitikai szószólója kifejtette, hogy számos olyan felhasználási eset van, amely nagyobb, nehezebb járművek használatát teszi szükségessé. „Mivel ez a jármű a legnagyobb, amelyet valaha engedélyeztek, ez nagy előrelépés az egész iparág számára”.

Michael Norcia  rámutat, hogy a Pelican az egyetlen olyan nagyméretű UAS, amely valóban úgy néz ki, mint egy repülőgép, és amely valaha is megkapta az ilyen jóváhagyásokat. „Sok nagyméretű UAS a multirotoros technológiára támaszkodik, de a Pelican Spray repülőgépszerű kialakítása miatt sokféle felhasználási módra adaptálható. A jármű puszta mérete és az a tény, hogy egy merevszárnyú repülőgép, új alkalmazások világát nyitja meg”.

Michael Norcia  várakozásai szerint a következő öt évben a nagyméretű autonóm elektromos repülőgépek a mezőgazdaság mindenütt jelenlévő részévé válnak.

(Forrás: futurefarming.com)  

Share Button

Kapcsolódó cikkek

A jövő a levegőből jön – a terményvizsgálat ... A „drón” kifejezés egyre elterjedtebb az utóbbi években, így az emberek nagy része találkozott már vele valamilyen formában. Az interneten mindenki sz...
Agrodat – Adat. Tudás. Fejlődés. Az Agrodat projekt célja egy növénytermesztési döntéstámogató rendszer megvalósítása, valamint egy tudásközpont létrehozása, melyek segítségével a gaz...
Steketee gyomirtás, Hattat traktor, drónok, roboto... Több hírünket olvashatta az elmúlt időszakban a mezőgazdasági gépek és a technológia kategóriában. Szó volt az intelligens gyomirtó rendszerről, a so...
Új a növényegészségügyi rendszer, fogadjunk, hogy ... Óriási kihívásokkal küzdenek a hatóságok, a növényvédőszer gyártók, valamint a gazdák is növényegészségügy területén. Ennek oka az, hogy amely növény...
Rosszul járhatnak a klímaváltozás elleni harcban a... A Nemzeti Agrárkutatási és Innovációs Központ Széchenyi 2020 Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Programban elnyert 635,61 millió forint vissz...
Kérdések és válaszok a mezőgazdasági drónok haszná... A Magyar Gazdakörök és Gazdaszövetkezetek Szövetsége (MAGOSZ) a Facebook oldalán válaszolt meg néhány fontos kérdést a mezőgazdasági drónok használat...