Hirdetés
Paprika vetőmagok tömeg- és darabszám hibái miatt indított 7 eljárást a Nébih
Megérkeztek a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal paprika vetőmag teszteredményei. A szakemberek 23 „tölteni való” étkezési paprika vetőmagjait vizsgálták a Szupermenta teszten. Íz szempontjából 14 édes, 5 csípős, valamint 4, a csomagolási információk alapján nem azonosítható termék került a tesztbe. A hivatal az ígértnél kevesebb magtömeg és magdarabszám miatt 7 termék esetben kezdeményezte fogyasztóvédelmi eljárás indítását az illetékes társhatóság bevonásával.
A Nébih szerint nyaranta leginkább a „tölteni való”, ismertebb nevén TV paprikák a népszerűek hazánkban. Így a tavaszi időszakban ezek vetőmagjait tesztelte a Szupermenta. A szakemberek összesen 23 hazai előállítású, „kis tasakos”, azaz kiskerti vetésre szánt vetőmagot vizsgáltak meg. A hivatal laboratóriumaiban a szakemberek megvizsgálták, hogy található-e bennük idegen, paprikától eltérő fajú mag és az esetleges GMO jelenlétet is keresték. A Szupermentánál középpontban lévő minőségi mutatók ellenőrzése is része volt a feladatoknak. Ez a vetőmagok esetében a csírázóképesség és a tisztaság vizsgálatát foglalta magában. E téren minden megfelelőnek bizonyult.
![](/public/agronews/an_article_inner/5684/d1f8f784dd5017acd714caf796b17d7b_1.jpeg)
7 terméknél voltak gondok a paprika vetőmagok vizsgálatánál
A teljeskörű vizsgálat során a tömegmérésre és a magdarabszám vizsgálatra is sor került. Ennek eredményeképp derült ki, hogy 6 mintánál a vetőmagok tömege kevesebb volt a csomagoláson feltüntetettnél, egy esetben pedig a tényleges magdarabszám nem felelt meg a jelölésen szereplő adatoknak. A Nébih a problémáról tájékoztatta az érintett vetőmag-forgalmazókat, a fogyasztóvédelmi hatóságnál pedig eljárás indítását kezdeményezte.
Hirdetés
Jelölés és információk
A Nébih szakemberei a paprika vetőmagok jelölését is ellenőrizték. Ennek során az alapvető termékinformáció meglétét, a származás feltüntetését, valamint egyéb, a tasakon feltüntetett információknak való megfelelést, például a fajta megnevezését vizsgálták. Azt is ellenőrizték, hogy a vetőmagok a minőséget megóvó és zárt csomagolásban kerülnek-e a vásárlók elé. Megnyugtató, hogy e szempontok szerint mindent rendben találtak az ellenőrök.
A népszerűségi lista elején ezek a paprika vetőmagok voltak:
A „kedveltségi” vizsgálaton túl a hivatal szakértői pontozással értékelték a legfontosabb minőségi mutató, a csírázóképesség laboratóriumi vizsgálatok során kapott eredményeit. Így az összesített rangsor ezúttal a hatósági vizsgálat és a „kedveltségi” vizsgálat összesített eredményei alapján született meg.
Az élen holtversenyben a Rédei Kertimag Amy és a Rédei Kertimag Szentesi piacos fajtája végzett. A második helyezést a Rédei Kertimag Fehér kos érte el, a harmadik pedig a Rédei Kertimag Hétvezér F1 lett.
További információk, érdekességek és a részletes vizsgálati eredmények elérhetők a Nébih Szupermenta termékteszt oldalán, ide kattintva.
Kapcsolódó cikkek
Hirdetés
További híreink
Legújabb hirdetések
Hirdetés
Hirdetés
Kertészeti növényvédő gépek, szárzúzók és traktoros villásemelők a Nobilitől
2024.07.25.A Nobili név említésekor ma már mindenkinek a tradicionálisan jó minőségű, megbízható gépeik jutnak az eszébe. A gyár története 1945-ig nyúlik vissza, amikor a gépesítés még gyerekcipőben járt. Ekkor kezdődött a gépgyártás az olaszországi Molinellában - Efrem Nobili elképzelései szerint. A gyár ma is családi tulajdonban van, önállóan fejleszt és gyárt, a világ szinte minden országában jelen van. A Nobili szárzúzókat, vontatott és függesztett permetezőket és különböző szállító-anyagmozgató eszközöket készít. Hazánkban több mint 60 éve érhetők el a termékei.
Kukoricakrízis: súlyos aszály és kánikula fenyegeti a termést - beszámoló a földekről
2024.07.23.Az egyesület a múlt héten összesen 10 gazdát látogatott meg, amely találkozók során azt tapasztalták, hogy a kukorica rendkívül változatos képet mutat az országban, a talajadottságoknak és a területen tapasztalt időjárási viszonyoknak megfelelően. Ezzel együtt a többhetes kánikula sehol sem tett jót a kultúrának, amelynek hatását az idei termésre vetítve Csepregi Attilával, a Lajoskomáromi Agrár Cégcsoport ügyvezetője boncolgatta.
Hirdetés
Hirdessen a Magro.hu oldalon!
Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!
MédiaajánlatMagro.hu Piactér
Több mint 3.300 hirdetés 89 kategóriában!
Megnézem a hirdetéseketHirdetés
Hirdetés