Magyar borral szebb az ünnep: minőségi hazai italok fogyasztására biztat az Agrármarketing Centrum

„Magyar borral szebb az ünnep!” – szlogennel népszerűsíti a minőségi borok fogyasztását a Karácsony időszakában az Agrármarketing Centrum. Az ünnepi borkampány része a megfelelő bor-étel párosításoknak és a magyar borvilág változatosságának bemutatása, és mindannak az áldozatos munkának a megismertetése, amelyet a borászok egész évben tesznek a minőségi magyar borok készítése érdekében. Az ételpárosítások fontosságát is kiemelték.

A 2021. december 26-ig tartó kampánnyal elsősorban az online térben találkozhatnak a gasztronómia iránt érdeklődő fogyasztók, akik véleményvezérek saját tippjeit is megismerhetik. Az egyik legegyszerűbb szabály a megfelelő bor-étel párosításnál, ha az étel és a bor színe alapján választunk, vagyis fehérbort fehér húsú (csirkéből, pulykából készült) ételekhez, rozét sertéshez érdemes választanunk, ám a marhahús megköveteli a testes vörösbort. Persze ez csak a fő irány, és az étel elkészítési módja is meghatározza az ünnepre való tökéletes ráhangolódást. A főtt, párolt húsokhoz jól illik egy könnyedebb fehérbor, a sült, grillezett húsok mellé pedig akár egy könnyedebb vörösbor. Amennyiben az ünnepekre komplex módon készítünk el egy-egy fogást, érdemes vörösborban gondolkodnunk, a vadhúsokhoz pedig fűszeres, testes borokat ajánlott inni. Ezek persze csak az alapok, hiszen a gasztronómia felfedezéséhez érdemes megismerni az egyes fajtákat, kóstolgatni a párosításokat, és megtalálni mindenkinek a saját maga számára tökéletes aromák harmóniáját.

Magyar borral szebb az ünnep: minőségi hazai italok fogyasztására biztat az Agrármarketing Centrum - Fotó: Magro.hu, CSZS, Szekszárd, Bodri pincészet
Magyar borral szebb az ünnep: minőségi hazai italok fogyasztására biztat az Agrármarketing Centrum – Fotó: Magro.hu, CSZS, Szekszárd, Bodri pincészet

Pezsgő és forralt bor

A pezsgő kiválóan passzol az ünnepi reggelihez vagy a karácsonyfa-díszítés elfoglaltságokhoz, a forralt bor jólesik a téli séta után, a bornak jól áll a karácsonyi csomagolópapír és remek társ az estébe nyúló beszélgetéshez is felelősséggel és mértékkel.

Az ünnepi borkampány fő célja a magyar borok megismerésének ösztönzése is. A jellegzetes magyar fajták, mint például a furmint, az olaszrizling, a kadarka, az Irsai Olivér vagy a kékfrankos az elmaradhatatlan Tokaji Aszú az Agrármarketing Centrum borpromóciós tevékenységeinek köszönhetően is egyre népszerűbbek és keresettebbek a világpiacon. Egész évben folyamatos szakmai és a téma iránt érdeklődőknek szóló nyomtatott és online lapokban, személyes és online borszakmai rendezvényeken népszerűsítették idén is ezeket a fajtákat, amelyek már világszinten is egyre nagyobb érdeklődést váltanak ki. A Magyarországon megtermelt bor egyharmada kerül azonban csak külpiaci értékesítésre, így érdemes mindenkinek ezeket a jellegzetes fajtákat idehaza is megismerni, megszeretni, és magyar borral ünnepelni.

További részleteket itt lehet megtudni:

Magyar Bor – Személyesen

Gyere és csatlakozz valamelyik bortársasághoz, ismerd meg közelebbről a szőlőfajtákat vagy járd végig a különböző borvidékeket!

Wines of Hungary – Personally

Discover the wines and wine regions of Hungary! Learn more about wines, get to know the country’s wine-growing regions and visit your favourite winery in person!

Share Button

Kapcsolódó cikkek

1,5 millió eurós támogatási keretösszeg a borászat... 2013. augusztus 7-től lépett hatályba a szőlőfeldolgozás és a borkészítés során keletkező melléktermékek kivonásáról és támogatással történő lepárlásá...
Támogatás borászati gépek, technológiai berendezés... A Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal 180/2013. (XI. 4.) MVH közleménye az Európai Mezőgazdasági Garancia Alapból a borászati gépek, technológia...
Megújult a kecskeméti szőlész-borász kutatóintézet... Mintegy 30 millió forintból megújult a Nemzeti Agrárkutatási és Innovációs Központ (NAIK) Szőlészeti és Borászati Kutatóintézet-Kecskeméti Kutató Állo...
Újabb támogatások a láthatáron – heti agrárhír-öss... 53 milliárd forint öntözési támogatásra; törvény a GMO-mentességről; Magyar bor és pezsgő napja; repce- és őszi búza fajtabemutatók – íme a hét fontos...
A szőlő-bor ágazat 47 milliárdos kibocsátásért fel... A magyar szőlő-bor ágazat a teljes mezőgazdaság kibocsátásából 2-3%-ban részesedik 47 milliárd forint értékben. A borágazat exportorientált szektor, a...
Borpiaci információk 2015 első negyedévében 4 százalékkal emelkedett a borok értékesítése, illetve az árak is emelkedést mutatnak. De hová exportáltuk a legtöbb lédig bort...