A gépgyártó Case IH újfajta automatizáláson dolgozik a kombájnok számára, amelyben a vágóállványon elhelyezett radarérzékelők a termény, a gabonafélék magasságát és helyzetét pásztázzák. Az adatok alapján a Case IH kombájn automatikusan szabályozza a haladási sebességét. Ezzel a megoldással a Case IH az Agritechnica szakkiállításon ezüstérmet (innovációs díjat) nyert a kombájnok automatizálásának új formájáért.
A megoldás lényege, hogy a Case IH kombájn már nem a motorterhelés alapján határozza meg a sebességét, hanem előre jelzi, hogy milyen terménynek kell még átmennie a gépen. A Case IH ezt Advanced Feedrate Control (fejlett takarmányozási sebesség-szabályozás) elnevezéssel illeti. A gyártó várakozásai szerint ez az automatizálás a 2025-ös vagy 2026-os betakarítási szezonra lesz készen a gyakorlati használatra.
A négy radarérzékelő a tárcsa fölé lóg egy konzollal, és a gép előtt pásztázza a terményt. Az érzékelők mérik a gabona magasságát a talajtól, és azt is letapogatják, hogy mennyire sűrű a termény. A gyártó még nem tudja megmondani, hogy a radarérzékelők hogyan kezelik a (részben) megrekedt gabonát.
A Case IH szerint ez az automatizálás segít megtalálni a maximális haladási sebességet és így a kapacitást anélkül, hogy a vezetőnek aggódnia kellene a gép eltömődése miatt. A gyártó állítása szerint a kapacitás 20%-kal nő, mivel a maximális haladási sebességet folyamatosan fenntartják. A Case IH azt is állítja, hogy a kombájn jobban teljesít, ha a motor fordulatszáma állandóbb.