Hirdetés
Támogatásokkal növelnék a juh- és kecsketartási kedvet
Jó hírekkel indul az augusztus a juh- és kecsketartóknak és tenyésztőknek. Augusztus 7-8-án bárányhúst népszerűsítő Bárány napokat tartanak, agrár- és turisztikai szereplőkkel megalakul a Gasztronómiai Kulturális Unió Klaszter, valamint a juhtenyésztők kétféle támogatást is igénybe vehetnek a közeljövőben.
Farkas Sándor, az Agrárminisztérium parlamenti államtitkára a Juh- és Kecske Terméktanács sajtótájékoztatóján elmondta, hogy az utóbbi években 900 ezer-1,1 millióra tehető a magyar juhállomány, A magyar vágójuh termelés döntő többsége, körülbelül évi 600-650 ezer bárány jut az exportpiacokra. Az agrárkormányzat a támogatáspolitikával az szeretné elérni, hogy növekedjen a juh- és kecsketartási kedv, valamint, hogy a más mezőgazdasági tevékenységre kevésbé alkalmas területeket kecsketartásra hasznosítsák. A juhállományt 1,2-1,5 milliósra szeretnék duzzasztani. Az ágazat megsegítésére ehhez anyaállatonként 1250 forint lehívható támogatás áll majd rendelekezésre, továbbá a juhtenyésztők is élhetnek azzal a napokban megjelenő pályázati lehetőséggel, amely 50 milliárd forintos keretet biztosít állattenyésztő telepek korszerűsítésére - olvastuk az AM honlapján.

A juhász szakma ugyanakkor kihalóban van. Ez nehézséget jelent az ágazatban, ezért a szakképzésben is nagyobb figyelmet kívánnak fordítani a juhászképzésre.
Hirdetés
Kukovics Sándor, a Juh Terméktanács ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a spanyol INTEROVIC társ-szervezettel közösen nyertek uniós pályázatot "Bárány- és Kecskehús Promóciós Kampány" néven, mely program 2018-ban indult és 2020 végén záródik, de már pályáznak a folytatásra. A kampány részeként rendezik meg minden évben a kétnapos Bárány napokat, éttermekben, kiskereskedelmi láncok üzleteiben kóstoltatva bárányhúsból készült ételeket. Sikerként értékelte, hogy az induló évben 25, tavaly 56, idén több mint száz étterem csatlakozott az akcióhoz. A tapasztalatok szerint az, aki kóstolt már jól elkészített bárányhúst, az saját konyhájában is szívesen elkészíti ezeket az ételeket.
Kukovics Sándor beszélt arról is, hogy várhatóan októberben megalakul a Gasztronómiai Kulturális Unió Klaszter. Ebben a turizmus, a vendéglátás, az agrárium, valamint a kreatív ipar működik majd együtt kampányokban, hogy jobban kihasználják az ágazatok közötti gazdasági, promóciós és pályázati lehetőségeket. Hangsúlyozta, az alapvető cél, hogy a szezonális termékek közvetlenül, a lehető legrövidebb ellátási láncon keresztül jussanak el - a vendéglátás, a turizmus, a termelés és a táplálkozástudomány közreműködésével - a fogyasztókig. Az 1 főre jutó uniós átlagfogyasztás juhhúsból 1,9 kilogramm évente, míg a magyar 0,35-0,38 kilogramm az utóbbi években. A bárányok több mint 90 százalékát exportálják. Jelenleg 8100 nyilvántartott juhtartó van az ágazatban, és 3-4 ezer két állatnál többel rendelkező kecsketartó, amely 20-22 ezer család megélhetését biztosítja.
Témák a cikkben
Kapcsolódó cikkek
Hirdetés
További híreink
Legújabb hirdetések
Hirdetés
Hirdetés
Por helyett prémium: a Pöttinger Mergento tiszta takarmányt garantál a biotejhez
2025.07.14.Gazdariportunkban egy olyan biogazdálkodót mutatunk be, aki közel 30 éve PÖTTINGER gépeket használ - nem véletlenül. Most a Mergento szállítószalagos rendképző előnyeit mutatja be a gyakorlatban.
Cellezzünk, de mikor és hogyan?
2025.07.11.A termelői szakzsargonban sokan mondják cellezésnek a szárbontást, a jól és méltán (el)ismert BactoFil® CELL gyökér- és szármaradványbontó nyomán. Most összefoglaltuk szakmai ajánlásainkat, mikor és hogyan érdemes egy szárbontót jól használni – és mikor nem.
Hirdetés
Hirdessen a Magro.hu oldalon!
Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!
MédiaajánlatERANTHIS – a legjobb hozam, még nehéz termesztési körülmények között is
Magro.hu Piactér
Több mint 3.500 hirdetés 212 kategóriában!
Megnézem a hirdetéseketHirdetés
Hirdetés
Hirdetés