Felborulhat a terménypiac a napraforgóolaj és a repcemag árváltozásai miatt

Nagyot esett az elmúlt időszakban a repcemag párizsi jegyzése, és ez a napraforgóolaj árára is hatással lehet. Sőt, a szója és a búza ára is megingott. Ehhez kapcsolódik, hogy az elmúlt napokban jelentős áremelkedésről lehetett hallani a napraforgómag esetében Magyarországon. Esetenként 10-15 ezer forintos tonnánkénti drágulásról is beszámoltak, és előkerült a kérdés, hogy meddig tarthat ez? Úgy látszik, megint egy hazai specialitásról lehet szó, és a jelenség rövid életű lesz. […]

Tovább…

Új szójapiac meghódítására készül az USA

Az észak-amerikai termelők és kereskedők sokáig abban bíztak, hogy Kína “kiéheztethető”. Azonban Ázsiában az emberek nem lázadtak fel a szolgáltatások romló színvonala miatt. Ráadásul ilyenkor a piac átrendeződik, az elvesztett területeket pedig alig lehet visszahódítani. Ennek következménye, hogy egy Szingapúrban megtartott mezőgazdasági együttműködési konferencia résztvevői máris azt a célt tűzték ki maguk elé, hogy az USA és Délkelet-Ázsia szorosabb kereskedelmi kapcsolatokat építsen ki. […]

Tovább…

Mikor érdemes eladni a repcemagot?

Elérheti a 3-3,1 tonnát hektáronként Magyarországon a repcetermés, az átlaghozam hasonló lesz a tavalyihoz. Európa északi, nagy repcetermő területein viszont aszály pusztított, ami a vártnál magasabb szintre növelte az árakat. Meddig érdemes várni a szabadpiaci értékesítéssel a repcemagot illetően? […]

Tovább…

Csökkenhet a kukoricatermés az aktuális gazdasági évben

Ugyan a latin-amerikai országok még csak a kukorica betakarítás előtt állnak, a jóslatok szerint világszinten jóval kevesebb kukorica kerül a tározókba a 20015/2016-os szezonban, mint egy évvel korábban. A búzapiacon nagy a nyomás a magas kínálat miatt, a kukorica ára pedig eközben lejtmenetbe került. […]

Tovább…

Ezeken dolgoztunk 2015-ben – összefoglaló

Már tavaly év végén előkészültünk a 2015-ös évre, hogy kellőképp tudjuk segíteni az agrártársadalom munkáját, a kereskedést, üzletkötést és fejlődést. Idén is azért dolgoztunk, hogy bővítsük a gazdák internetes ismereteit, és elterjesszük az online marketing tudást. […]

Tovább…