Az Auga Group nullszériás metán-elektromos traktort épít

A litván Auga Group 2021-ben már bemutatott egy 400 lóerős hibrid traktort, most pedig bemutatja az első nullszériás metán-elektromos traktort. A traktor biometánt vesz fel és alakít át villamos energiává. A 39 000 hektár szántófölddel, 3400 tejelő tehénnel és gombafarmmal rendelkező mezőgazdasági vállalat, az Auga Group idén teszteli a nulla sorozatú, saját építésű hibrid traktort a gazdaságában.

Az úgynevezett Auga M1 traktor belsőégésű motorral működő biometánnal üzemel, és azt villamos energiává alakítja az elektromos kerékmotorok számára. A metán-elektromos traktor emellett akkumulátorokkal van felszerelve, amelyek, ha nincs szükség a motor teljes teljesítményére, tárolják a felesleges elektromos energiát.

Az első nullszéria három traktorból áll. Ezek mindegyike különböző komponensekkel rendelkezik. Az a traktor, amelyik az idei terepi tesztek során a legjobban teljesít, végül sorozatgyártásba kerül
Az első nullszéria három traktorból áll. Ezek mindegyike különböző komponensekkel rendelkezik. Az a traktor, amelyik az idei terepi tesztek során a legjobban teljesít, végül sorozatgyártásba kerül (Forrás: YouTube)

Az Auga M1 12 órán át képes működni egyetlen tankolással. Az Auga Group szerint a metán-elektromos traktor éves szinten 100 tonnával kevesebb CO2-t bocsát ki, mint a dízel változat.

A metán-elektromos traktor három változata

Az első nullszéria három traktorból áll. Ezek mindegyike különböző komponensekkel rendelkezik. Az a traktor, amelyik az idei terepi tesztek során a legjobban teljesít, végül sorozatgyártásba kerül. Az első prototípushoz képest a traktorok megjelenését is módosították; az építők szerint ez lesz az alapja a további gyártásnak. Az antracitbarna szín lesz a márka színe, ez a termékeny talajra utal. A traktort Litvániában tervezik és szerelik össze.

Cserélhető gázpatronok

Az Auga azt állítja, hogy cserélhető gázpatronok kifejlesztésével megoldást talált a tartály-infrastruktúrára. Ezeket nem a gazdaságban, hanem egy biogázüzemben töltik fel, majd cserélhető patronként szállítják.

Az Auga Group elmondása szerint több mint hárommillió eurót fektetett a traktor kifejlesztésébe. A cél az, hogy az Auga M1-et végül más vállalatoknak és külföldön is értékesítsék. Az Auga M1 üzemeltetési költségeinek hasonlónak kell lenniük, mint a dízel változaté.

Share Button

Kapcsolódó cikkek

Nagy traktor márkák évfordulói 2014-ben Kedvencek a világ körül és itthon. Több ezer mezőgazdasági munkában bizonyítottak sokak kedvenc traktorai, és évtizedek óta töretlenül építik és erősí...
Programok a veterán traktorokat szeretőknek Évről-évre rendeznek országszerte programokat, amelyek középpontjában a veterán traktorok állnak. Már tavasszal elkezdődtek a programok, de tartogat m...
Traktoros Forma-1 Eddig is elkényeztették az autó-motorsport rajongókat az idei programok, igaz, ebből a főváros környékiek részesülhettek igazán. A Forma-1 mezőgazdasá...
Harlem Shake traktorokkal – lehetséges! Hallott már a Harlem Shake őrületről? Lényege, hogy valaki egyedül kezd mozogni, majd egy képvágással többen csatlakoznak hozzá, minél képtelenebb ...
Nagyon örült a német győzelemnek Az idei foci VB győztes német csapat tiszteletére készítették ezt a művet, traktorral. Elismerésünk az olasz traktorosnak, nem semmi, amit csinált! ...
A legidősebb, még létező traktorok a világon Tudta, hogy a legidősebb traktor magyar? Pedig ez olvasható az agriculture.com-on. 1896-ban építették, jelenleg egy német múzeumban tölti nyugdíjas év...