Hirdetés
Vörös-tenger: a légi szállítás is alternatíva lehet
A Vörös-tengeren zajló konfliktusoktól a Panama-csatorna szárazságáig a tengeri fuvarozóknak számos logisztikai kihívással kell szembenézniük. És ez számottevően hozzájárul a szállítás hosszabb idejéhez és a magasabb költségekhez. Mike Parr, a PML Seafrigo ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a kihívások miatt az árufuvarozóknak alternatív útvonalakat és tranzitlehetőségeket kell feltárniuk.
„Alkalmazkodnunk kellett, és megoldásokat kell találnunk” – mondta Mike Parr a FreshFruitPortal.com-nak. „Természetesen most hosszabbak a tranzitidők, és emelkednek a tarifák, de mindent megteszünk annak érdekében, hogy alternatívákat kínáljunk, például a légi fuvarozást, hogy az árakat a lehető legalacsonyabb szinten tartsuk.”

Romlandó áruk közúton, tengeren, levegőben
A PML Seafrigo abból adódott, hogy a Seafrigo Group 2023-ban felvásárolta a brit székhelyű Perishable Movements Limited-et (PML). Az összeolvadás közúti, tengeri és légi szállítási lehetőségeket kínál a romlandó termékek számára. A Franciaországból és az Egyesült Királyságból származó társaság több mint 25 országot összekötő útvonalakat üzemeltet.
Hirdetés
Parr azt mondja, a kihívások ellenére optimista, hogy a technológiai fejlődés sok esetben kompenzálhatja a hosszabb szállítási időt, és lehetővé teszi, hogy a romlandó áruk hosszabb ideig frissek maradjanak.
Egyes termékek, például az indiai szőlő esetében azonban az Egyesült Királyságba irányuló tengeri tranzit még mindig túl hosszú. Ez azt jelenti, hogy az importőröknek más forrásokból kell beszerezniük.
„A termék nagy része a Távol-Keletre kerül, mert túl kockázatos lenne a szállítás az Egyesült Királyságba” – mondta Parr.
A Szuezi-csatornát elkerülő hajók ezt úgy teszik, hogy Dél-Afrikát körüljárják, ami 4000 mérföldet tesz meg minden egyes utazáshoz, ami növeli a szállítási időt és a szállítási költségeket.
A JP Morgan becslése szerint a globális konténerkereskedelem mintegy 30%-a Vörös-tengerhez csatlakozó Szuezi-csatornán keresztül halad át. Ez költségessé tette a vörös-tengeri konfliktust a globális hajózás számára. A JP Morgan szerint az Ázsia és Európa közötti útvonalak árai közel ötszörösére emelkedtek.
„A zavarok 0,7 százaléklal növelhetik a globális maginflációt és 0,3 százalékkal a teljes maginflációt 2024 első felében” – mutatott rá a JP Morgan kutatása.
A kapacitás és a lehetőségek bővítése
Parr szerint a PML az egyik módja annak, hogy nagyobb logisztikai irányítást alakítson ki, a műveletek kiterjesztése.
„Célunk, hogy több földet vásároljunk, és saját létesítményeinket üzemeltessük. Ezáltal nagyobb kontrollt biztosítunk a tevékenységünk felett” – mondta.
Jelenleg a PML egy 66 000 négyzetméteres létesítményt üzemeltet a londoni Heathrow repülőtéren. 2027-re az a célja, hogy a területet 150 000 és 200 000 négyzetláb közé növelje.
(Forrás: freshfruitportal.com)
Kapcsolódó cikkek
Hirdetés
További híreink
Legújabb hirdetések
Hirdetés
Hirdetés
Műtrágya helyett baktériumok? Egy gazda tapasztalatai, amelyeket érdemes megismerni
2025.03.20.Szavai József neve jól ismert a Drávaszabolcs környéki gazdák között. A Baranya vármegyei termelő 90 hektáron gazdálkodik, és az elmúlt években folyamatosan fejlesztette a technológiáját, hogy javítsa a terméseredményeit és csökkentse a költségeit. Bár már régóta foglalkozik növénytermesztéssel, az innovatív megoldásokra mindig nyitott volt: néhány éve kezdett el biológiai készítményeket használni, és jelentős előnyöket tapasztalt a talajegészség és a terméshozam tekintetében.
Hirdetés
Hirdessen a Magro.hu oldalon!
Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!
MédiaajánlatMagro.hu Piactér
Több mint 3.400 hirdetés 192 kategóriában!
Megnézem a hirdetéseketHirdetés
Hirdetés