Felével drágult egy tonna kakaó ára tavalyhoz képest

Nehéz helyzetbe hozta a brit csokoládékereskedőket a rekord magas kakaóár Húsvét előtt. A klímaváltozás miatt idén 11 százalékkal kevesebb termés várható kakaóból, mint tavaly, ami jelentős áremelkedést jelentett a globális piacon. Ebben az évben 50 százalékkal kerül többe egy tonna kakaó, mint tavaly ilyenkor. […]

Tovább…

A túlzó környezetvédelmi törekvéseket és az ukrán terményimportot bírálta Nagy István agrárminiszter

Az európai agráriumra telepedett szélsőséges környezetvédelmi ideológia megakadályozza a versenyképességet és azt, hogy az uniós mezőgazdaságnak jövője legyen – mondta a magyar agrárminiszter Brüsszelben. Nagy István az EU-tagországok agrárminisztereinek tanácsülését követően arról beszélt, hogy az uniós agrárpolitika nem csak a gazdálkodókra nézve veszélyes, hanem a fogyasztókra is. […]

Tovább…

Jelentős tejipari fejlesztést végeztek el magyar kutatók

A 32. Magyar Innovációs Nagydíj bíráló bizottsága sikeres innovációnak minősítette a Magyar Tejgazdasági Kísérleti Intézet Kft. fejlesztését. A hírt a budapesti Országházban rendezett díjkiosztó ünnepségen jelentették be. Az elismert eljárás az eddigieknél gyorsabban és nagyobb felbontás mellett képes a tej fehérjefrakcióinak, azon belül is a béta-kazein A1 és A2 variánsainak szétválasztására. […]

Tovább…

A tehénre jutó tejhozam nő, a tejelő tehénállomány viszont visszaesik

Európai uniós szinten 2035-ig több mint 2 millióval csökkenhet a tejelő tehénállomány, miközben az egy tehénre jutó tejhozamok növekedni fognak. Az ágazat jövőbeli fejlődése és az innovatív beruházások elősegítése érdekében megújította együttműködési megállapodását a Kereskedelmi és Hitelbank (K&H) és a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács. […]

Tovább…

Fenntartható csomagolás – II. rész: Címkézés

A tanulmány második része arra a kérdésre kereste a választ, hogy a fogyasztók mennyire ismerik a csomagolás környezeti tulajdonságait, hogyan néz ki a csomagolás környezetvédelmi vonatkozásaival kapcsolatos információs magatartás, és hogyan érzékelik a fogyasztók a különböző csomagolással kapcsolatos környezetvédelmi állításokat.  […]

Tovább…