Sikeres időszakot tudhat maga mögött az UBM Csoport: a nagydíjat és egy első díjat is elnyertek a nemrég véget ért 30. Alföldi Állattenyésztési és Mezőgazdasági Napok termékpályázatán. Nemrég részesedést szereztek a Mangal Ilona Sertéshizlalda Kft.-benc, így az élőállat termelésben is megjelent a cégcsoport. A terjeszkedéssel és a kapcsolódó tervezett beruházásokkal a cégcsoport tovább erősítheti pozícióit a magyar állattenyésztésben. Ezen apropóból Dr. Zoltán Péterrel az UBM Feed tanácsadójával beszélgettünk.

Mik az UBM döntéseinek mozgatórugói, amik a következő 3-4 év tevékenységét meghatározzák?

Dr. Zoltán Péter, az UBM Feed tanácsadója

Ezek a mozgatórugók három nagy csoportra bonthatók. Az egyik a növekedésre, az eredményességre és a finanszírozhatóságra vonatkozó közgazdasági kényszer. Az UBM legutóbbi konszolidált árbevétele, 200 milliárd forint volt, mintegy 6 milliárdos EBITDA-val, ami a tervek szerint a következő két-három évben évi 50-60 milliárd forinttal fog nőni. Ez azt jelenti, hogy a 2025-ös üzleti évre elérhetjük a 350 milliárd forintos árbevételt is, ez a cél.

Mindennek az eredmények az alapját a commodity-kereskedelem jelenti. 1,7 millió tonna gabonát, szóját, olajos magot vásárolunk és értékesítünk. Ez nőhet – a várakozásaink szerint – hozzávetőlegesen 2 millió tonnára. Jelenleg mintegy 620-630 ezer tonna keveréktakarmányt állítunk elő, zömében Magyarországon, belföldön négy nagy keverőüzemünk is van, Szelestén, Környén, Szentesen és Mátészalkán, amit egy szlovákiai és egy romániai keverőüzem egészít ki. Ezen a területen egymillió tonna keveréktakarmány előállítása az elérendő stratégiai célunk, a megcélzott volumen.

Az UBM kereskedelemmel és a nagyobb hozzáadott értéket képviselő takarmányozással is egyaránt foglalkozik. Utóbbi fejlesztése több innovációt, tudástartalmat igényel, és ezt próbáljuk összerakni megfelelő módon.

Van tehát egy működési kényszer, egy nagyságrendi kényszer, egy eredményességi kényszer, és ezeknek próbálunk megfelelni úgy, hogy az finanszírozható is legyen. Ez az egyik lába a háromlábú széknek.

Mi a második?

Törekszünk arra, hogy olyan szakmai és vállalati innovációkat alkalmazzunk, amivel az élen tudunk maradni. Ebbe a körbe sok minden beletartozhat: egy takarmányreceptúra fejlesztése vagy olyan alternatív alapanyagoknak a használata, amelyek szakmailag, közgazdaságilag indokoltak, esetleg olyan módszereknek, eljárásoknak a kidolgozása, amik ezeket elősegítik vagy támogatják. De lehet ez akár a szakmai szervizháttér megalapozása, biztosítása a partnerek számára, ami hozzásegíti őket, hogy ezt hatékonyan tudják használni és felhasználni, alkalmazni és pénzre fordítani. Mindez túlmutat a szokásos innováció fogalmán, ami általában csak a felhasznált eljárásokra és módszerekre szokott vonatkozni. Azt gondolom, hogy a fogalmat egy kicsit szélesebb körben kellene használni.

És végül mi a harmadik terület?

A harmadik pedig az , hogy jónak, eredményesnek kell lenni, de egyúttal demonstrálni is kell tudni ezt teljes mértékben átlátható módon. Nem lehet a backstage-ben mozgolódni, ha az a színpadon nem jelenik meg.

Meg kell felelni a környezetvédelmi elvárásoknak, alapkövetelmény a nyomonkövethetőség, hogy a teljes élelmiszerláncon keresztül követhető legyen minden egyes befektetés, a felhasznált inputok útja, illetve, hogy ezek milyen behatással vannak a termelésre.

Mivel a takarmányipar szorosan kapcsolódik az állati termékek előállításához és azon keresztül az élelmiszeriparhoz, ezért jogos igény, hogy bemutassuk, mit és milyen módon használunk fel. Mindezt ráadásul szélesebb kontextusban kell értelmezni: nem csupán a takarmányról beszélünk, hanem a takarmánygyártás módszereiről és annak környezetterheléséről, a cég általános irányításáról, annak társadalmi és a cég dolgozóira gyakorolt hatásáról. A rendszer rendkívüli módon komplex.

Ennek a három területnek az egyensúlyát próbáljuk megteremteni, mint minden más felelősen működő cég.

Ezt a törekvést jól illusztrálja az a két szlogen is, amik a 30. Alföldi Állattenyésztési és Mezőgazdasági Napokon is megjelennek. Az egyik a „Takarmányozás művészete”, mert végül is ez a tevékenységünk lényege, ezt kell nagyon jól csinálni. A másik szlogen pedig, amit most kezdtünk el használni, úgy szól: „Fenntartható növekedés”. Tehát, nőni kell, mert ez egy közgazdasági és tulajdonosi elvárás, de mindezt fenntartható módon kell elérni. Ezek most a hívó szavaink, ezeket próbáljuk meg tartalommal megtölteni, és lépésekben teljesíteni.

(x)

További híreink

A magyar szőlőkért és a gyümölcsösökért kellett a legtöbbet fizetni tavaly az MBH Termőföldindex szerint

2024.07.20.

Hektáronként 2,2 millió forint feletti átlagárat kellett fizetni a gyümölcsösökért és a szőlőkért, amelyektől nem sokkal maradt el a szántók 2,13 millió forintos átlagára. 

Kreinbacher nagyköveti minősítést kapott a győri Apátúr Sörház

2024.07.20.

Győrben először a Széchenyi István Egyetem és a Szent Mór Bencés Perjelség tulajdonában lévő Apátúr Sörház nyerte el a Kreinbacher nagyköveti minősítést, és ezzel csatlakozott a Kreinbacher Ambassador Programhoz.

Kedvezményeket kapnak a gép-gép kapcsolatot választó gazdálkodók az eÁFA-rendszerben

2024.07.19.

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) eÁFA-rendszerében már benyújthatók az újfajta bevallási lehetőséggel beadott bevallások önellenőrzései a webes felületen és a gép-gép kapcsolaton keresztül is.

Egyszerre támogatják a méhek és a biodiverzitás megőrzését a mikorrhiza gombák

2024.07.19.

A fenntarthatóság jegyében alternatív biológiai megoldás lehet a mikorrhiza gombák alkalmazása, amelyek egy új kutatás eredményei alapján is jelentősen támogatják a növényi kultúrák tápanyagfelvételét.

A szokásosnál hosszabb lesz a magyar kajszibarack szezon

2024.07.19.

A kajszibarack termése nagy szórást mutat az évjáratok között, az elmúlt évek átlagos termése ugyanakkor 15-17 ezer tonna között mozgott.

Partner

Új iroda és rugalmas munkakörnyezet: így teszi vonzóvá magát a TIMAC AGRO a munkavállalók számára

2024.07.18.

Varjú Szabolccsal, a TIMAC AGRO Hungária Kft. HR vezetőjével annak apropóján beszélgettünk, hogy a cég központja a közelmúltban új, minden igényt kielégítő, nyugat-európai színvonalú irodaépületbe költözött, amely immár teljességgel megfelel a TIMAC AGRO brandjének. Mindemellett, mint azt beszélgetőtársamtól megtudom, a cég a tárgyi feltételek maximális biztosítása mellett számos, más területen is tesz azért, hogy vonzó, majd később megtartó munkahely legyen a munkavállalók számára.

Partnerhírek
Partner

Új iroda és rugalmas munkakörnyezet: így teszi vonzóvá magát a TIMAC AGRO a munkavállalók számára

2024.07.18.

Varjú Szabolccsal, a TIMAC AGRO Hungária Kft. HR vezetőjével annak apropóján beszélgettünk, hogy a cég központja a közelmúltban új, minden igényt kielégítő, nyugat-európai színvonalú irodaépületbe költözött, amely immár teljességgel megfelel a TIMAC AGRO brandjének. Mindemellett, mint azt beszélgetőtársamtól megtudom, a cég a tárgyi feltételek maximális biztosítása mellett számos, más területen is tesz azért, hogy vonzó, majd később megtartó munkahely legyen a munkavállalók számára.

Partner

Kramer teleszkópos rakodók az állattenyésztésben

2024.07.16.

Az állattenyésztő telepek elengedhetetlen és meghatározó eszközei a rakodók. Legyen szó a bálák rakodásáról vagy akár almozásról, ezek gépek a munkafolyamatok elengedhetetlen eszközei. A KITE Zrt. a Kramer rakodók széles portfóliójával áll a felhasználók rendelkezésére. A széles méret- és teljesítménykínálatból bárki megtalálhatja az üzemméretének megfelelő rakodót.

Hirdessen a Magro.hu oldalon!

Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!

Médiaajánlat
Kiemelt hirdetések a Piactéren
Kiemelt
30 db Solis eladó
Bács-Kiskun, Kecskemét

30 db Solis eladó

Hitelesített telefonszám

3 650 000 HUF

+ áfa
Kiemelt
10 db Talajmaró eladó
Bács-Kiskun, Kecskemét

10 db Talajmaró eladó

Hitelesített telefonszám

550 000 HUF

+ áfa

Magro.hu Piactér

Több mint 3.300 hirdetés 93 kategóriában!

Megnézem a hirdetéseket
Hirdetésfeladás