Hogy ne legyen pazarlás a friss termékek ellátási láncában

A ProducePay nevű agtech vállalat küldetésének vallja, hogy a globális mezőgazdasági ipart kiszámíthatóbb, összekapcsoltabb és fenntarthatóbb ellátási lánccá alakítsa. E célból jelentette be új Visibility megoldását, amely a friss termékek marketingesei és kiskereskedői számára teljes átláthatóságot biztosít a terepről érkező termékek szállításában egészen a végső céljuk eléréséig. 

A megoldás biztosítja a vásárlók számára a világ minden tájáról szállított kiváló minőségű termékek szállítását, és csökkenti a visszautasítások arányát. A visszautasítások aláássák a termelők gazdasági stabilitását, és jelentős élelmiszer-pazarláshoz vezetnek. 

Az eredmény: a terményt pontos mennyiségben vásárolják meg, a boltba kerülve jobb minőségűek, a friss termékek közól kevesebb megy kárba
Az eredmény: a terményt pontos mennyiségben vásárolják meg, a boltba kerülve jobb minőségűek, a friss termékek közül kevesebb megy kárba (Fotó: Pixabay)

A technológia a helyszíni agronómusokkal együttműködve kritikus képességet ad a vállalat előrelátható kereskedelmi programjaihoz, így a termelők és a vásárlók nagyobb kontrollt biztosítanak vállalkozásaik felett az egyre ingatagabb és kiszámíthatatlanabb frisstermék-ellátási láncban. 

A ProducePay Visibility megoldása lehetővé teszi a vevők számára, hogy a termékszállítmányokat  nyomon kövessék és kezeljék – zökkenőmentesen férhetnek hozzá a soha nem látott részletességhez és vezérléshez. Mindezt egy központi, digitális műszerfalon belül, a vállalat platformján keresztül. 

Előnyök és jellemzők

  • Valós idejű, átfogó információk a termékek minőségéről, mennyiségéről, szállítási állapotáról és egyebekről. Ezeket a mezőgazdasági szakemberek a helyszínen és a kiszállításkor rögzítik, biztosítva a  termékek teljes körű, az előírásoknak megfelelő és időben történő szállítását.
  • Valós idejű rendeléskövetés, beleértve a rendelés előrehaladását, a szállítási feltételeket és a helyet, valamint hozzáférést a korábbi tranzakciós adatokhoz – nagyobb átláthatóságot biztosítva a hagyományos terméktranzakciókhoz képest.
  • Teljes körű láthatóság, amely lehetővé teszi, hogy több érdekelt fél hatékonyan kezelje a megrendelés előrehaladását, beleértve az elfogadást, a módosításokat, a számlázást és az elutasításokat – időt és erőforrásokat takaríthat meg a hatékonyabb tervezés érdekében.

A kiszámíthatóság nagyobb jövedelmezőséget jelent

„A kiváló minőségű termékek globális ellátási láncokon való szállítása tele van kihívásokkal, magas elutasítási arányt, gyakori vitákat és csalódott ügyfeleket eredményez – nem beszélve a megdöbbentő mértékű élelmiszer- és gazdasági pazarlásról” – mondta Patrick McCullough, a ProducePay vezérigazgatója. 

„Folyamatosan ezt halljuk ügyfeleinktől – a kiszámíthatóság nagyobb jövedelmezőséget jelent. Azáltal, hogy teljes áttekintést adunk a minőségről és a rendelésekről a gazdaságtól a végső rendeltetési helyig, a kiskereskedők számára beszerzési garanciát vállalunk, feljogosítjuk a marketingeseket arra, hogy teljesítsék kötelezettségvállalásaikat a termékek időben és maradéktalanul történő szállítására, és nagyobb bizalmat adunk a termelőknek abban, hogy termékeiket azután is elfogadják. Ez a kiszámítható kereskedelem definíciója.”  

Tony Fadell , a Build Collective mérnöke, tervezője és igazgatója, a ProducePay egyik befektetője támogatásának adott hangot az áttörést jelentő technológia mellett: „Tudjuk, a mezőgazdaság legfontosabb problémáját: a gyümölcsök és zöldségek megromlanak. Különböző okok miatt eltérő sebességgel romlanak. 

Kevesebb élelmiszer megy kárba

A ProducePay felméri és nyomon követi a termést a szántóföldtől a boltig, így a gazdálkodók hitelesek, a vásárlók pedig az általuk értékelt minőségbiztosítás előnyeit élvezhetik. Az eredmény: a terményt pontos mennyiségben vásárolják meg, a boltba kerülve jobb minőségűek, kevesebb élelmiszer megy kárba. Mindezt úgy, hogy a gazdálkodók előzetes finanszírozáshoz juthatnak, hogy megtermelhessék növényeiket, és megtervezhessék következő betakarításukat anélkül, hogy a kiskereskedők kifizetésére várnának. A gazdálkodók és a kiskereskedők nagyobb nyeresége a gazdálkodók, a kiskereskedők, a friss gyümölcsöt és zöldséget igénylő emberek és bolygónk számára egyaránt előnyös.”  

2023 júliusában a ProducePay együttműködött a világ egyik legnagyobb csemegeszőlő-termelőjével és -forgalmazójával, a Four Star Fruittal a Predictable Commerce Program kísérleti megvalósítása érdekében. A ProducePay Visibility megoldását kihasználva a partnerség segítségével az ország egyik vezető kiskereskedője 1%-nál kevesebb elutasítási arányt ér el csemegeszőlő-szállítmányaiban – ez 80%-os javulás a hagyományos beszerzési programok szokásos elutasítási arányához képest. 

Rálátással a betakarításra és az ellátási láncra

„Soha nem tapasztaltunk még ilyen magas szintű minőségbiztosítást” – mondta Jack Campbell, a Four Star Fruit vezérigazgatója. „Kiskereskedelmi partnereink számára fokozott átláthatóságot biztosítunk – rálátással a betakarításra és az ellátási láncra –, felhatalmazva őket arra, hogy megkerüljék a további közvetítőket, hogy egész évben biztosítsák a kiváló minőségű termékek kínálatát.” 

Megalakulása óta a ProducePay több mint 10 milliárd dollár értékű friss termék kereskedelmét segítette elő 64 árucikkben és 20 országban Észak-Amerikában, Közép- és Dél-Amerikában és Európában. Csak 2024-ben a cég várhatóan több mint 2 milliárd dollárnyi frisstermék-tranzakciót fog finanszírozni. Hatása miatt a vállalat a Világgazdasági Fórum Innovátori Közösségeinek tagja lett, 2023 -ban a világ leginnovatívabb vállalatai közé választották , felkerült a Forward Fooding FoodTech 500-as listájára, és megkapta az AgTech Fenntarthatósági Díját. 

(Forrás: freshfruitportal.com

Share Button

Kapcsolódó cikkek

Nincs ételpazarlás! Csirkéből készül a takarmány a... A Nuveen 169 millió dolláros befektetésével indult útjára a Do Good Foods. Első kezdeményezése a Do Good Chicken, amely áthidalja a pazarolt élelmisz...