Kívánt fizetési mód:
átutalással utólag
Ajánlat kezdete:
2021.07.10.
Ajánlat lejárta:
2024.07.11.
Típus:
TYM T954 ST Mezőgazdaság Kertészetek Kommunális traktor
Teljesítmény:
95/70,63 LE (71 kW)
TYM T954 Mezőgazdaság Kertészetek Kommunális traktor
Felhasználási terület: Mezőgazdaság Kertészetek Kommunális szektor Sportpályák
Gyártó: TYM (Dél-Korea)
A TYM királykategóriás gépei. Alapfelszereltségként BOSCH hidraulikavezérléssel, légkondicionált kabinnal és robotizált irányváltóval.
Motorgyártók szerint: YANMAR, 23-25 LE és 39 LE-ős, a Mitsubishi, 23-35 LE-ig a Deutz, 67-74 LE-ig és 127 LE-ős, a DAEDONG 49 LE-ős, a DOOSAN, 85-95, 103 LE-ős, a PERKINS 49 LE-ős motorokkal van jelen a TYM erőgépek motorkínálati palettáján.
TYM T954 modell. A dél-koreai gyártó T1054 / T954 / T854 traktor. Négyhengeres DOOSAN Infracore turbófeltöltésű közös sínes motorral rendelkezik, amelynek hengertérfogata 3409 cm3, amelyet egy 95 LE-ös léghűtéses hűtőkészülék támogat.
Ezenkívül részecskeszűrővel és adblue adalékkal is rendelkezik, melynek köszönhetően megfelel az EURO IV kibocsátási szabványainak. A hajtás egy 32 fokozatú, teljesen szinkronizált sebességváltóval történik, elektrohidraulikus visszaverődéssel, amelyet félig sebességváltóval kapcsolható terhelés alatt. A segédmotoros motorral felszerelt felvonó elektrohidraulikus működtetésű (EHR) és rezgéscsillapítási funkcióval rendelkezik. Emelőkapacitása 4340 kg. A felvonóvezérlőnek lehetősége van a lift, irányítására emelés és leeresztés. A kardántengely manuális vagy automata üzemmódban működtethető. Elektrohidraulikusan van bekapcsolva, három sebességgel – 540/750/1000. A hidraulikus rendszer 3 pár aljzattal rendelkezik. Kiterjedt alapfelszereltséggel - kényelmes ülés, a légkondicionáló, MP3 rádió, halogénes munkalámpák, hogy a terepmunka, a tolatókamera a monitor, pneumatikus fékrendszer (egy- és kétkörös), a sűrített levegőt az utastérben, hogy fújja a légszűrő vagy tisztítsa meg a kabin 3 persely tű, létra csúszó kampó a gém (Scharmueller) teszi ideális traktor, amely megfelel a magyar gazdaságok követelményeinek. Ezenkívül felszerelhető egy homlokrakodóval és / vagy ETZ első csatlakozóval.
Műszaki adatok:
MODELL: TYM T954SP
MOTOR: DOOSAN INFRACORE
Gyártó: DL03-LEA05
Feltöltés típusa: Turbo
Motor teljesítménye: (LE/kW) -gross 95
TLT teljesítménye: (LE(kW) 67
Névleges motorfordulatszám: (f/min.) 2 300
Hengerek száma: (db) 4
Hengerűrtartalom: (cm3) 3 409
Légszűrő típusa: Dual Dry
ELEKTROMOS RENDSZER
Váltóáramú generátor: ( V/A) 12, 110
ÜZEMANYAGRENDSZER
Típusa: CRDI
HAJTÁSLÁNC
Erőátvitel típusa: Power Shuttle és Hi / Lo váltás
Sebességi fokozatok száma: (db) 32F / 32R
Maximális menetsebesség: (km/h) 38,3
Maximális menetsebesség: (km/h) 0,41
Fék típusa: Nedves lemez
Kormányzás típusa: Hidrosztatikus
Kuplung típusa: Nedves Multi lemez
HIDRAULIKUS RENDSZER
Szivattyú (típus) Dual Gear szivattyú
Munkahidraulika átfolyás: (l/min) 59
Kormányhidraulika: (l/min.) 26,7
Maximális: (l/min.) 85,7
Maximális nyomás: (MPa) 19 (190 bar)
3 pont függesztési kategória: II.
Hidraulikus emelő kapacitás: (kg) 3 110, (4340 opcióban)
Emelő kapacitása, 60 cm-re a emelő golyó mögött: (kg) 2 490, ( 2 944 opcióban)
Emelésvezérlés típus: Pos / Draft / Elec
Joystick szelep: Alapértelmezett
Hidraulikus gyors csatlakozók száma-opció: (db) 3
TLT
Típusa: Független
Ellenőrzés: Elektromos / Hydro
Mid (rpm) opció N / A
Hátsó TLT fordulatszáma: (f/min.) 540/750/1000
A TLT tengely átmérője: (mm) 35
Feltöltési adatok:
Üzemanyagtartály: (l) 110 + (20)
Hűtési rendszer: (l) 16,5
Forgattyúház (szűrővel): (l) 16
Sebességváltó-hidraulika: 75
Első tengely: (l) 18,5 (17,5)
MÉRETEK (standard gumikkal)
Teljes hossza: (mm)(3P) 4 200
Teljes szélessége: (mm) 2 185
Tengelytáv: (mm) 2 300
Magasság a ROPS tetejéig: (mm): 2 718
Min. szabad magasság: (mm) 465
Min. fordulási sugár: (mm) fékekkel: 3 650
Min. fordulási sugár (mm) fékek nélkül: 4 120
STANDARD GUMIABRONCSOK
Mezőgazdasági elöl: 13,6-24
Mezőgazdasági hátsó: 16,9-34
ROLL-OVER VÉDŐ SZERKEZETEK
Alapértelmezett: CAB légkondicionálóval
SÚLYA
Teljes tömege: (kg) 3 930
Vezetői segédprogramok
•
Ez a traktornak van olyan rendszere, amely megkönnyíti a traktor napi munkáját.
A differenciálzár elektrohidraulikus bekapcsolása.
Teljesen automatikus 4WD a maximális kerékfordítás elérésekor.
4WD váltás.
A gép automatikus felemelése, ha a hátrameneti fokozat hátramenethez van kapcsolva.
A gép automatikus emelése a maximális kerékfordulat elérésekor.
A PTO automatikus kikapcsolása a felemelést gátolja.
Opciók:
• További első súlyok 32 kg
• További 216 kg hátsó súly
• Az elülső súlyok visszahelyezése hátul
• Hárompontos fogas az első súlyokhoz
• Második sárga figyelmeztető lámpa
• Piton Fix csúszó kampó
• Automata szállítócsukló
• Pneumatikus ülés
• Kardántengely kapcsoló gomb a sárvédőn
• Egy mechanikus hidraulika rész cseréje egy villanymotorral
• Egy mechanikus hidraulika szekció cseréje LS rendszerű elektromos készülékek
A motor
Természetesen semmi sem akadályozza meg, hogy meghaladja a 100 LE-öt a T1054 modellben (pontosan 105 LE). Nézzünk azonban arra a modellre, amelyhez közelebb kerülünk a T954-hez.
A Doosan Infracore koreai gyártó motorja, amely a TYM-hez hasonlóan több mint fél évszázados tevékenységet folytat a piacon. Jelenleg a Doosan kínálata nem sokkal kisebb, mint a Cumminsé vagy a MAN-é, és sok földgázmotort is készít. Visszatérés a T954-re. Koreai, (3.4 l) négy hengeres és turbófeltöltős egyszerű szelep lefúvatós, ebben a változatban ad 95 LE-őt 2200 f/min. és 390 Nm 1200 f/min. Ez jó eredményt jelent a rugalmasság tekintetében.
Ami a kipufogógáz-tisztító rendszereket illeti a T954 modellben egy részecskeszűrőből áll, oxidációs reaktorral és SCR rendszerrel. A legújabb modellekben (a koreai piacon) már vannak DPF szűrőnélküli motorok, amelyek megfelelnek a Stage IV / Tier4f szabványnak. Ezért feltételezhető, hogy idővel Európa felé is eljutnak. A DPF szűrőtámogatás javítja a telepített regeneráló rendszert (DeSOx): passzív, automatikus és kényszerített.
A sebességváltó
Bár nincs lehetőségünk arra, hogy bármelyik opció közül választhassunk, lehetetlen nem megbocsátani a felajánlott TYM átvitelt. Harminc két sebességfokozat, elektrohidraulikus irányváltóval és terhelésalatti felezővel nagyon tisztességes ajánlatot jelentenek.
Az alap négyfokozatú sebességváltóval rendelkező szinkronizált sebességváltóból áll. A sebességtartomány 0,41-38,3 km/h (2300 f/min. motorfordulatszámmal).
Természetesen a híd összekapcsolódásának és az első meghajtó csatlakoztatásának vezérlése elektrohidraulikusan történik a TLT (független) vezérléshez hasonlóan, amelynek három fordulatszámmal üzemeltethető 540/750/1 000 f/min.
Hidraulikus rendszer
Más TYM modellekhez hasonlóan a hidraulikus rendszer két fő áramkörre oszlik: a munka és a szervokormány. A tápellátást egy kettős fogaskerék-szivattyú biztosítja, 26,7 l/min. teljesítményű a kormány a külső berendezések igényeihez igazított berendezés 59 l/min. átfolyási mennyiséget jelent és a nyomása 19 MPa.
A szabványos gyors csatlakozó között három hidraulikus joystick irányítású a teljes rendszer (az elosztócső és csatlakozók), feltéve, hogy együttműködik egy homlokrakodóval és a hátsó függesztőmű Cat. III EHR és emelési kapacitása 4 300 kg (a húzó tagok végén). Vannak olyan indikátorok is, amelyek a rendszer túlterhelését, túl magas hőmérsékletet vagy kis mennyiségű olajat jeleznek.
A munkaeszközök egyéb elemei
Egy nagyon hasznos elemet is kínált a 2/1 perifériás pneumatikus telepítésű vonóhorog és az állítható létra, felfelé és lefelé, Scharmueller gyártmány. Manapság igen jelentős előnye van a 3-pont függesztéshez csatlakoztatására különböző munkaeszközök optimális vonómagasság beállításának a precíziós gazdálkodásban.
A traktor sárvédőjén is megtalálja a gombokat a rendszer bekapcsolása után hogy ellenőrizhesse a felvonót kívülről, automatikus emelés / süllyesztés a felvonó az összes ellenőrző gombokkal (on-off-automata).
A tartozékok listáján találunk, többek között, fronthidraulikát, piton-fix horgot és hátsó súlyokat: 4 x 52 vagy 6 x 52 kg.
Kényelem és egyéb berendezések
Először is, a kabin 70 dB hangteljesítménnyel dolgozik, légkondicionálóval és rádióval. Másodszor, a vezetőülés, felfüggesztett pneumatikusan állítható (előre-hátra, felfelé-lefelé szög és eltolás) és állítható kartámasz. Harmadszor állítható tükrök, hátsó kamera (A hagyományos hátranéző kamera nagyszerű módja annak, hogy javítsa a kezelő kényelmét, amelyet már nem kell megfordítani, hogy lássa, mi történik a traktor hátulján, csak nézze meg a kabinban lévő kijelzőt) és két-két munkalámpa (elöl és hátul). Mindez megtalálható a szabványban. Nem csoda, hogy a kiegészítő berendezések listája nem kell különösen hosszú legyen, minden itt van.
A gumiabroncsok, tömeg és méretek
Az alap gumiabroncsok: az első 380/70 R24 és a hátsó 480/70 R34. A traktor össztömege 3 930 kg.
Végezetül hozzá kell tenni, hogy a TYM garanciát nyújtott a traktorra 5 év vagy 2 000 munkaóra.
Meg lehet vitatni, mi a jobb: a nyugati márkák vagy a Közép-Európa olcsóbb és egyszerűbb gépei. Azonban érdemes megjegyezni, hogy a fejlett ázsiai országok piacai sokkal igényesebbek, más az éghajlat, a talaj tényezők és a minőségi fogyasztók elvárásai.
DPF szűrő
A részecskeszűrő már régen nem csak személygépkocsikban vagy teherautókban, hanem számos mezőgazdasági gépben is belépett. És mi ez a szűrő? Milyen feladatok és hogyan működik?
Kezdjük a kezdetektől, vagyis a szemcsés anyagtól - PM por (Particulate Matter). A szilárd részecskék az égő-levegő keverék elégtelen égetése következtében keletkező korom egyik alkotóelemei. Ez a hiányos égéskor fordul elő, ha a henger hőmérséklete túl alacsony (hideg motor az indításkor, alacsony motorfordulatszámon történő vezetés esetén), valamint akkor is, ha a keverék túl gazdag, például gyors gyorsítás esetén. A korom kialakulása nagyrészt egy nem hatékony injektáló rendszer eredménye, amely túl sok dízel üzemanyagot táplál.
Bár a szilárd részecskék (amorf szén) önmagukban nem olyan veszélyesek a környezetre, mint amit a hallottakból származtattak, a nagy probléma az, hogy könnyű őket összekapcsolni a koromban lévő egyéb hozzájárulásokkal. Itt láthatóvá kell tenni a "PM-k" valódi toxicitását, amelyek szinte azonnal összekapcsolódnak a szénhidrogénekkel (HC), valamint a kén-oxidok, foszfor és fémek, vízgőz és szulfátok hőmérsékletének csökkentésével. Ez a "dúsított" molekula kiderül, hogy a leginkább mérgező kipufogógáz összetevő.
DPF (Ang. Dízelrészecske-szűrő), a részecske szűrő, mint a neve is mutatja, középpontjában a csökkentésére szemcsés, de annak a ténynek köszönhető, hogy ezek általában is kombinálhatók más vegyületek is az alkalomból a „szűrt”. Nos, mi ez a szűrés? A működési elv nagyon egyszerű és analóg más szűrővel.
DPF felépítése
A DPF szíve olyan kazetta, amely a katalizátorok szerkezetéhez hasonló kerámia anyagból készült (keresztmetszet – honeycomb). A patronban lévő csatornák azonban nagyobb átmérőjűek és porózus falakkal rendelkeznek. Továbbá, be vannak vonva alumínium-oxidokal és cériummal, alkotó alapja a részecskék platina (platina-klorid-származékok és fém organikus vegyületek, azaz, amely a katalizátor a reakció).
Ha a szerkezet a szűrőpatronhoz hasonlító hőcserélő cső, néhány, a végein (mindkét oldalon) vannak lezárva. Kipufogó gáznak át kell menni az akadályokon kell átjutnia a pórusokon, így nagyobb molekulák be záródnak a vak csatornákba.
Vannak más DPF szűrőszerkezetek is, például egy hengeres légszűrőhöz hasonlít, amelyek csatornák felé húzódnak. Az üzemeltetés elve azonban mindig ugyanaz.
Mi a helyzet a molekulákkal?
Eddig minden nagyon egyszerűnek és szépnek tűnik. A veszélyes szilárd részecskéket és fémoxidokat és az általuk felhalmozott ként rögzítették és tárolták a csatornákon belül. Nos, a szűrőnek nincs végtelen kapacitása. Előbb-utóbb teljesen megakadályozza a füstgáz átáramlását és megakadályozta a gép használatát. Két nyomásérzékelő van (a bemeneten és a kimeneten), amelyek jelzi, amikor a szűrő eltömődik.
Itt a tisztítás ideje. A kezelést úgy végezzük, hogy kiégetjük a részecskéket, amelyek végül is éghető szénből állnak, majd szén-dioxid, gőz és más komponensek oxidok vagy fémek formájában maradnak.
Ahhoz, hogy ez a folyamat végbemenjen, hogy szükség van a körülbelül 600 °C hőmérsékletre emelésre. A platina jelenléte lehetővé teszi, hogy indítsa el a folyamatot egy kicsit korábban, de még mindig a motort, nagy sebességgel kell üzemeltetni.
Ez nem minden esetben képes a teljes tisztaság elérésére, néha szüksége van az üzemeltető (régebbi megoldások), a nagyobb sebességű (pl. 1800-as fordulatszámon tartásra), amíg el nem ég hamuvá a lerakodott korom (általában néhány perc). Amikor szükség van a szűrő aktív regenerálására, az üzemeltetőt, jelzőlámpával vagy más üzenettel értesíti.
Az újabb gépeknél ez a folyamat automatikusan megindulhat, vagyis a gép önmagában növeli a sebességét, és elkezdi a további üzemanyag adagolását a hőmérséklet növelése érdekében.
Egy másik megoldás egy további injektor behelyezése, amely szükség esetén további adag tüzelőanyagot adhat közvetlenül a szűrőhöz, ami lehetővé teszi a hőmérséklet emelését.
Egyéb szállítási, fizetési, garanciális információk:
Raktárunkból