Hirdetés
Új lehetőség a termény értékesítésére
Az AgroStratéga oldalán jelent meg velünk egy hosszabb interjú a Magro.hu kezdeteiről, teveiről. A cikkből egy egy részletet közreadunk - önreklámként :-) - itt a blogunkon. A teljes írást a lap alján levő linkre kattintva érhetik el.
"Nyakunkon a betakarítási szezon, az éves munka eredménye hamarosan a magtárba kerül. A gazda azonban nem nyugodhat addig, amíg terménye jó áron vevőre nem talál. A megszokott értékesítési csatornák mellett egy új lehetőség kínálkozik a megtermelt javak értékesítésére. A Magro.hu online mezőgazdasági piactér tulajdonosát és üzemeltetőjét, Bóné Tímeát kérdeztük az új típusú kereskedési lehetőségről.
Hogyan született az online mezőgazdasági piactér ötlete?
Néhány éve számos cikk látott napvilágot arról, hogy a mezőgazdaság és az elektronikus kereskedelem két jól teljesítő gazdasági terület. Későbbi tulajdonos társammal, Németh Istvánnal beszélgetve szöget ütött a fejünkbe ez az információ, és elkezdtünk azon gondolkodni, hogy mi lehet ennek a két területnek a metszetében. Mivel mindkettőnk nagyszülei között voltak gazdálkodók, azonnal elvégeztünk egy rögtönzött piackutatást és azt láttuk, hogy bár az e-kereskedelem már szinte minden iparágban megvetette a lábát, a hazai agrárium ebből valamiért kimaradt. Kevés szolgáltató tevékenykedett és azok többsége sem használta ki a világháló nyújtotta előnyöket. Tovább elemeztük a mezőgazdaságban zajló folyamatokat és megvizsgáltuk a legnagyobb szereplők tevékenységét. E munka során körvonalazódott, hogy a más iparágakban már működő online piactér az a szolgáltatás, ami itt teljesen hiányzik.
Mi következett ezután?
Itt nem álltunk meg. Egy régióra, tevékenységre és vállalkozástípusra reprezentatív mintán telefonos interjúkat készítettünk. Azt kutattuk, hogy van-e igény egy ilyen szolgáltatásra és milyen elvárásokat támasztanak vele szemben. Ezzel párhuzamosan, tucatnyi szakértő segítségével megvizsgáltuk a mezőgazdasági szereplők internetezési szokásait, és az agráriumban jellemző tranzakciók volumenét illetve értékét próbáltuk meghatározni. Mindezek eredménye az lett, hogy érdemes belevágnunk, ezért fejleszteni kezdtük a Magro.hu online mezőgazdasági piacteret.
Milyen céljaik voltak az online piactérrel?
Azon túl, hogy ez egy nyereségérdekelt vállalkozás, küldetésünknek érezzük, hogy változást vigyünk a mezőgazdaságba. Szeretnénk, ha az internethasználat ebben az ágazatban is a mindennapok részévé válna. Csökkenteni kívánjuk a kialakult bizalmi hiányt, azaz, hogy a szereplők nem bíznak egymásban. Ezt az úgynevezett Bizalmi Index alkalmazásával érjük el. Az üzleti partnerek értékelik egymást egy-egy tranzakció alkalmával és pár év alatt ezekből az értékelésekből áll össze egy olyan, - reményeink szerint - széles üzleti kör, amin belül a korrekt hozzáállás az uralkodó. Igyekszünk némi átláthatóságot is a folyamatokba vinni. A piactéren nyomon követhető, hogy kik között milyen tranzakciók és milyen értékben történtek. Ezen kívül árinformációkat is közlünk. Úgy látjuk, hogy a szereplők megfelelő árinformációk hiányában gyakran rossz döntéseket hoznak és nem az aktuális árakon kereskednek. Nálunk néhány kattintás után könnyen átlátható, hogy az adott pillanatban mit mennyiért adnak és vesznek.
Mikor nyitotta meg virtuális kapuit a piactér, és mik az eddigi tapasztalatok?
Az online piactér egy éves tervezési és előkészítési munka után, 2012. június 1-én indult. Tehát nemrég ünnepeltük a születésnapunkat. Az első év eredményei a terveink felett alakultak. Eddig 160 ezer különböző mezőgazdasági szereplő látogatta meg a piacteret, kisebb-nagyobb gyakorisággal. A napi látogatások száma átlagosan meghaladja az ezret. A 4.000 főt meghaladó létszámú regisztrált tag már összesen 2.400 ajánlatot töltött fel, köztük: 2,5 millió tonna gabonára, 200 ezer tonna zöldségre és gyümölcsre, 50 ezer darab haszonállatra. A sok felhasználó és számos ajánlat miatt mindenki több potenciális üzletfelet ismerhet meg és reálisabb áron adhat-vehet.
Jellemzően kik használják az oldalt és milyen a megoszlásuk?
A felhasználóink fele őstermelő vagy családi gazdálkodó, másik fele pedig társas vállalkozás vagy egyéni vállalkozó. Ezek között kisebbeket és nagyobbakat is találunk, a valóságosnak megfelelő megoszlásban.
Mivel lehet kereskedni a piactéren és van-e ennek valamilyen költsége?
A piactéren bármilyen mezőgazdasági termékkel, terménnyel, haszonállattal lehet kereskedni. Ha valaki olyan terméket szeretne adni-venni, ami jelenleg nem található meg az adatbázisunkban, kérésére a választékot rövid idő alatt kibővítjük. A legjellemzőbb termék a kukorica, búza, széna, szalma és a szarvasmarha, de a zöldségfélékre és gyümölcsökre is növekvő számú ajánlatot töltenek fel. A Magro.hu oldalára korlátlan számú ajánlat tölthető fel, ingyenesen. Bizonyos extra szolgáltatásokért azonban előfizetési csomagot kell választani.
Miben egyedi a Magro.hu?
A piactér legfőbb erénye az, hogy egyedülálló módon intézi a kereskedést: automatikusan párosítja az ajánlatokat, azaz ha feltöltünk pl. 100 tonna gabonát eladásra, akkor a rendszer azonnal megkeresi nekünk a piactéren található megfelelő vételi szándékot, e-mailben értesítést kapunk róla, és máris indulhat a kereskedés. Az ügyfél ingyenes sms-t kap arról, ha valaki megvette a terményét. Ez tehát nem egy apróhirdetési oldal, ahol ömlesztve látjuk az éppen aktuális termékeket, hanem jóval több ennél: kereshetünk is az ajánlatok között, és extra szolgáltatások teszik gyorsabbá, kényelmesebbé az adás-vételt. Azaz bármilyen időpontban feltölthetünk ajánlatokat, és bármikor értesülhetünk róla, ha üzletet ajánl valaki nekünk, vagy leüti az állatokra, terményekre tett ajánlatot.
Tovább a teljes cikkre! >>Témák a cikkben
Kapcsolódó cikkek
Hirdetés
További híreink
Legújabb hirdetések
Hirdetés
Hirdetés
Védjük a gyökereket az Agrováció termékével
A gyökérzónába kijuttatott AMG Pro-tech a csapadék/talajnedvesség hatására szétáramlik a gyökérzónában és védelmet alakít ki a kelő mag számára.
AKG 2025: kiknek érdemes belevágni és hogyan segíthetnek a szakértők?
Az agráriumot izgalomban tartó kérdés most az új agrár-környezetgazdálkodási támogatás lehetősége. Minden termelőnek döntést kell hoznia lehetőségei és adottságai függvényében, hogy pályázik-e vagy sem. Ezt a kérdéskört jártuk körbe a Lajtamag Kft. termékfejlesztőjével, Somody Gergővel; Dr. Nagy Idával a Lajtamag Kft. szaktanácsadójával és Nagy Lászlóval, az Agro Profi Kft. vezető szaktanácsadójával.
Hirdetés
Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!
MédiaajánlatEladó John Deere 8345R e23 ILS 2020-as évjáratú traktor
69 900 000 HUF
+ áfaEladó használt MetalFach N267 szervestrágyaszóró
4 990 000 HUF
+ áfaTöbb mint 1.100 hirdetés 101 kategóriában!
Megnézem a hirdetéseketHirdetés
Hirdetés
Hirdetés