A válaszadók 65,5 százalékának vannak kedvenc borai, azok aránya viszont, akik mindig ugyanazoktól a termelőktől vásárolnak, ettől elmarad, csak 35,8 százalék - derül ki az Agrárgazdasági Kutató Intézet (AKI) legfrissebb kutatásából.

A borfogyasztási szokásokról szóló felmérés összefoglalóját a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) közölte az MTI-vel.

Az adatokból kitűnik: a megkérdezettek közel kétharmada nem ismeri az uniós oltalom alatt álló eredet-megjelöléseket vagy a földrajzi árujelzővel ellátott magyar borokat. A mintában szereplő személyeknek csak a 8,6 százaléka mondta azt, hogy teljes mértékben kiigazodik a borvidékek, borrégiók között.

A válaszolók 40 százaléka nem tudta, hány borvidék van az országban. A megkérdezettek közel egynegyede szerint 32, és csak a válaszolók egyötöde tudta, hogy valójában csak 22.

A válaszolók 40 százaléka nem tudta, hány borvidék van az országban.
 

Amikor spontán kellett ilyen a területeket megnevezi, akkor a megkérdezettek alapvetően 5 borrégiót tudtak megemlíteni. A megkérdezettek 78,0 százaléka említette Tokajt, 51,9 százaléka Egert, 40,1 százaléka Villányt, 37,2 százaléka Badacsonyt és 22,5 százaléka Szekszárdot. Többnyire megfeledkeztek például Sopronról, Somlóról, Balatonfüredről vagy a Balaton-felvidékről.

A felmérés szerint voltak olyan borvidékek is, amelyek spontán felidézése alacsony volt, de a lista alapján ráismertek. Balatonboglárt például mindössze 11,3 százalék említette meg, de 48,8 százalék felismerte a lista alapján.

A térségekre jellemző ismertségi és fogyasztási adatok összehasonlításából az is kiderül, hogy mennyire sikeres egy-egy borvidék kommunikációja és marketingje. A nagy ismertséggel rendelkező vidékek borait nem fogyasztják olyan nagy arányban, mint amennyire ismertek. Emellett azonban számos borvidék van, amelyek borait többen és gyakrabban fogyasztják, mint amennyire ismerték a területet a válaszadók. Ezen bortermelő vidékek kommunikációja nem elég markáns, mert az ismertségük alulmúlja a valós „teljesítményüket” - áll a közleményben.

A fizetési hajlandóságot tekintetve a felmérés azt mutatta, hogy az emberek 60 százaléka kevesebb mint 1000 forintot ad ki egy üveg borért. Azok aránya, akiknek ennél egy kicsivel többet, de 2000 forintnál kevesebbet ér egy üveg bor, 28 százalék. A válaszadók tizede ennél is többet hajlandó kiadni egy borért, de 5000 forintnál többet már nem.

Ugyanakkor a fizetési kedv javul, amennyiben nem magának vásárol az illető. A válaszadók 43,2 százaléka 1000-2000 forintot, míg 31,4 százaléka 2001-5000 forintot is költ, ha ajándékba veszi a bort. Még a válaszadók kevesebbet költő fele is, akik legfeljebb 1000 forintot hajlandóak kiadni egy üveg borért, ha azt saját fogyasztásra veszik, hajlandóak áldozni az ajándékba szánt borra, és akár 2000 forintot is költenek rá.

A közlemény szerint a kutatási eredmények megerősítették a HNT-t abban, hogy a fajták és a borvidékek hatékony kommunikációja nem az egyéni pincészeti megjelenéseken keresztül érhető el, hanem pont fordítva. A közös érdekeken alapuló, egymást erősítő és jól fókuszált marketing segíti az egyes pincészeteket. Erre a gyakorlatra példaként szolgál az osztrák borászati ágazat újrarendeződése, és a sikerét támogató következetes bormarketing - vonja le a következtetést a HNT.

Forrás: MTI

Megosztás

További híreink

Terméskilátások a világ fő mezőgazdasági területein

2024.07.26.

A mezőgazdasági termelést, így a világpiaci árakat az időjárás világszerte alapvetően befolyásolja. Az alábbiakban a nagyobb termőterületeken bekövetkezett jelentősebb időjárási folyamatokat és azok mezőgazdaságra gyakorolt hatását foglaljuk össze.

Eróziós- és jégkárok mellett nagyon forró napok is jöttek júniusban Tokaj-hegyaljára

2024.07.26.

Eseményteli nyári hónap volt 2024. júniusa, erről számolt be a Tokaji Kutatóintézet Nonprofit Kft. talajnedvesség- és időjáráselemzése.

Súlyos aszály lehetősége közeleg, szomjaznak a növények

2024.07.26.

A nyári kapás növényeinknek most lenne legnagyobb szükségük csapadékra, de az elmúlt napok záporai csak néhány helyen enyhítették az egyre súlyosbodó csapadékhiányt. Középső és keleti országrészben a talaj már nagyon száraz. Az elkövetkező 8-10 napban sem várható jelentős eső, így az aszályhelyzet tovább fog romlani.

Készülj a forróságra: hétvégi kánikula és hőségriadó érkezik

2024.07.26.

Pénteken napos idő várható általában kevés, az ország keleti harmadán némileg több gomolyfelhővel, csapadék nélkül. Többnyire gyenge vagy mérsékelt marad a légmozgás. A legmagasabb nappali hőmérséklet 27 és 32 fok között alakul. Késő estére 18 és 26 fok közé csökken a hőmérséklet.

Ne hagyjuk, hogy az extrém nyári meleg elbánjon kerti tavainkkal!

2024.07.26.

A nyári hőmérséklet emelkedésével a kerti tavak számos kihívással nézhetnek szembe. A hosszan tartó meleg befolyásolhatja a víz minőségét, a növények egészségét és a benne élő állatok jólétét. E hatások megértése és azok mérséklésének módja elengedhetetlen a virágzó tóökoszisztéma fenntartásához. A garden-guide.com cikke betekintést enged, és gyakorlati tanácsokat ad a kerti tavak gondozásához a szélsőséges nyári melegben.

Jó szezont hoz a magyar csemegekukorica: feldolgozásra és fazékba is bőven jut

2024.07.26.

A konzervipari felhasználásra szánt zöldség mellett népszerű a frisspiaci fogyasztásra szánt csöves kukorica is.

Partnerhírek
Partner

Kertészeti növényvédő gépek, szárzúzók és traktoros villásemelők a Nobilitől

2024.07.25.

A Nobili név említésekor ma már mindenkinek a tradicionálisan jó minőségű, megbízható gépeik jutnak az eszébe. A gyár története 1945-ig nyúlik vissza, amikor a gépesítés még gyerekcipőben járt. Ekkor kezdődött a gépgyártás az olaszországi Molinellában - Efrem Nobili elképzelései szerint. A gyár ma is családi tulajdonban van, önállóan fejleszt és gyárt, a világ szinte minden országában jelen van. A Nobili szárzúzókat, vontatott és függesztett permetezőket és különböző szállító-anyagmozgató eszközöket készít. Hazánkban több mint 60 éve érhetők el a termékei.

Partner

Kukoricakrízis: súlyos aszály és kánikula fenyegeti a termést - beszámoló a földekről

2024.07.23.

Az egyesület a múlt héten összesen 10 gazdát látogatott meg, amely találkozók során azt tapasztalták, hogy a kukorica rendkívül változatos képet mutat az országban, a talajadottságoknak és a területen tapasztalt időjárási viszonyoknak megfelelően. Ezzel együtt a többhetes kánikula sehol sem tett jót a kultúrának, amelynek hatását az idei termésre vetítve Csepregi Attilával, a Lajoskomáromi Agrár Cégcsoport ügyvezetője boncolgatta.

Hirdessen a Magro.hu oldalon!

Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!

Médiaajánlat

Magro.hu Piactér

Több mint 3.300 hirdetés 89 kategóriában!

Megnézem a hirdetéseket
Hirdetésfeladás