Hirdetés
Nézze meg, azon a településen él-e, ahol hétfőtől elfogyhat az üzemanyag
Nem szállít benzint és dízelüzemanyagot mától a Mol azoknak a kis benzinkutaknak, amelyekkel idén tavasszal a benzinárstop bevezetése után kötöttek szerződést. A Mol a döntést az ellátás biztonságának fenntartásával indokolta.
A cég az RTL érdeklődésére közölte: „azoknak az új viszonteladó ügyfeleknek szól a tájékoztató, akik felé kiszolgálási kötelezettségünk nincs, de a hatósági ár életbe lépését és az importkiesést követően szerződést kötöttünk velük. Az átmeneti korlátozások határozatlan időre szólnak, de hetente felülvizsgáljuk az ellátási stratégiánkat, és minden esetben teljesítjük a szerződéses kötelezettségeinket.
Ennek alapján a következő településeken kell számítani hiányra már hétfőtől:
Hirdetés
- Molnaszecsőd
- Nyírpaszony
- Gyöngyős
- Tápióbicske
- Baja
- Szentantalfa
- Balassagyarmat
- Bakonycsernye
- Kiskunfélegyháza
- Nagytarcsa
- Berettyóújfalu
- Szászvár
- Lajosmizse
- Nyírkárász
- Nyírbogdány
- Szigetszentmárton
- Pusztaszabolcs
- Fehérvárcsurgó
- Aba
- Sárszentmihály
- Pörböly
- Hercegszántó
- Nyíregyháza-Sóstófürdő
- Besenyőtelek
- Hajdúböszörmény
- Demecser
- Gödöllő
- Berhida
Egri Gábor, a Független Benzinkutak Szövetségének elnöke szerint a Mol döntése lényegében azt jelenti, hogy Magyarországon bedőlt a biztonságos üzemanyagellátás.
A hazai kőolajtartalék 34 napra elegendő, az üzemanyagtartalék pedig 30 napra, tehát a törvényben előírt 90 napnál rövidebb időre biztosított az ellátás – mondta a szakértő, hozzátéve: a Mol szállítás leállításáról szóló levelét 251 benzinkút-üzemeltető vállalkozás kapta meg. Ezek a cégek esetenként több kutat is üzemeltetnek, így a magyar üzemanyagellátás 30 százalékát biztosították, tehát jelentős arányt képviseltek a magyar üzemanyagpiacon.
A Mol közleménye ezzel szemben azt állítja, hogy a szállítások felfüggesztése az összes magyarországi benzinkút körülbelül 10 százalékát érinti. A benzinársapka kihirdetésekor egyébként nagyjából 2000 benzinkút működött Magyarországon.
Egri Gábor figyelmeztetett: sorban állásokra és hosszú várakozási időre kell számítani a magyar kutakon, a legnagyobb gond vidéken lehet, ahol az embereknek esetenként jelentősen többek kell majd utazni az üzemanyagért. A szakértő azt mondta, hogy egyértelműen a magyar állam által bevezetett ársapka okozza a jelenlegi helyzetet: Ez történik, amikor nem piaci feltételekkel bonyolítjuk tőzsdén jegyzett termékek forgalmazását.
Témák a cikkben
Kapcsolódó cikkek
Hirdetés
További híreink
Legújabb hirdetések
Hirdetés
Hirdetés
Folyékony szerves és granulált, kénes foszfor alaptrágyázási technológia
A hosszú és egyre szárazabb nyár után dönteni kell. Maradunk-e az egyre gyakrabban nem működő szilárd NPK mellett, vagy továbblépünk. Mutatunk egy-egy olyan technológiát, ami a szilárd és már folyékony tápanyagok használatán alapul, és minden berendezés megtalálható hozzá, még a legkisebb gazdaságban is.
Megbízhatóság és hatékonyság a Pantera 40EC-vel ősszel is
A kombájnok rostaaljából kikelt, zöld sávokban megjelenő gabona árvakelés a gyenge kelő repcét teljesen kiszoríthatja, elpusztíthatja. A Pantera 40 EC hatékony megoldás lehet.
Hirdetés
Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!
MédiaajánlatTöbb mint 2.800 hirdetés 39 kategóriában!
Megnézem a hirdetéseketHirdetés
Hirdetés