Gyártásba kerül a Fendt e100 elektromos traktor

A közelgő Agritechnica kiállításon mutatja be elektromos e100 traktorának új változatát a Fendt. Ettől kezdve lehet megrendeléseket leadni. A korlátozott gyártás 2024-ben kezdődik, mindössze Németországban, Norvégiában és Hollandiában tervezik az értékesítést. A prototípusokkal ellentétben a Fendt most egy keskeny nyomtávú változat mellett döntött. A tényleges sorozatgyártás 2025-re várható.

Még mindig ugyanaz a koncepció, mint a prototípusnál

Az elektromos e100 első változata a 200P szérián alapult. Most a Fendt úgy döntött, hogy az elektromos traktort egy V-sorozatú keskeny nyomtávú traktorra építi. Egy modell kerül piacra: az e107V. A traktor külseje gyakorlatilag a dízel változatéhoz hasonlít. Kívülről csak az látszik, hogy hiányzik a kipufogórendszer, és hogy a motorháztető egy töredékkel magasabb.

 A töltés 20-ról 80%-ra 40 perc alatt elvégezhető egy gyorstöltővel - állítja a Fendt. Olyan árra kell számítan, amely – a választott opciók függvényében – 50-100%-kal magasabb, mint a dízel változaté.
A töltés 20-ról 80%-ra 40 perc alatt elvégezhető egy gyorstöltővel – állítja a Fendt. Olyan árra kell számítan, amely – a választott opciók függvényében – 50-100%-kal magasabb, mint a dízel változaté. (Forrás: Fendt)

Koncepcionálisan a traktor megegyezik a prototípussal. Ez azt jelenti, hogy a motorháztető alatt egy akkumulátorcsomag található, és egy villanymotor szimulálja a dízelmotort. Ez azt is jelenti, hogy a traktorok szabványos Vario sebességváltóval rendelkeznek. Vagyis három azonos teljesítményű motor helyett csak egy drága villanymotorra van szükség, amely a hajtás mellett a melléktengelyeket és a hidraulikát is meghajtja.

Kiválasztható a saját motorteljesítmény

Az e100-asból keskeny nyomtávú változatot készítettek, és mostantól első mellékhajtás is elérhető – ez a prototípusnál még nem volt így. A Fendt szerint azonban a legfontosabb változás az, hogy kizárólag minősített alkatrészeket használnak. Míg a Fendt a prototípushoz még induló vállalkozásoktól vásárolt alkatrészeket, addig a gyártó most már mindent olyan nagy cégektől szerez be, amelyek az autóiparnak is szállítanak.

Csak az e107V-nél lehet a motorteljesítményt önállóan beállítani a terminálon. Kiválasztható, hogy a motor 50 kW, 55 kW vagy röviden 66 kW teljesítményt adjon-e le. Természetesen a szolgáltatott teljesítmény befolyásolja azt az időt, amíg az akkumulátorral dolgozni lehet.

A Fendt szerint a traktorral 4-5 órán keresztül lehet dolgozni, olyan motorterhelés mellett, amely normál esetben 5-6 liter gázolajat fogyaszt. Ez egy keskeny nyomtávú traktor esetében normális lenne – ez az oka annak is, hogy a Fendt most keskeny nyomtávú traktorral indul. A töltés 20-ról 80%-ra 40 perc alatt elvégezhető egy gyorstöltővel. Olyan árra kell számítan, amely – a választott opciók függvényében – 50-100%-kal magasabb, mint a dízel változaté.

A gyártás korlátozott számban indul

A Fendt már helyet kapott a gyárban az elektromos traktorok gyártására. A traktorok a normál összeszerelősoron indulnak. A gépek egy bypass rendszeren keresztül egy külön helyiségbe kerülnek, ahol az alkalmazottak összeszerelik a nagyfeszültségű elektromos alkatrészeket. A Fendt nem nyilatkozik a tervezett és várható gyártási számokról vagy a piaci potenciálról.

(Forrás: futurefarming.com)
  
  

Share Button

Kapcsolódó cikkek

Nagy traktor márkák évfordulói 2014-ben Kedvencek a világ körül és itthon. Több ezer mezőgazdasági munkában bizonyítottak sokak kedvenc traktorai, és évtizedek óta töretlenül építik és erősí...
Kihirdették az Év traktora díj győztesét! A traktorok szerelmesei idén is nagyon várták a novembert. Ennek oka, hogy évről-évre ebben a hónapban hirdetik ki az Év traktora díj győztesét. Emell...
Nagy traktormárkák évfordulói 2015-ben Avagy, folytatjuk a szülinapos traktorok és cégek történelmének sorozatát. Több tíz éve bizonyítják rátermettségüket a földeken, sokakat még ma is akt...
Napelemek tölthetik a jövő traktorait A február 26. és március 2. megrendezett párizsi SIMA Agribusiness show egyik innovációs különdíját kapta a John Deere elektromos traktorja, a SESAM. ...
Eltűnik a Challenger Bombaként robbant a hír, mely szerint jövőre már nem lesz megtalálható a Challenger mezőgazdasági gépmárka Európában. Az „eltűnés” azonban nem teljes,...
Egy traktor, amivel vidéken egész jól lehet csajoz... A szántóföldi munkákat gyakran rövid idő alatt kell elvégezni, ehhez nagy menetsebességre és munkateljesítményre van szükség. Sok traktorgyártó dob pi...