Hirdetés
Több okból is támogatják a tej és tejtermékek fogyasztását
Tej- és tejtermékfogyasztást ösztönző kampányt indított az Agrárminisztérium, az Agrármarketing Centrum és a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács. A június 18-ig tartó promóció fő célja a fogyasztói tudatosság erősítése és a minőségi, tehéntejből készített termékek megismertetése. Az idei tejkampány célja kettős, mert a fogyasztásösztönzésen túl hangsúlyos szerepet kap a fogyasztói edukáció is. A magyar lakosság átlagos tejfogyasztása tejegyenértékben számítva ugyanis mindössze 165 kg/fő/év, amely az Európai Unió átlagának (250 kg) kétharmadát sem éri el.
A Tej. Szívvel-lélekkel! – Fogyassz minden nap tejterméket! szlogen alatt futó kommunikációs kampány a rendezvény médiatámogatását követően online megjelenésekkel folytatódik, és influenszerek közreműködésével útjára indul a „tejbajusz” felhívás is - írta meg az Agrármarketing Centrum. A május 28-i sajtótájékoztatón Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára elmondta, hogy a kormány azt várja el a hazai kiskereskedelemtől, hogy a maguk eszközeivel segítsék és ösztönözzék a magyar tej- és tejtermékek fogyasztását.
![](/public/agronews/an_article_inner/7130/41f0849cd32c7ea868ef5cb1056278c3_1.jpeg)
Kettős célja van a tej és tejtermék fogyasztásösztönző kampánynak
Az Agrármarketing Centrum ügyvezető̋ helyettese, Giczi Gergely felhívta a figyelmet arra, hogy az idei tejkampány célja kettős. A klasszikus fogyasztásösztönzésen túl hangsúlyos szerepet kap a fogyasztói edukáció is. Ugyanis a magyar lakosság átlagos tejfogyasztása tejegyenértékben számítva mindössze 165 kg/fő/év, amely az Európai Unió átlagának (250 kg) kétharmadát sem éri el. A WHO ajánlása alapján napi legalább 0,5 kg tejet, vagy azzal egyenértékű tejterméket kell fogyasztani ahhoz, hogy a kiegyensúlyozott és egészséges táplálkozást fent lehessen tartani.
Hirdetés
Az ügyvezető helyettes felsorolta továbbá a tej és tejtermékekben található vitaminokat: A, B2, B6, B12, C, D, E) és ásványi anyagokat (kalcium, kálium, magnézium, vas, foszfor, cink. Giczi Gergely szerint az idei kampányban a fiatalok és a fiatal felnőttek kerülnek fókuszba, ennek megfelelően a kampány az online térben zajlik majd, jelentős közösségi média aktivitással.
Istvánfalvi Miklós, a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke kiemelte, hogy a koronavírus miatt nem omlott össze az ágazat, a szerződéses viszonyok az egész ágazat vonatkozásban fennmaradtak. A feleknek az együttműködés során arra is volt ereje, hogy együttműködési szándékukat egy etikai ajánlásban is rögzítsék. Szautner Péter társelnök hozzátette, hogy a rendkívüli viszonyok között is minden problémát sikerült megoldani.
Ezért köszönet illet minden feldolgozót, kiskereskedőt és a fuvarosokat is - mondta. Megemlítette továbbá, hogy fontos az, hogy az iskolatej program, a HORECA szektor, illetve a közétkeztetésre termelő, leginkább kis- és középvállalkozások helyzete is javuljon. A tejkampány legfrissebb információit az Agrármarketing Centrum honlapján lehet megtalálni.
Témák a cikkben
Kapcsolódó cikkek
Hirdetés
További híreink
Legújabb hirdetések
Hirdetés
Hirdetés
Kertészeti növényvédő gépek, szárzúzók és traktoros villásemelők a Nobilitől
2024.07.25.A Nobili név említésekor ma már mindenkinek a tradicionálisan jó minőségű, megbízható gépeik jutnak az eszébe. A gyár története 1945-ig nyúlik vissza, amikor a gépesítés még gyerekcipőben járt. Ekkor kezdődött a gépgyártás az olaszországi Molinellában - Efrem Nobili elképzelései szerint. A gyár ma is családi tulajdonban van, önállóan fejleszt és gyárt, a világ szinte minden országában jelen van. A Nobili szárzúzókat, vontatott és függesztett permetezőket és különböző szállító-anyagmozgató eszközöket készít. Hazánkban több mint 60 éve érhetők el a termékei.
Kukoricakrízis: súlyos aszály és kánikula fenyegeti a termést - beszámoló a földekről
2024.07.23.Az egyesület a múlt héten összesen 10 gazdát látogatott meg, amely találkozók során azt tapasztalták, hogy a kukorica rendkívül változatos képet mutat az országban, a talajadottságoknak és a területen tapasztalt időjárási viszonyoknak megfelelően. Ezzel együtt a többhetes kánikula sehol sem tett jót a kultúrának, amelynek hatását az idei termésre vetítve Csepregi Attilával, a Lajoskomáromi Agrár Cégcsoport ügyvezetője boncolgatta.
Hirdetés
Hirdessen a Magro.hu oldalon!
Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!
MédiaajánlatMagro.hu Piactér
Több mint 3.300 hirdetés 89 kategóriában!
Megnézem a hirdetéseketHirdetés
Hirdetés