Egy traktor, amivel vidéken egész jól lehet csajozni

A szántóföldi munkákat gyakran rövid idő alatt kell elvégezni, ehhez nagy menetsebességre és munkateljesítményre van szükség. Sok traktorgyártó dob piacra óriási gépeket és ez alól a Fendt sem kivétel.

A Fendt Vario 1042 az ezres széria kisebbik tagja, 420 lóerős MAN motorral. Fokozatmentes, Fendt Vario Drive-nak nevezett hajtóműve van, ami 60 km/h-ig váltásmentes haladást tesz lehetővé. Emellett menet- és vonóerő-független szabályozása van, ezért minden pillanatban az optimális vonóerővel és sebességgel tudjuk használni a munkagépet. A váltó alacsonyan tartja a fordulatszámot, 1400-1450-en pörög a traktor motorja, ami azt jelenti, hogy kisüzemű felhasználás mellett kis fogyasztással közlekedik közúton. A szántóföldön a sebesség 7 és 20 km/h közötti tartományban mozog, talajviszonyok és munkamélység függvényében, természetesen ugyanúgy, fokozatmentesen.

Fendt Vario 1042
Fendt Vario 1042

 

A fülkéje tágas, saját mini hűtője van, digitális klíma, víz- és légszűrő tisztítja a levegőt az utastérben, és a 10,4 colos LCD kijelzőn térkép-applikáció fut, de innen változtatható akár a traktor kerekeinek nyomása is.
Az erőgép egy kövér gázra, és még két gomb megnyomására indul el. Minden egyszerűen működik az utastérben, azon túl is, hogy az automata kormányt nem kell fogni, oldalt a kijelzőn meg úgyis látható minden. Ameddig nem kell fordulni a parcella végén, addig jobb, ha arra figyelünk, hogy ne nyúljunk a kormányba, nehogy véletlenül kikapcsoljuk az automatikát. Amikor viszont a sor végére értünk, már bele kell nyúlni a forduláshoz.

Amennyiben a GPS-alapon működő korrekciós jelről letérünk, a gép jelezni kezd. Ezt követően néhány kormánymozdulat, pár gombnyomás és újra a helyes irányba tart a gép.  Egyszerűen nem lehet hibázni a traktorral, még tapasztalatlan vezetőknek sem.

Az erőgép nagyméretű eszközökkel is képes dolgozni
Az erőgép nagyméretű eszközökkel is képes dolgozni

 

Mindenki nagyon elégedett a traktorral, mondjuk érthető is, az 1000-es család jelenleg a Fendtnél a csúcs, bár ezen belül az 1042-es még a kisebb teljesítményű. A top-kivitelben a 12,4 literes motor már 517 lóerős, nyomatéka pedig több, mint 2400 Nm.

Kitartó kereséssel azért az ember talál nagy nehezen hibát. Ha volt kapacitás 330 fokban működő ablaktörlőt konstruálni, miért követnek el olyan súlyos hibát, hogy nem szerelnek mélynyomót az utastérbe? Miért gondolja bárki, hogy a határban szántva, a csendes fülkében, behűtött kólát iszogató traktoros nem szereti a basszust a zenében? Mi értelme négy, rekedten üvöltő hangfalnak a szántóföld közepén egy Fendtben?

Forrás és fotók: totalcar.hu

Share Button

Kapcsolódó cikkek

Nagy traktor márkák évfordulói 2014-ben Kedvencek a világ körül és itthon. Több ezer mezőgazdasági munkában bizonyítottak sokak kedvenc traktorai, és évtizedek óta töretlenül építik és erősí...
Hatalmas és bivalyerős! A Massey Ferguson valaha épített legerősebb és legnagyobb erőgépe az MF 8700-as. A típusból 5 szériát dobtak piacra, melyek 270-400 LE teljesítmény kö...
John Deere 6125 M – egyértelműen előnyös A 6M sorozatú traktorokat úgy tervezte a John Deere, hogy előnyök sokaságát nyújtsa a gazdák számára a szántóföldeken és az addig vezető úton is. A me...
Mezőgazdasági gépeladás 2014-ben A mezőgazdasági gépkereskedők 2014-ben az elmúlt 10 év legnagyobb árbevételét érték el. A gazdák az új gépek vásárlására tavaly több mint másfélszeres...
Szélesedik a CLAAS kínálata! Két új erőgéppel rukkol elő a világ egyik legnagyobb mezőgazdasági gép gyártója. A CLAAS AXION 800-as családhoz tartozó AXION 800-as és 820-as típusok...
MTZ, a gyáróriás Dutra, Rába, Varitrak… néhány magyar gyártású erőgép, melyek méltán voltak híresek hazánk gazdái körében és persze külföldön is! De van még egy – igaz...