Több tízezer forintos szervizdíjakat és havi szinten jó pár munkaórát spórolnak meg a precíziós gazdálkodáshoz a mezőgépekbe kerülő elektronikus alkatrészek, amennyiben azokat jó szakemberek felügyelik. Az olyan tapasztalt szakemberek, mint Pölöskei Tibor, az AGROTEC Magyarország Kft. sárvári területi műszaki vezetője szerint ugyanis a farmmenedzsment szoftverekben ma ott van a lehetőség, hogy az előzetes kiszállást megspórolva egyből javíthatóvá tegye a hibákat. Valósággá mindezt azonban csak olyan szervizes csapat teheti, aki ma a számítógépes diagnosztikát és a hibakódokat ugyanúgy ismeri, mint ahogy a nagy öregek a gazda észjárását.

Arra voltunk kíváncsiak, hogyan lehet tehermentesíteni a gépkarbantartást az új távdiagnosztikai rendszerekkel, miként egészíti ki ez a szervizes gyakorlatot az AGROTEC Magyarország Kft.-nél.

Honnét érkeztél az AGROTEC Magyarország Kft. csapatába, miért ezt a céget választottad?

Pölöskei Tibor: Korábban egy családi gazdaságban dolgoztam, ahol a napi gépészeti munkát irányítottam, ebbe növénytermesztés és állattenyésztés is beletartozott. Tudtam, milyen az, amikor kell a gép, ezzel a szemlélettel érkeztem 2015. január 1-jén az AGROTEC Magyarország Kft-hez. Voltak New Holland gépeink, a mi gazdaságunkba is ebből a központból jártak szervizelni azokat. Jó volt a kapcsolat, amikor pedig műszaki vezetőt kerestek, éltem a lehetőséggel, mert érdekelt, hová juthatok, ha célzottan kezdek el ezekkel a gépekkel foglalkozni.

Akkor igazából átálltál a másik oldalra.

P.T.: Mondhatjuk így is, igen. A szervizháttér megszervezéséhez ismerni kell, hogyan gondolkozik egy partner, így tudunk mi is fontossági sorrendet felállítani.

Észben kell tartanunk, mikor mi a fontos a szezonban – amikor a kombájnoké a főszerep, azokra kell figyelni, ha pedig állattenyésztésben dolgozik a gazda, mindig fontosabb lesz számára a kiszolgálást végző traktor működése egy betervezett szerviznél.

Személy szerint miért tartod jó választásnak a New Holland traktorokat, kombájnokat?

P.T.: Egyetlen kivétellel ma már minden téren csúcsmárka a New Holland, de itt ez a kivétel is előny, az ugyanis a gépek ára. Sokszor derül ki egy-egy összehasonlításnál, hogy egy New Holland traktor akár 30%-kal kedvezőbb áron nyújtja azt a felszereltséget, mint a konkurencia. A gépek megbízhatóságát a precíziós technológiák fejlődése se rontotta. Természetesen, aki elfogult egy konkurens „szín” irányába, mindig tud majd mondani ellenpéldákat, de a kulcskérdés inkább az, hogyan bánik a gépünkkel a kezelője.

A Sárvári Területi központ hamarosan megújuláson esik át. Jelenleg milyen szolgáltatások adottak a partnereknek?

P.T.: Jelenleg 8 szervizes kollégával dolgozunk, akik mind rendelkeznek saját szervizautóval és elektronikus diagnosztikai eszközzel. Nagyon büszke vagyok ennek kialakítására, mert mikor ide kerültem, nem jutott minden kollégának ilyen eszközpark. A mai világ határozottan az elektronika felé nyit, így, ha egy mezőgépet javítani szeretnénk, az elképzelhetetlen az eszközzel végzett diagnosztika nélkül. Az autóinkat jól felszereltük szerszámokkal, de ami a legfontosabb, hogy az egész szervizháttér a telephellyel együtt hamarosan valóban megújul, ami ugrást jelent a szolgáltatás színvonalában.

Mi változik?

P.T.: A mostani régi raktárépület helyett, amit még az IKR Agrár Kft.-től örökültünk, egy zöldmezős beruházás keretében olyan modern központot hozunk létre, mint amit nemrég Marcaliban is átadtunk. Ami várható: négy szervizhely erőgépeknek, egy beálló a kombájnoknak, modern raktár, kulturált ügyféltér, ami professzionálisan kiszolgálja a Győrtől nyugatra és Vas vármegyében dolgozó gazdákat. Korszerűbb technológiával folyik majd a szervizmunka is, az új gépek nullszervizes teendői sokkal kellemesebb környezetben zajlik majd.

Ha már fejlesztések: a CNH csoport életében most olyan új távdiagnosztikai rendszert vezetnek be, amitől nemcsak a műszaki hibák körüli vitás helyzetek csökkenését, de plusz költségcsökkentést is várnak. Te hogyan értékeled a New Holland IntelliCentre távsegítség rendszerét?

P.T.: A top gépmárkáknál mára mindenhol kiemelt terület lett a megelőző jellegű szervizmunka, ami a gépadatok távfelügyeletén, elemzésén alapszik, ezen a téren a New Holland is élen jár.A komáromi központban egy tapasztalt kolléga felügyeli a rendszerben regisztrált gépek adatait, ezt naplózza, javaslatokkal kiegészítve kiküldi a partnereknek – például hogyan használhatná jobban a kezelő a gépet. Amikor egy gép kritikus hibát jelez, arról a dedikált kolléga értesítést kap. Ezután – a megállapodás szerint – a kezelővel vagy a tulajdonossal felvesszük a kapcsolatot. Rákérdezünk, mi okozhatta a jelzést a rendszerben. Ha megvan a hiba forrása, lejelentjük a gyár felé is a probléma felderítését és a helyzet kezelését, ígyteljesen visszakereshető marad egy gép előélete. A rendszer rendkívül pontos, legutóbb például jelezte, hogy egy gépnél túlmelegszik a motor, így egyből felvettük a kapcsolatot a gazdasággal. Mint kiderült, épp CCM kukoricát daráltak, így nem volt probléma, de tényleg minden látszik a rendszerben. Másik nagy előnye, hogy nemcsak a gépadat, hanem a hibakód is kiolvasható. Sokszor megesik, hogy a gépkezelő pontatlanul diktálja le a hibakódot, viszont elég néhány karaktert felcserélni, és máris kikövetkeztethetetlen a baj. Itt nincs ilyen kockázat, plusz a telephelyre is már úgy érkezhetünk, hogy akár visszük a cseredarabot is. A gazda egyből megspórol egy plusz kiszállást, ami egy 100 km-es távon 30 ezer forintnál kezdődik. Ezzel időben is spórolunk, ami ma legalább olyan fontos.

Milyen módszerekkel lehet egyszerűbbé tenni a mezőgépek üzemben tartását a gazdáknak?

P.T.: Aki egyszer már ült régebbi erőgépben, az tudja, hogy gyakorlatilag a felépítésük egyezett, rá lehetett könnyen találni a dolgokra. Az új típusokban ma már érintőkijelzők, komplex kezelőszervek, automataváltó, GPS mind alapfelszereltség. Itt jobb nem kísérletezni, az üzemeltetéshez minden évben tartunk kezelői konzultációkat. A meghibásodás is kevesebb lesz, ráadásul, ha jól használjuk a modern gépeket, akkor kevésbé fáradunk el a napi munkában is. Az is fontos, hogy mindent végiggondolunk a gazda fejével is – hiba esetén bekérjük az alvázszámot, az üzemórát, megnézzük az előzményeket – a javítás is gyorsabb, de látni fogjuk például, ha egyből érdemes megcsinálni egy Stage V motornál a 600 üzemórás kipufogókezelést is. Megóvjuk a plusz köröktől a partnert, tehermentesítjük, szerencsére ebben egy kiváló csapat is segít helyben. A szervizelés ugyanis mindig csapatmunka marad.

(x)

Megosztás

Kapcsolódó cikkek

További híreink

Hogy lehet ennyire rossz az, ami ennyire szép? A rózsabogár ad egyfajta választ

2025.05.18.

Ha a kertben megpillantja az ember, ráadásul a nap is süt, biztos, hogy nem gondol semmi rosszra, mondván, hogy is lehetne rossz az, ami ennyire szép. Pedig egyetlen kertésznek sem barátja.

Kamerafelismeréssel és mesterséges intelligenciával működik a sorközművelő kultivátor

2025.05.17.

A török Sevsan saját fejlesztésű kameratechnológiát és szoftvert használ. A vállalat új gépe kamerafelismerés alapján működik, amelyhez saját fejlesztésű optikai rendszert és szoftvert alkalmaz.

Hatalmas cserebogarak áraszthatják kertjeinket! Hogyan lehet kifogni rajtuk?

2025.05.17.

Már április végétől, de leginkább májustól sokak számára ismerős a kertek és parkok felett zümmögő, eléggé esetlen repülésű rovar, a májusi cserebogár (Melolontha melolontha). A kerttulajdonosok számára komoly fejfájást okozhat ez az állat, hiszen mind a kifejlett bogarak, mind a lárváik jelentős károkat okozhatnak.

Hogyan törte meg a drága vetőgépek csapdáját egy montanai gazda?

2025.05.17.

Miért lehet egy szabványos autonóm traktor gyakran hatékonyabb, mint egy dedikált földművelő robot?

Hogyan vallhatja be a Helyi iparűzési adót az egyéni vállalkozó, aki a családi gazdaság tagja is?

2025.05.17.

A Helyi iparűzési adó témájában több fontos tudnivalót érdemes megismerni.

Varázslatos, rejtett zöld oázis – parányi helyen is épülhet a titkos kert

2025.05.17.

Ahogyan Mary is megtalálta a kulcsot a titkos kerthez Burnett klasszikusában, és ezzel egy új világ nyílt meg előtte, amely teljesen megváltoztatta őt, úgy ön is átélhet hasonló élményt, ha megtalálja a módját annak, hogyan hozzon létre egy titkos kertet még kis helyen is.

Partnerhírek
Partner

Szintlépés a bálázásban

2025.05.16.

KUHN VB 3100 hengeres bálázók: sokoldalúságra, optimális teljesítményre és jövedelmezőségre tervezve.

Partner

Több, mint időjárás-előrejelzés – valódi segítség a napi gazdálkodásban

2025.05.15.

A meteorológiai adatok – beleértve a hőmérséklettel, a csapadékkal és a széllel kapcsolatos információk – folyamatos követése így nélkülözhetetlen ahhoz, hogy a gazdálkodók megalapozott döntéseket hozzanak a vetés, a tápanyag-utánpótlás, a növényvédelem és a betakarítás terén.

Hirdessen a Magro.hu oldalon!

Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!

Médiaajánlat

Magro.hu Piactér

Több mint 3.400 hirdetés 206 kategóriában!

Megnézem a hirdetéseket
Hirdetésfeladás