Hirdetés
Nagyot nőtt a termőterület, ezért hamarosan megugrik a spanyol diótermelés volumene
Jelentős növekedésnek indult a dióültetvények területe Spanyolországban. Míg 2005-ben még csak 7700 hektáros, 2020-ban már 14000 hektár körüli termőterületet regisztráltak. A trend tovább folytatódik Francisco Caballero, a Nueces de España elnöke szerint. Az egyesület a spanyol dió termelésének és marketingjének erősítésével foglalkozik mind a belföldi, mind a nemzetközi piacokon. Az utóbbi években bővült a termőterület, az új ültetvények között néhány 500 hektárosnál is nagyobb. Az ültetvények 4-5 éven belül termőre fordulnak, ezért a spanyol diótermesztés volumene jókorát emelkedik.
A FruitVeB írta meg, hogy a Fepex dió és pekándió ágazati bizottsága az új ültetvények belépése miatt már az idei évre is 30 százalékos termésnövekedést prognosztizált, bár a 2020-as év kedvezőtlen időjárása miatt kifejezetten alacsony bázishoz képest. Egyelőre nagy a bizonytalanság az értékesítést illetően, mivel még a tavalyi diótermésből is bőven maradtak átmenő készletek a COVID-19 miatti logisztikai nehézségek következtében. Caballero további nehézséget lát a nemzetközi piacokon amiatt, hogy a spanyol dió árban biztosan nem fog tudni versenyre kelni az olyan, hagyományosan nagy termelő országokkal, mint az USA és Chile, Viszont reményt adhat, hogy a spanyol dió jelentős részét organikus termékként (biodió) sikerül értékesíteni.

Minőség, márka, marketing a spanyol diótermelés erősítéséért
Éppen a spanyol dió megkülönböztető tulajdonságainak hangsúlyozása és az egészséges termék fogyasztásának növelése a Nueces de España fő feladata, ezért a minőségi szabványok egységesítésével közös márka alapításán gondolkodnak a helyi termelőkkel. Szerencsénk, hogy a dió megfelelő körülmények között akár egy évig is eltárolható, így más termékekhez képest több időnk van értékesíteni és piaci réseket keresni. Reménykeltő továbbá, hogy a diófák termőidőszaka 40-50 év, és a fogyasztás világszerte növekvő trendet mutat - fogalmazott Francisco Caballero, a Nueces de España elnöke.
Hirdetés
Témák a cikkben
Kapcsolódó cikkek
Hirdetés
További híreink
Legújabb hirdetések
Hirdetés
Hirdetés
UREUS 46 a hatékonyabb nitrogénhasznosulás érdekében
2025.03.15.Az UREUS 46 Limus® Care ureáz inhibitorral kezelt granulált karbamid, mely a KITE saját terméke. Ez az innovatív készítmény jelentősen hozzájárul a nitrogénveszteség csökkentéséhez és a tápanyag hasznosulásának növeléséhez. Különösen fontos azokban az esetekben, amikor a nitrogén kijuttatását követő csapadék bizonytalan, hiszen az ureáz inhibitor alkalmazásával a nitrogénveszteség minimalizálható.
AgroFlow: a magyar fejlesztés, ami érdemben könnyíti meg a gazdálkodók életét
2025.03.15.Március 6-án került sor a HSSI Group Szakmai Napjára, amelyen a nagyszámú érdeklődő 3 szekcióban, az agrárdigitalizáció, az öntözésfejlesztés és a precíziós gazdálkodás témájában hallgathatott meg előadásokat.
Hirdetés
Hirdessen a Magro.hu oldalon!
Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!
MédiaajánlatMagro.hu Piactér
Több mint 3.300 hirdetés 190 kategóriában!
Megnézem a hirdetéseketHirdetés
Hirdetés