Szintet ugrott a magyar borkampány külföldön: új módszerrel népszerűsítik a hazai borvidékeket

A magyar borvidékeket bemutató, ismeretterjesztő szakmai kisfilmsorozatot indított az Agrármarketing Centrum. A videók célja bemutatni és megszerettetni hazánk szőlőtermesztésének és borkészítésének változatos világát és a kiváló minőségű magyar borokat. A nemzetközi közönségnek készült sorozat elsősorban az exportfejlesztést segíti. Főként a nemzetközi borszakma és a bort szerető, értő közönségnek szól, de a szőlővel és a kulturált borfogyasztással ismerkedők számára is sok izgalmas pillanatot ígér. […]

Tovább…

Az országhatáron túl is keresett termék a magyar kamilla

Június közepén véget ért az egyik legfontosabb hazai gyógynövény, a kamilla betakarítása és a vadon előforduló változatának begyűjtése. A kiváló minőségű vadon termő magyar kamillavirág hungarikum, külföldön is keresett. Az idén közel egy hónapos hosszúságú, május közepén kezdődött kamillaszezontól az aszályos időjárás ellenére közepes mennyiségű termést várnak. Igaz ez a vadon termő gyűjtött és a kultúrnövényként termesztett kamillára is. […]

Tovább…

Magasan szárnyalnak a gabonaárak az aszály miatt

Feltornázta az ótermés árát a gabonapiaci kereslet, miközben az idei kalászosok termésére negatívan hat a vízhiány. Ezért várhatóan fennmarad az érdeklődés a termény iránt, néhány helyen már 60 ezer forintot is megér egy tonna jó minőségű búza. Az áremelkedésben az euróval szemben gyenge forintárfolyam mellett a nagy kereslet is közrejátszik. Az eladók ugyanakkor elkezdtek tartalékolni, ezért lassult a gabonatételek felkínálása. […]

Tovább…