Az istállókban elért eredmények eldönthetik családok és cégek jövedelmezőségét, fennmaradását

Az Agrifilm Group egy több mint 10 ezer holland gazdálkodó által alapított szövetkezet. Tagjai állati takarmányok, takarmánykiegészítő termékek, gabonák, műtrágyák és növényvédő szerek forgalmazásával és előállításával foglalkoznak.

Rui Manuel Sales Melo, az Agrifilm Magyarország Zrt.vezérigazgatója így beszélt a cég céljairól: Számunkra egyértelmű, hogy a termelők érdeke mindig elsőbbséget élvez. Folyamatosan figyelemmel kísérjük a piaci trendeket és a partnereink igényeit, hogy olyan értékes és jövedelmező megoldásokat alkossunk, amelyek hozzájárulnak a mezőgazdaság karbonlábnyomának csökkentéséhez. Elkötelezettek vagyunk abban, hogy a partnereiknek eredményes, költséghatékony, fenntartható megoldásokat kínáljunk, amelyek megteremtik az „egészséges takarmány az egészséges élelmiszerért” koncepció alapjait, amelyek csak folyamatos termékfejlesztéssel és a teljesítmény növelésének képességével érhetők el. Mivel a fogyasztói bizalom ma már nem tekinthető magától értetődőnek, ezért a termőföldtől az asztalig átlátható élelmiszerlánc létrehozására törekszünk. Az Agrifirmet egy cél vezérli, hogy fenntartható élelmiszerláncot hozzunk létre a jövő generációi számára!

A világpiac folyamatosan fejlődik. A kereslet egyre komplexebbé válik, ezért a cég fontosnak tartja lépést tartani és felvenni a tempót az innováció terén. A sertés-termékfejlesztési területen végzett újítások olyan lehetőséget kínálnak a célpiac számára, ami a mai trendeknek megfelelő minőségű takarmánykiegészítőkkel járul a sikeres sertésneveléshez.

Erről Tasnádi Attila, fomulázási- és sertés termékfejlesztési vezető fejtette ki a véleményét. Mint elmondta: Az elmúlt időszakban a sertéságazat számos kihívással küzdött. Ennek megoldására az egész ágazatnak egy paradigmaváltásra van szüksége. A cink-oxidmentes takarmányozás már a közelmúltban begyűrűzött a piacra. A következő nagy kihívást, pedig, az antibiotikum csökkentésnek a megoldása jelenti, ami mindannyiunk számára egy elég jelentős feladat. Mindkét esetben olyan piaci visszajelzéseket kaptunk, ami abban erősít meg minket, hogy kutatásaink mind a két területen kiszolgálják partnereink igényeit, és erőfeszítéseink megtérülni látszanak. Mivel elég korán sikerült belefognunk a fejlesztésekbe, így lehetőségünk volt olyan hatékony koncepciókat kidolgozni, aminek folyományaképpen a karbonlábnyomot is jelentősen tudtuk csökkenteni, valamint a fenntarthatóság is kiemelt szempont volt a fejlesztés során. Az Agrimprove termékek és az Agrifirm speciális Start+ koncepciója segítségével váltunk úttörővé a fiatal állatok takarmányozásánál. Ezzel biztosítunk egy stabil, innovatív megoldást a partnereink számára, a régi iskolával szemben, ahol a medikált termékek játszották a főszerepet.

Ezen koncepciónk kulcsterméke az Aromabiotic Triple, amely olyan természetes alapú antimikrobiális hatású additív, amivel csökkenthető az antibiotikum-felhasználás, valamint csökkenthető az ökológiai lábnyom is az ágazat felé.

Az Agrifirm a világ számos piacán meghatározó piaci pozícióval rendelkezik, melynek köszönhetően hangsúlyos szereplői a takarmányiparnak. A szarvasmarha-ágazat területén kiemelten fontosnak tartják, hogy a borjak olyan takarmányozási megoldásban részesüljenek, ami a későbbi tejtermelésük hatékonyságát maximalizálja.

Erről dr. Forgó István, szarvasmarha ágazatvezető, így beszélt: Az Agrifirm szarvasmarha üzletágában minden kollégámmal azon dolgozunk, hogy a jövő kihívásainak és a partner igényeknek megfelelően alakítsuk takarmányozási koncepcióinkat. A jelenlegi piaci viszonyok között az alapvető takarmányozási megoldásokon túlmutató, – enzim vagy amionsav alapú – hatékonyságot fokozó DairyFit Perform koncepciónk nyújthat megoldást. A termelési eredményeket megalapozó EarlyFeed borjú koncepciónk az antibiotikum felhasználását hivatott részben csökkenteni. Kiemelet figyelmet fordítunk a robot fejő berendezésekkel rendelkező partnerek kiszolgálására valamint a méltán feltörekvő húsmarha ágazat takarmányozási megoldásaira. Az Agrimprove márka által fémjelzett természetes kiegészítő termékeink megoldást nyújtanak, például a hőstressz kezelésében is.

A cég vállalatainak mérete és a kapcsolódó piaci pozíciójuk erőssé teszi őket, ezért folyamatosan bővítenek, megújítanak, ezzel arányosan a lehetőségek is mindig növekednek. A baromfi és sertéstakarmányozási megoldások kialakításánál az Agrifilm Magyarország Zrt. fontosnak tartja a hatékony, telep specifikus megoldások biztosítását a termelők számára, melyekkel egyedi módon hatékony értékteremtés valósítható meg a telepeken.

Ebben a témában Gyurcsó Gábor, monogasztrikus kereskedelmi és baromfi termékfejlesztési vezető osztotta meg a gondolatait: A baromfi és sertés értékesítés az Agrifirm Magyarország Zrt gyártásának körülbelül a 90-95%-át adja. Az ehhez kapcsolódó sertésértékesítést és -szaktanácsadást Magyarországon és Romániában 11 kollegánk látja el. Fontos, hogy olyan egyedülálló megoldásokat nyújtsunk a piacon, amik megkülönböztetnek a versenytársaktól. A partnereink körében végzett felméréseink alapján azért szeretnek velünk dolgozni mert az Agrifirm Magyarország termékeivel folyamatos jó termelési eredményeket lehet elérni, és mert megbízható beszállító. Ehhez egy jól működő szervezetre van szükség a gyártástól, a vevőszolgálaton keresztül, a pénzügyig. Elkötelezett hívei vagyunk a felelős élelmiszerlánc megteremtésének a jövő generációi számára. Ez annyit jelent, hogy olyan egyedi innovatív megoldásokkal termékekkel, koncepciókkal szeretnénk ellátni az élelmiszeripar szereplőit, amelyek elősegítik a fenntartható és gazdaságos élelmiszer előállítást annak érdekében, hogy gyermekeink jövője biztosított legyen. Sikereink elsősorban az állattartók sikerei, hiszen ebben a nehéz piaci helyzetben az istállókban elért eredmények képesek eldönteni családok, cégek jövedelmezőségét, fennmaradását. 

(x)

Share Button

Kapcsolódó cikkek

Jóval a valóság fölé tippelték a válaszadók, menny... Hollandiában tették fel egy online felmérésben 13 ezer élelmiszervásárlónak a kérdést, hogy szerintük mennyi marad a termesztőknél az élelmiszerek ár...
5 szakember a takarmányipar következő 5 évéről... Az elmúlt hónapok elszálló inputköltségei nehéz helyzetbe hozták a hazai takarmány- és takarmánykiegészítő gyártókat, -forgalmazókat és az állattart...
3 jótanács az Alföldi Állattenyésztési és Mezőgazd... 2023. május 4-től 6-ig tartott Hódmezővásárhelyen az év egyik legjelentősebb agráreseménye az Alföldi Állattenyésztési és Mezőgazda Napok. A magyar m...