A Scoutlabs csapata, amely korábban Smapp Labs-ként működött, terjeszkedik. A cég okos rovarcsapdája egy új stratégia mentén Kaliforniától Floridáig megtalálható az USA piacán. A bővüléssel új kulcsembereket is sikerült igazolniuk.

A Forbes írta meg, hogy új név alatt, új funkciókkal, új fogyasztóknak, új csatornákon keresztül szeretné eladni okos rovarcsapdáit a budapesti agrostartup, akik immár Scoutlabs néven dolgoznak. A céljaik megvalósításához 2 millió dollárra is szükségük volt, ez mostanra össze is gyűlt.

Terjed a világban a magyar fejlesztésű rovarcsapda: 2 millió dollárral ösztönzik a folyamatot
Terjed a világban a magyar fejlesztésű rovarcsapda: 2 millió dollárral ösztönzik a folyamatot - képünk illusztráció

A rovarcsapda lényege

A Scoutlabs terméke egy okos rovarcsapda, ami a gazdáknak segít eligazodni abban, hogy pontosan mikor és milyen jellegű rovarirtási munkálatokat végezzenek el a veteményes megóvására. A csapdára többek között a klímaváltozásból fakadóan van nagy szükség. Az alapítók szülei is termelők, erről a Forbes 2023 áprilisi számában meséltek.

Maga a fizikai termék is fejlődik. Ha nem lenne „okos” a csapda, akkor akár naponta is ki kellene sétálniuk a gazdáknak a növények közé. A digitális csapdákat jelenleg havonta szükséges csak üríteni, a csapat most azon dolgozik, hogy a későbbiekben ezt szezononként csak egyszer kelljen megtenniük.

Egy AI-modell (mesterséges intelligencia) fejlesztésén is dolgozik a csapat, ami a csapdák számosságából adódó hálózati hatás adatai alapján előrejelzéseket is képes lesz készíteni a rovarinvázió előtt, hogy a időben felkészülhessenek a beavatkozásokra a termelők. Ebben a modellben az egyes felhasználók a teljes Scoutlabs-hálózat információi alapján kapnak jelzést, cserébe a saját eszközeik által gyűjtött információért.

Nyitottak a kisebb gazdaságok felé

Eddig jellemzően nagyvállalatoknak értékesített a cég, a fókusz azonban a kisebb gazdaságok felé kezdett el tolódni, akik már egy sokkal olcsóbb, előfizetéses rendszerben szállhatnak be a Scoutlabs hálózatába. Ennek háttere, hogy a cég több éves fejlesztés során képes volt a szenzor-rendszer előállítási költségeit olyan alacsony szintre hozni, hogy azzal az árérzékenyebb gazdák számára is képesek megfelelő értékajánlatot adni, így megnyílt a lehetőség a “direct to consumer” vagy “közvetlenül a fogyasztó” számára kialakított értékesítési modell kiaknázása előtt. A cég jelenleg az USA 12 államában értékesít.

Kik adták össze ezt a 2 millió dollárt?

  • A Czirják László vezette, és Thomas Péterffy nevéhez fűződő amerikai-magyar Interactive Venture Partners (IVP),
  • a John Hartnett vezette amerikai agráralap, a SVG Thrive,
  • a cseh Depo Ventures,
  • valamint az Eszter Elemér keze alatt működő szociális innovációkkal foglalkozó magyar Impact Ventures.

Az üzletbe – a felskálázást elősegítendő – társalapítóként a Seon-ból Jimmy Fong szállt be, aki Posta Donáttal együtt vezeti a csapatot, míg az adatalapú megoldások levezényléséhez Elekes Ábelt, a Barabási Lab hálózatkutatóját igazolta le a startup - írta a cikk.

Megosztás

Kapcsolódó cikkek

További híreink

A hazánkban őshonos lódarázs is nagyon ijesztő, hát még az ázsiai fajtatársa!

2025.06.22.

Az agresszív és emberre is veszélyes ázsiai lódarázs első magyarországi megjelenésének híre nem véletlenül járta be futótűzként a hazai sajtót. Bár ez az invazív faj 2004-ben mindössze néhány szállítmányozással behurcolt anyával indult el európai hódító útjára, mára olyan mértékben elszaporodott, hogy egyes francia városokban a méhészkedést szinte teljesen ellehetetlenítette.

Elképedés a világpiacon: Brazília mostantól védőoltás nélkül is mentessé vált a száj- és körömfájástól

2025.06.22.

Az Állat-egészségügyi Világszervezet (WOAH) elismerte Brazíliát – a világ vezető marhahúsexportőrét – mint olyan országot, amely száj- és körömfájástól mentes státusszal rendelkezik, oltás alkalmazása nélkül. Ezt egy brazil hivatalos személy és a nemzetközi szervezet szóvivője közölte.

725 kilónyi őshonos halat mentettek meg a Tiszában – közel két tonna inváziósat távolítva el a vízterületről

2025.06.22.

Újabb drámai halmentés zajlott a Tiszán: több mázsa őshonos halat sikerült megóvni, miközben tonnányi inváziós fajt távolítottak el a vízből.

A légy, ami pillanatok alatt romba dönthet egy egész gazdaságot

2025.06.22.

Egy igen tanulságos emlék felidézésével kezdte írását a téma avatott szakértője, Joao Pereira állatorvos, kereskedelmi alelnök (EMEA / APAC régiók), ügyfélélmény-szakértő (milkrite | InterPuls). Az idei húsvétkor egy autós utazáson vett részt – olyan volt, mintha egy európai regény fejezetein keresztül haladt volna: Prága, Brno, Bécs.

Hat olyan fűszernövény, amely meghálálja a visszametszést – jobban fejlődik tőle

2025.06.22.

Tegyük fel, hogy elkészült a kedvenc receptje, és kiszalad a fűszerkertbe egy kis friss zöldfűszerért – de csak megnyúlt, kókadt hajtásokat talál ott, ahol korábban egészséges növények voltak. Ez a kép elkerülhető, ha a növényeket már fiatal korban, néhány valódi levélpár megjelenése után, és később is rendszeresen visszametszi.

Vigyázat! Nem minden szamóca, ami annak látszik!

2025.06.21.

Bár az indiai szamóca (Potentilla indica) vonzó, élénk piros bogyóival könnyen megtéveszti a szemlélőt, messze áll attól, hogy a kertek finom gyümölcse legyen.

Partnerhírek
Partner

A földnek ára, a termőtalajnak értéke van

2025.06.19.

A nyári aratások után talajaink víz- és tápanyagtartalmának megőrzése vagy növelése kulcsfontosságú az őszi vetések sikerességének érdekében.

Partner

Advanta Seeds × K-Adriatica: Partnerség, ami átformálhatja az európai vetőmagpiacot

2025.06.18.

Az Advanta Seeds új stratégiai együttműködésre lépett a K-Adriatica-val, hogy tovább erősítse az európai termékkínálatát.

Hirdessen a Magro.hu oldalon!

Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!

Médiaajánlat

Magro.hu Piactér

Több mint 3.500 hirdetés 212 kategóriában!

Megnézem a hirdetéseket
Hirdetésfeladás