Elfogadta az Országos Magyar Méhészeti Egyesület elnöksége a Marketing Szabályzat módosítását, ami több változást tartalmaz az egyesületek rendezésében megvalósuló méhészeti rendezvények marketing költségeinek fedezésével kapcsolatban. Összefoglaljuk, hogyan változott meg a méhészek marketing szabályzata.
Az Országos Magyar Méhészeti Egyesület (OMME) tagjaitól a méhészeti évben befizetett kiegészítő tagdíjbevétel 75Ft/méhcsaládra változott, amelyből minden évben tervezésre és elkülönítésre kerül méhcsaládonkénti 20 Ft, ez szolgál az egyesület marketing keretének alapjául.
Módosult a kiemelt marketing célú kiadások mértéke is:
- A mézkirálynő 10 százalékos finanszírozásra jogosult, és ebből az összegből finanszírozhatóak az udvarhölgyek is (50-50 ezer forint). Az e feletti összeg folyósításához elnöki jóváhagyás szüksége
- Mézlovagrendek támogatására a marketing alap maximum 30 százaléka adható, amely a lovagrendek útiköltségére és szállására fordítható.
A támogatást kérelmezőnek utólagos elszámolási kötelezettsége van, amelyen belül az útnyilvántartást a számla másolatának csatolásával a rendezvény végét követő 30 napon belül továbbítja az OMME felé. Amennyiben magasabb összegű előleget igényelt, az elszámolás után köteles visszafizetni a különbözetet a marketing alapba, az elszámolással egyidejűleg.
Kiemelt rendezvények esetében legfeljebb évente egy alkalommal 500 ezer Ft igényelhető.
A nevesített kiemelt rendezvények a következők
- Kaposvári Mézes-napok
- Fejér Megyei Mézfesztivál, Székesfehérvár
- Jászberényi Mézvásár
- Kárpát-medencei Mézfesztivál, Zalaegerszeg
- Gyulai Méz és Mézeskalács Fesztivál.
Egyéb rendezvények esetében az egyesületek által befizetett marketing alap maximum 50 százalékáig igényelhető, a marketing támogatás igénylésének szempontjai szerint. A tagszervezetek egész évben folyamatosan nyújthatják be a kérelmeiket, melyeket az Elnökség évente két alkalommal, március 31-ig és szeptember 30-ig bírál el. A kérelmeket az OMME honlapjára későbbiekben feltöltött formanyomtatványon lesz kötelező benyújtani. A teljes dokumentum az alábbi hivatkozáson érhető el.
A méhész marketing szabályzat célja:
Éves viszonylatban, az egyesületek rendezésében megvalósuló méhészeti rendezvények marketing költségeinek a fedezése, melyek lehetnek az OMME központ önálló, vagy helyi szervezetek által szervezett marketing célú rendezvények. Segítségnyújtás az OMME árutermelő méhészei számára a méhészeti termékek jobb piaci értékesítéséhez.