Többüzemanyagú motorszériák menthetik meg a termelést

A belső égésű motorok kőolajból elállított hagyományos hajtóanyaga, a benzin és a gázolaj előbb-utóbb el fog fogyni. Ha a hagyományos motorhajtóanyag helyett környezetkímélőbb alternatív anyagokat használnak, akkor a belső égésű motorok alkalmazása hosszú ideig fennmaradhat. A közmegegyezés szerint a villamos hajtás megvalósítása lesz a jövő megoldása. […]

Tovább…

Önvezető, 400 lóerős Horsch szállítójármű készül- videóval

Teljesen automatizált szállítójármű fejlesztésén dolgozik a Horsch. A gépet egy 400 lóerős teljesítményű dízelmotor fogja meghajtani, és hidrosztatikus-mechanikus sebességváltót kap. A terepi tesztek ebben az évben várhatóak. A prototípus a CLAAS Terra-Trac gumihevederes járószerkezetét használja, ami az AXION 900 traktorain is látható. Azonban az új fejlesztésben első kormányzott tengely nélküli kialakítással. Kérdés, hogyan fogja magát irányítani a gép, ha egy pótkocsi lesz mögötte? […]

Tovább…

Többféle megoldás hajthatja az erőgépeket a dízelmotorok kora után

A mezőgazdasági gépek gyártóinak egy része alternatívákat keres a dízel kiváltására, és nem csak a csatlakoztatott munkagépek, hanem a fő hajtás számára is. A jelenlegi fejlesztések két területre összpontosítanak: elektromos meghajtásra , ami akkumulátorok, hidrogén/üzemanyagcellák segítségével vagy közvetlen úton valósul meg, valamint belsőégésű motorokra, amelyek metánnal vagy fenntartható forrásból származó szintetikus üzemanyaggal dolgoznak. […]

Tovább…