A flamand ILVO megépíti az első autonóm elektromos traktort

A flamand Mezőgazdasági, Halászati és Élelmiszeripari Kutatóintézet (ILVO) a belgiumi Merelbeke-ben két üzleti partnerével közösen egy New Holland Boomer 45-öst alakított át autonóm, elektromos meghajtású traktorrá. Az új alkotás a Djust-E nevet kapta. A Djust-E autonóm elektromos vontatótraktort hivatalosan június 7-én mutatták be az Agri Tech Day 23 alkalmával az ILVO telephelyén.

A Djust-E a hetekben élte át szűz útját – számol be az eseményről  a Vilt.be hírportál. „Időközben már dolgozott kaszával, kultivátorral és rotációs ekével is. A munka minden esetben a terveknek megfelelően ment” – mondja Simon Cool, az ILVO villamosítási és automatizálási projektért felelős mérnöke. A projektben a Verschueren (Lochristi) gépesítési vállalat és az elektromos működtetőket gyártó Linak is részt vett.

 elektromos meghajtás és működtetés mellett a Djust-E autonóm módon is működik. Ez azt jelenti, hogy saját maga kormányoz, gyorsít és lassít, szabályozza a csatlakoztatását, és vezérli a munkagépeke
elektromos meghajtás és működtetés mellett a Djust-E autonóm módon is működik. Ez azt jelenti, hogy saját maga kormányoz, gyorsít és lassít, szabályozza a csatlakoztatását, és vezérli a munkagépeket (Forrás: ILVO)

Autonóm és elektromos

Cool szerint ez a legelső olyan traktor Flandriában, amely autonóm módon és elektromosan is hajt. A New Holland Boomer 45 átalakítása több hónapot vett igénybe. A dízelmotor nemcsak a meghajtást biztosítja, hanem az első tengely és a hátsó tengely közötti kapcsolatot is képezi (sebességváltó). „Ha ezt eltávolítjuk, akkor már nem lesz működőképes gépünk” – mondja Verschueren. A gépesítési vállalat egy teljesen új alvázat épített az elektromotor elhelyezésére.

Hatótávolság növelése lítium-ion akkumulátorral

Ezen kívül egy elülső összekötő szerkezetet szereltek fel, amelyre az akkumulátorcsomagot lehet felfüggeszteni. Ez gyorsan és félautomatikusan cserélhető. Az elülső összekötő szerkezeten lévő akkumulátorcsomag egy 15 kWh teljesítményű, nehéz ólom-sav akkumulátorból áll, amellyel a terepen az alkalmazástól függően 2-3 órán keresztül lehet dolgozni. Cool: „Ez elegendő volt a tesztelési céljainkhoz. Egy lítium-ion akkumulátorral, amely sokkal könnyebb, máris jelentősen megnövelhető a hatótávolság.”

Autonóm jármű

Az elektromos meghajtás és működtetés mellett a Djust-E autonóm módon is működik. Ez azt jelenti, hogy saját maga kormányoz, gyorsít és lassít, szabályozza a csatlakoztatását, és vezérli a munkagépeket. Az ILVO írta ehhez a szoftvert, és integrálta az érzékelőket. Ez a projekt intenzív együttműködést jelentett a Linak dán működtetőmotor-szállítóval.

(Forrás: futurefarming.com)

Share Button

Kapcsolódó cikkek

Nagy traktor márkák évfordulói 2014-ben Kedvencek a világ körül és itthon. Több ezer mezőgazdasági munkában bizonyítottak sokak kedvenc traktorai, és évtizedek óta töretlenül építik és erősí...
Programok a veterán traktorokat szeretőknek Évről-évre rendeznek országszerte programokat, amelyek középpontjában a veterán traktorok állnak. Már tavasszal elkezdődtek a programok, de tartogat m...
Traktoros Forma-1 Eddig is elkényeztették az autó-motorsport rajongókat az idei programok, igaz, ebből a főváros környékiek részesülhettek igazán. A Forma-1 mezőgazdasá...
Harlem Shake traktorokkal – lehetséges! Hallott már a Harlem Shake őrületről? Lényege, hogy valaki egyedül kezd mozogni, majd egy képvágással többen csatlakoznak hozzá, minél képtelenebb ...
Nagyon örült a német győzelemnek Az idei foci VB győztes német csapat tiszteletére készítették ezt a művet, traktorral. Elismerésünk az olasz traktorosnak, nem semmi, amit csinált! ...
A legidősebb, még létező traktorok a világon Tudta, hogy a legidősebb traktor magyar? Pedig ez olvasható az agriculture.com-on. 1896-ban építették, jelenleg egy német múzeumban tölti nyugdíjas év...