Impozáns megjelenéssel és megújult arculattal készült a 2022-es AGROmashEXPO kiállítás 4 napjára a Nitrogénművek Zrt. csapata. Az újdonságokról, a Genezis márkáról és a fejlesztésekről Deák Boglárkát, a cég marketingvezetőjét kérdeztük, aki 2020 decemberétől koordinálja a regionális marketingstratégiát a Veszprém megyei, Pétfürdő központú vállalatnál.

Milyen változásokat hajtottak végre az elmúlt 14 hónap során?

A 2021-es év legjelentősebb marketing aktivitása az arculatváltásunk volt, amibe a Genezis logó frissítése, a dizájn megújítása és bevezetése tartozott. Ez utóbbi még most is folyamatban van regionális szinten. Fontos változás még, hogy a harmonizáció részeként az export országok képviseletei, a leányvállalatok a jövőben Genezis Trade cégforma alatt fognak működni. A vállalatunk 90 éves fennállásának és hagyományainak ünneplését kiemelt kommunikációs kampánnyal és Facebook nyereményjátékkal tettük emlékezetessé, továbbá az előző évekkel ellentétben visszatértünk az agrár szaksajtó platformjaira annak érdekében, hogy a Genezis márka imázsát megfelelő súllyal tudjuk támogatni. Ehhez elengedhetetlen az online és offline médiában való folyamatos jelenlét.

Az újdonságokról, a Genezis márkáról és a fejlesztésekről Deák Boglárkát, a Nitrogénművek Zrt. marketingvezetőjét kérdeztük - Fotó: Nitogénművek

Marketing stratégiánk alappillére, hogy elsősorban hasznos szakmai tartalmakat készítünk, mellyel az a célunk, hogy a termelők olyan, számukra releváns témákban kapjanak pontos tájékoztatást, amellyel növelhetik gazdálkodásuk hatékonyságát. A szakmai tartalmak főként a Nitrogénművek szaktanácsadó és termékfejlesztő kollégáinak javaslatait, ajánlásait és gyakorlati termékfelhasználási tapasztalatait tartalmazzák, amit a termelők jól be tudnak illeszteni a saját gazdálkodási gyakorlatukba. Az elmúlt több, mint egy évben a médiamixünket teljesen átdolgoztuk, elsődleges kommunikációs csatornánk ma már a social media, ahol elsősorban edukatív szakmai tartalommal érjük el a célcsoportunkat heti több alkalommal.

A piacvezető Genezis márka nem csak Magyarországon, hanem regionális szinten is egyedülállóan széles, prémium termékportfólióval rendelkezik, amely az elmúlt évek nagymértékű beruházásainak köszönhetően -2013-2018 között önerőből 110 milliárd forintos beruházást valósítottunk meg- magas minőségi szintet képvisel. Emellett országos lefedettségű, nagy létszámú, magasan képzett szakmai üzletkötő hálózattal rendelkezünk, amely szakmai kompetenciája révén segíti a termelőket a megfelelő műtrágya technológia kiválasztásában, valamit növényvédőszer, vetőmag és terménykereskedelmi kérdésekben.  Az értékesítési csapatunk folyamatos szakmai képzése és fejlesztése a jelenlegi marketing tevékenységben kiemelt szerepet kapott az elmúlt időszakban, amit terveim szerint idén is folytatunk.

Impozáns megjelenéssel és megújult arculattal készült a 2022-es AGROmashEXPO kiállítás 4 napjára a Nitrogénművek Zrt. csapata - Fotó: Nitrogénművek

Az AGROmashEXPO-n való megjelenésünkkor a standunk tervezésénél és kivitelezésénél elsősorban ezeket a kritériumot vettük alapul, annak érdekében, hogy megjelenésünkkel az előbb említett értékeinket képviseljük. Standunk a szervezőktől elismerésként első helyezést kapott „A kiállítás legszebb standja” versenykiírásban. A Nitrogénművek továbbra is nagy hangsúlyt fektet a beruházásokra és az innovatív fejlesztésekre annak érdekében, hogy a Genezis márka versenyképességét tovább erősítse. Ennek a szemléletnek a szerves része a marketing tevékenységünk hatékonyságnak folyamatos javítása is.

Milyen marketingeszközöket használnak ehhez?

Egyik legfontosabb feladatunk a Genezispartner.hu weboldalunk megújítása és folyamatos karbantartása. A tartalmi javítások, az arculat változtatásai mind azt a célt szolgálják, hogy tudatosítsuk: a Genezis márka egy komplex termékportfóliót és szolgáltatást, a Genezis Technológiát jelenti, vagyis a műtrágya szegmens mellett a terménykereskedelmet, a növényvédőszer és a vetőmag üzletágakat is magában foglalja. A marketing stratégiánk célja, hogy mind a 4 szegmensünket a megfelelő marketingtámogatásban részesítsük.   A termelői célcsoport ezzel a megközelítéssel találkozhat az online és az offline kommunikációs felületeken.

A Covid-járvány sajnos jelentősen befolyásolta a marketingtevékenységet is, kevesebbet találkoztunk a meglévő és leendő partnereinkkel, mint szerettük volna, de mindent megteszünk, hogy szoros kapcsolatban maradjunk a termelőkkel ebben a nehezen tervezhető időszakban is.

A Genezis márka egy komplex termékportfóliót és szolgáltatást, a Genezis Technológiát jelenti, vagyis a műtrágya szegmens mellett a terménykereskedelmet, a növényvédőszer és a vetőmag üzletágakat is magában foglalja - Fotó: Nitrogénművek

Milyen megoldásokkal teszik könnyebbé a gazdák életét?

A fentiekben említett edukatív szakmai tartalom generáláson túl folyamatosan zajlik a Genezis portfólió optimalizálása a piaci igényekre szabva. A letisztított portfólión belül marketing szempontból súlyozzuk a termékeket és azok a termékek kapnak kiemelt marketingtámogatást, amelyek prioritást képviselnek a termelői elvárások alapján. Mind a nitrogén alapú, mind az NPK és lombtrágya portfóliónkon belül vannak olyan tételeink, amelyek a versenytársakhoz képest jelentős hozzáadott értékkel rendelkeznek, emiatt ár-érték arányban kiemelten versenyképesek. Szortimentünkön belül egyedülálló termék a piacon a Pétisó, amely a maga kimagasló, 39 százalékos hatóanyag tartalmával 90 éve bizonyít a magyar termelők számára.

Az elmúlt időszak piaci környezetének jelentős változásai, mint a drasztikus gázár emelkedés- amely alapjaiban befolyásolja a műtrágya árképzést- a logisztikai korlátok, az időjárás kiszámíthatatlansága a mi marketing munkánkat is nem várt kihívások elé állították. Emiatt nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy partnereik számára folyamatosan biztosítsuk a prémium minőséget képviselő Genezis termékek ellátását és kommunikációs tevékenységünkkel segítsük őket a megfelelő termékkiválasztási és alkalmazási döntésekben. Erre irányulnak a jövőbeli marketing fejlesztéseink.

(x)

Kapcsolódó cikkek

További híreink

Hányással, hasmenéssel járhat az illatos hunyor érintése – inkább csak gyönyörködjünk benne!

2025.01.19.

A január eleji enyhe időjárásnak köszönhetően már most megjelentek az első illatos hunyorok a Mecsek lankáin. Bár nem ritka, hogy ilyenkor is virágba borul, mégis különleges látványt kínál.

A John Deere elektromos traktorral is előrukkolt a CES 2025-ön

2025.01.19.

Az amerikai mezőgazdasági gépgyártó, a John Deere, több autonóm gépet is bemutatott a 2025-ös Consumer Electronics Show (CES) kiállításon Las Vegasban. Ezek között volt egy elektromos traktor is, amely 130 lóerős teljesítményre képes.

Újból ellátási aggályok merültek fel – megugrottak a kakaó- és kávéárak

2025.01.19.

A Világbank italárindexe 18 százalékkal emelkedett decemberben, miután a kávé és a kakaó ára is megugrott az újból felmerülő ellátási aggályok hatására. Az index, amely 2024 harmadik negyedévében (negyedéves összevetésben) 6 százalékkal csökkent, továbbra is körülbelül 91 százalékkal magasabb az egy évvel korábbi szintnél.

Kutyák és macskák – házi kedvenceinket sem kíméli a cukorbetegség

2025.01.19.

Egy háziállat cukorbetegségének diagnózisa sokkoló lehet. Sajnos a cukorbeteg macskák és kutyák körülbelül 20%-át elaltatják a diagnózist követő egy éven belül, mivel ez hatással van az állatok egészségére, valamint a gazdáik életmódjára és pénzügyeire.

4 alacsony szénhidráttartalmú étel, ami növeli az energiát, elősegíti a fogyást és javítja az emésztést

2025.01.19.

Az alacsony szénhidráttartalmú ételek alapvetővé váltak azok számára, akik javítani szeretnék egészségüket, és nem véletlenül. A megfelelő alacsony szénhidráttartalmú lehetőségek beépítése az étrendbe számos előnnyel járhat, például növeli az energiaszintet, elősegíti a fogyást, és javítja az emésztést. Ha tápanyagban gazdag, alacsony szénhidráttartalmú hozzávalókra összpontosítunk, hatékonyan táplálhatjuk a testünket, miközben támogatjuk az általános jóllétünket.

Új nagyhatalom született a szőlő világpiacán

2025.01.18.

A perui asztali szőlőé az egyik leggyorsabban növekvő ágazat, amelynek termelése a 2019–2020-as 400 000 tonnáról 2022–2023-ra 622 000 tonnára emelkedett. A Fluctuante piackutató cég nemrégiben közzétett egy jelentést az agrárexportokról, ez elemzi a perui szektor jelenlegi állapotát.

Partnerhírek
Partner

Új pályázat a láthatáron: fejlessze terménytároló vagy vetőmagüzemét acélcsarnokkal

2025.01.16.

2025-től új lehetőségeket kínálnak a „Terménytisztítók, tárolók, szárítók és vetőmagüzemek fejlesztésének támogatása” programok, amelyek célja az üzemkapacitások növelése. A Frisomat, acélcsarnokokat gyártó szakértő cég példáján keresztül mutatjuk be, miért érdemes acélszerkezetes épületekben gondolkodni, ha tartós, funkcionálisan tervezett és energiahatékony fejlesztéseket szeretnénk megvalósítani.

Partner

Aszálytűrő kukoricahibridek magas terméspotenciállal

2025.01.13.

A hazai időjárási viszonyok kiszámíthatatlansága miatt az utóbbi években kiemelt fontosságúvá vált a termésstabilitás. Az előrejelzések szerint az időjárás kiszámíthatatlansága, szélsőséges mivolta az elkövetkező években is jellemző lesz térségünkre. Cégünk évek óta kiemelt figyelmet fordít, a magas terméspotenciálon túl, a szárazsággal szembeni ellenállóságra a kukoricanemesítés során.

Hirdessen a Magro.hu oldalon!

Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!

Médiaajánlat
Kiemelt hirdetések a Piactéren
Kiemelt
Agromésztej
Pest, Nagytarcsa

Agromésztej

7 075 HUF / flakon

+ áfa
Kiemelt
FitoNatur Huminart
Pest, Nagytarcsa

FitoNatur Huminart

18 120 HUF / flakon

Magro.hu Piactér

Több mint 3.200 hirdetés 156 kategóriában!

Megnézem a hirdetéseket
Hirdetésfeladás