Hirdetés
Ökogazdálkodásból fejlesztett bio- és gluténmentes feldolgozóüzemet egy nyírségi cég
Megtalálták a piaci rést, saját gazdaságukban termesztett gyümölcsök felhasználásával készítenek glutén- és laktózmentes termékeket, aszalványokat, és most már meg sem állnának a nemzetközi piacra lépésig. Tudják, hogy a márkaismertség növeléséhez, a partnereik és vásárlóik bővítéséhez nélkülözhetetlen az online jelenlét. A Family Heart Kft. ügyvezetője, dr. Csengeri Ágnes mesélte el, miért érzik szükségesnek a folyamatos digitális fejlődést, a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara szakértője, Harsányi Mónika pedig arról beszélt, mire kell figyelnie egy vállalkozásnak, ha weboldalt készít.
Biogazdálkodásként indultak, mára a legnagyobb élelmiszeripari láncok beszállítói lettek saját termékeikkel - írta a Telekom Hello Biznisz oldala. A Family Heart Kft. Nyíregyházán működő vállalkozásként biogazdálkodásból származó alapanyagokból készült élelmiszerek gyártásával és forgalmazásával foglalkozik. Tevékenységük az élelmiszer-előállítás teljes folyamatát lefedi, a termőföldtől egészen a késztermékek fogyasztókhoz juttatásáig.

Termékeik között megtalálhatók az aszalványok, amelyeket saját biokertészetükben termesztett gyümölcsökből készítenek, valamint a friss, biogyümölcsök feldolgozásával előállított pürék és gyümölcslevek. Kiemelt figyelmet fordítanak a speciális étrendet követő vásárlók igényeire is: teljesen glutén- és laktózmentes üzemükben olyan pékárukat állítanak elő, amelyek garantáltan mentesek a keresztszennyeződéstől.
Hirdetés
„Közel tíz éve kezdtünk biogyümölcs-termesztéssel foglalkozni, mert mindig is elkötelezettek voltunk az egészséges, friss bioélelmiszerek népszerűsítése iránt. Ezért 2020-ban elindítottuk élelmiszer-feldolgozási tevékenységünket, termékeink pedig megtalálhatóak a multinacionális áruházláncok, nagykereskedelmi vállalatok és kiskereskedelmi egységek polcain, valamint online webáruházak kínálatában is” – mondta dr. Csengeri Ágnes, a Family Heart Kft. ügyvezetője.
Termékeik folyamatos fejlesztés alatt állnak, és egyre szélesebb körben elérhetők Magyarországon. Partnereik között olyan nagykereskedelmi hálózatok és áruházláncok szerepelnek, mint a Tesco vagy az Auchan, de ők készítik az Aldi számára a saját márkás brownie süteményt is.
„Szeretnénk, ha 5-10 év múlva szinte mindenki ismerné és keresné termékeinket, és ha még szélesebb termékpalettával tudnánk szolgálni a glutén- és laktózmentes étrendet folytatók számára. Persze ehhez az is kell, hogy növekedjen márkaismertségünk, még határozottabban legyünk jelen a piacon. A távlati terveink között az is szerepel, hogy a nemzetközi piac felé nyissunk, ennek előkészítésére már tettünk is lépéseket” – foglalta össze dr. Csengeri Ágnes, milyen jövőt képzelnek el a vállalkozásnak.
Miért kell egy termelőcégnek is odafigyelnie saját online megjelenésére?
Lehet, hogy nem gondolnánk, hogy egy biogazdálkodásnak, vagy egy termelőüzemnek rendkívül fontos lenne az online jelenlét, főleg, ha nagy áruházláncokkal tartanak fenn közvetlen kapcsolatot, és nem saját boltot üzemeltetnek. Mégsem volt kérdés, hogy weboldalt alakítsanak ki a Family Heart számára.
„A saját honlap egyértelműen bizalmat épít a vásárlók és partnerek felé, segít kialakítani és megerősíteni arculatunkat. Az is fontos szempont, hogy nem maradhatunk le a versenyben: ha a konkurenseink már rendelkeznek saját online felülettel, akkor hátrányba kerülünk, ha nekünk nincs.”

Ráerősített erre Harsányi Mónika, a Budapesti Kereskedelmi Iparkamara Nemzetközi Projektirodájának vezetője is.
„A mai piaci környezetben szerintem már minden vállalkozás számára fontos az online jelenlét, szektortól függetlenül. A tendencia javul, valóban alig van már vállalkozás, amelyiknek ne lenne weboldala, hiszen a digitális átállás is ezt hozza magával. Felismerték ezt Ágnesék is, és esetükben jelenleg nem az értékesítést, sokkal inkább a cég profiljának kihangosítását szolgálja a weboldal.”
Milyen problémákkal lehet találkozni a weboldalkészítésnél?
A Family Heart honlapja nem csak a vállalkozást mutatja be, hanem az üzemeket és a bennük készülő termékeket is. Fontos funkció, hogy minden hozzájuk tartozó címet és elérhetőséget feltüntettek, hogy a neten őket megtaláló potenciális partnerek könnyen felvehessék velük a kapcsolatot. A weboldal számukra helyettesíti a céges bemutatkozót, e-mailjeikben is rendre szerepel a webcím, így ha egy új partnerrel veszik fel a kapcsolatot, akkor ő is egy kattintással beszerezheti a legfontosabb információkat róluk.
Persze a digitalizáció korában ma már szinte nem lehet azt mondani egy online felületre, hogy kész van, mindig akadhat olyan pont, amit fejleszteni lehet, ha valaki lépést akar tartani a trendekkel. Tisztában van ezzel a Family Heart csapata is, ők webshopot terveznek kialakítani és szeretnék több nyelven elérhetővé tenni honlapjukat, ami a nemzetközi piacra lépéshez elengedhetetlen lesz. A közösségi médiát sem szeretnék elhanyagolni, hamarosan több platformon is megjelennek, ennek megvalósításához külső segítségre volt szükségük.
„Az emberi erőforrás jelenti a legnagyobb problémát, ha a weboldal fejlesztéséről van szó. Házon belül a már meglévő feladatok mellé nem könnyű pluszként felvállalni egy ilyen újítást, pláne, ha nem érezzük magunkat kellően jártasnak a területen.”
Szakértőnk, Mónika is arra figyelmeztet, hogy még ha úgy is gondoljuk, hogy házon belül van minden a legjobb kezekben, jobban járunk, ha igénybe veszünk külsős segítséget - mondta az ügyvezető.
„Igaz, hogy mi magunk vagyunk a leginkább tisztában azzal, hogy mit szeretnénk elmondani a vállalkozásunkról, de hogy ezt hogyan tesszük, az már lehet, hogy a célcsoportunk számára nem megfelelő. Ezért is javasolt, hogy egy külső szem mérje fel a helyzetet objektíven, és célcsoportspecifikusan gondoljuk át együtt, hogy mit és hogyan szeretnénk megjeleníteni a weboldalunkon.”
Mik azok a funkciók, amiket ma már mindenképpen érdemes alkalmazni?
Ágnesék a Family Heartnál a webshopra és a nemzetközi megjelenésre összpontosítanak majd a jövőben. Bárki számára elérhetők olyan online térben jól alkalmazható innovációk, amelyeket egyértelműen érdemes kihasználnia minden kisvállalkozásnak. „Ilyenek például a különböző AI-funkciók, mint amilyen egy ügyfélszolgálati előszobának tekinthető chatbot, ha pedig webshopon keresztül rendszeres látogatóink vannak az oldalon, akkor az adatelemzés elengedhetetlen” – tette hozzá Harsányi Mónika.
És hogy mit tehet az, aki a weboldalfejlesztésen gondolkodik? Ismerje fel, hogy ez most már egy tovább nem halasztható projekt. Már csak azért sem, mert most a Demján Sándor Program részeként indított„Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja program” lehetőséget biztosít arra, hogy támogatást nyerjünk el a weboldalfejlesztéshez, közösségi médiában való jelenléthez. A keretösszeg 9 milliárd forint, pályázni 2025. december 31-ig vagy a keretösszeg kimerüléséig lehet.
Leírták Dr. Csengeri Ágnes, a Family Heart Kft. ügyvezetőjének 3 legfontosabb tanácsát arról, miért fontos a kisvállalkozások számára is az online jelenlét:
- A hitelesség és a bizalomépítés alapja egy jól felépített weboldal. Egy vállalkozás online jelenléte ma már elengedhetetlen, hiszen az érdeklődők elsőként az interneten keresnek rá egy cégre. Egy átlátható, igényes weboldal egyértelműen megmutatja, hogy kik vagyunk, mit kínálunk, és biztosítja, hogy leendő ügyfeleink és partnereink hiteles információhoz jussanak rólunk.
- Folyamatos elérhetőség és versenyelőny a digitális térben. A közösségi média fontos, de ott az információk gyorsan elveszhetnek a hírfolyamban. Egy jól strukturált weboldal viszont bármikor könnyen visszakereshető, és biztosítja, hogy a vásárlók mindig megtalálják a termékeinket, elérhetőségeinket és az összes fontos tudnivalót. A weboldal megléte versenyelőnyt is jelent, hiszen ha a konkurenciának van, de nekünk nincs, az ügyfelek könnyen máshoz fordulhatnak.
- Legyen mobilbarát és összekötve a közösségi médiával! Ma már a legtöbben mobiltelefonon böngésznek, ezért elengedhetetlen, hogy a weboldal reszponzív, azaz mobilra is optimalizált legyen. Emellett érdemes összekötni a közösségi média felületekkel, így a látogatók egy kattintással elérhetik a legfrissebb híreinket, akcióinkat vagy akár közvetlenül kapcsolatba is léphetnek velünk.
Témák a cikkben
Kapcsolódó cikkek
Hirdetés
További híreink
Legújabb hirdetések
Hirdetés
Hirdetés
Por helyett prémium: a Pöttinger Mergento tiszta takarmányt garantál a biotejhez
2025.07.14.Gazdariportunkban egy olyan biogazdálkodót mutatunk be, aki közel 30 éve PÖTTINGER gépeket használ - nem véletlenül. Most a Mergento szállítószalagos rendképző előnyeit mutatja be a gyakorlatban.
Cellezzünk, de mikor és hogyan?
2025.07.11.A termelői szakzsargonban sokan mondják cellezésnek a szárbontást, a jól és méltán (el)ismert BactoFil® CELL gyökér- és szármaradványbontó nyomán. Most összefoglaltuk szakmai ajánlásainkat, mikor és hogyan érdemes egy szárbontót jól használni – és mikor nem.
Hirdetés
Hirdessen a Magro.hu oldalon!
Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!
MédiaajánlatERANTHIS – a legjobb hozam, még nehéz termesztési körülmények között is
Magro.hu Piactér
Több mint 3.500 hirdetés 212 kategóriában!
Megnézem a hirdetéseketHirdetés
Hirdetés
Hirdetés