Hirdetés
Munkaquad, ami minden gazdálkodónak nagy segítség lehet
A munkaquadok hazai mezőgazdasági elterjesztését tűzte ki maga elé az Odisys. Az általuk forgalmazott GOES márka eddigi fogadtatása kedvező a magyar gazdálkodók körében, hiszen a sokoldalú és megbízható eszköz határszemlére, mintavételezésre, zöldségkertészetben vagy állattartó telepken is használható, csakúgy, mint vadászatra, halászatra, horgászatra vagy erdészeti munkákra. Ebben a cikkben Hernek Zoltán, a cég ügyvezető-tulajdonosa ismerteti meg az olvasót a jáműkategóriával.
Először is, azok számára, akik még nem hallottak róla, definiáljuk, mi is az a quad?
A quad egy olyan összkerékhajtású, négykerekű, többcélú jármű, ami közúti közlekedésben is használható és egyéb terepviszonyok leküzdésére is alkalmas, sőt munkagép vontatására is képes. Ez a munkagép lehet aktív hajtott eszköz, például, szárzúzó, mulcsozó vagy fűkasza, de passzív eszköz is, egy tárcsa, kombinátor vagy akár hótoló.
Mivel egy munkaquad TLT kihajtással nem rendelkezik, így az aktív hajtott eszköznek saját, 8-20 LE teljesítményű robbanómotorja kell legyen.
A tárcsak, kombinátorok szélessége - mivel átlagosan 30 LE áll rendelkezésre a munkaquadok motorizációtól függően - 1.5-2,5 méter közötti lehet. Egy munkaquad egy kistraktor vontatási teljesítményét biztosítja.
Mióta kaphatók ilyen eszközök az Odisys kínálatában?
Az idén márciusban kezdtük meg a quadok forgalmazását. Tavaly vásároltuk az elsőt, akkor még csak tesztüzemre. Nagyon pozitív visszajelzéseket kaptunk a járművel kapcsolatban, gyakorlatilag műszaki hiba nélkül dolgozta végig a teljes szezont, különböző terepviszonyok között, homokdűnén, sárban. Ezt követően kezdtük meg a forgalmazását. Idén már 20 darabot értékesítettünk belőle, és folyamatosan érkeznek raktárra a gépek. Egy népszerű termékről beszélünk, mert az ára rendkívül kedvező. A japán és amerikai versenytársak értékéhez képest elenyésző a beruházási igénye, ugyanakkor hasonló műszaki tartalmat nyújt.
Mi lehet a termék sikeres fogadtatásának a titka?
Azért van létjogosultsága a magyar piacon, mert igazi igásként viselkedik terepen, nem csupán hobbi kategóriás erőgép. Ugyanakkor az ára csak 40-50%-a a nagy versenytársak termékeinek, viszont mind élettartamban, mind megbízhatóságban ugyanazt nyújtja. A reményeink szerint hamarosan egy reális piaci pozíciója lehet a gépeknek. Segítheti az elterjedésüket, hogy mezőgazdasági kistraktorként kerülnek forgalomba, rendszámot kapnak, ami azt jelenti, hogy közúti forgalomban B-s jogosítvánnyal vezethetők.
Milyen célra praktikus egy munkaquad használata?
A már említett talajmunkákon túl, egy tanya vagy birtok körüli ápolási munkában is részt tud venni. Illetve, lehetnek olyan területek, amik még terepjáróval is nehezen megközelíthetők. Ezeket a járműveket ilyen terepre is fejlesztik, hiszen összkerékmeghajtásúak, rendelkeznek differenciálzárral és mivel relatív alacsony, 400 kg alatti az önsúlyuk jelentős talajtaposási kárral sem kell számolni. Mivel körmös abroncsokkal szereltek, így a terepjáró képességük is figyelemre méltó. Én magam még sehol sem akadtam el vele. Kiválóan alkalmas még olyan helyeken, ahol keskeny vagy éppen nincs művelőút vagy állományfelmérésre, határszemlére vagy akár erdészeti munkákhoz, vadászatra, horgászatra, halászatokba, hiszen nagy kapacitású első és hátsó tárolótálcával rendelkeznek, ugyanakkor a vontatási képessége is jelentős. Ideális társ lehet a zöldségkertészetekben vagy állattartó-telepeken, ahol 5-20 km távolságot kell megtenni gyorsan és esetleg nehezebb körülmények között.
Rendkívül kényelmes az üléspozíciója akár az egy-, akár a kétszemélyes változatról beszélünk. A 17 literes üzemanyagtartálya közel 7 óra folyamatos üzemet is lehetővé tesz. 250-300 km a hatótávja egy tankolással.
Honnan származnak az Önök által forgalmazott quadok?
Bár a fő komponensek összeszerelése Kínában folyik a CF Moto-nál, de a GOES Europe SA nevű francia cég tervezi és a gyártó ezen tervek alapján gyártja a termékeket. A kerékagyak megerősítést kaptak, az üléspozíció, maga az ülés és a külső dizájnelemek is változnak. A futóműve pedig teljesen át van dolgozva. Igaz, hogy a CVT, azaz fokozatmentes váltónak ugyanaz a kanadai cég a gyártója, amelyik az alapterméknek is, viszont a hajtáslánc megerősített kivitelben készül, ami lehetővé teszi, hogy a járművet valóban munkára is lehessen használni.
Tehát a gyár ugyan Kínában van, de a tervezés, a disztribúció, a vevőszolgálat, a garanciális és garancián túli alkatrészellátás Franciaországból, európai bázisról történik. Hasonló a rendszer a Solis-éhoz, ott a traktorokat Indiában gyártják, az alkatrészellátás pedig Németországból történik.
Egyébként ez az eszköz csak Magyarországon számít újdonságnak, más országokban akár, keleten, északon vagy délen, ennek már hagyományai vannak. Például Lengyelországban, Szlovákiában vagy Csehországban nem mindent autóval próbálnak megoldani a gazdálkodók.
Mivel nálunk a japán gyártású quadokat nagyon sokáig nem lehetett forgalomba helyezni, a kategória nem tudott elterjedni, hiszen nem lehetett közúton használni. Az összes GOES megfelel a jelenlegi EU előírásnak, forgalomba helyezhető, az áfájuk visszaigényelhető, az üzemanyagé is.
Az általunk forgalmazott quadok olyan dizájnban és színválasztékban kaphatók, ami nem csak a fiatalabb generációt szólítja meg. Minden korosztály által felvállalhatóak a színek senkinek nem kell miatta aggódnia, ugyanakkor a műszaki tartalom, az alapszereltségben kapható csörlő és a vonóhorog valódi munkatársá teszi.
Milyen típusokat forgalmaznak?
Az Apollo a kisebb és kedvezőbb árkategóriába tartozik. A 110-200 cm3 hengerűrtartalmú járművek a gyereknek és a kisebb testmagasságú felnőttek számára ideálisak. Több változatban kapható, úgymint Sniper, Avenger, Commander 110, 125 és Commander 200. Utóbbi forgalomba is helyezhető.
A munkaquadokból a GOES márkát kínáljuk. Ezek közül a legkisebb a 200-300 cm3-es Copper. Az ennél eggyel nagyobb kategória a legnépszerűbb. Ide a 450 cm3-es Iron, és az 550 cm3-s Cobalt tartozik. Ezeken belül mi a limited szereltségeket forgalmaztuk eddig, ami alufelnis kivitelt jelent (matt fekete).
És mi a helyzet a konkurenciával?
Magyarországon az Apollo legfontosabb versenytársa szintén kínai, de a mi termékünkhöz képest más minőséget képvisel, teljesen más a váza, a kidolgozottsága, a hegesztés és a felfüggesztés minősége, a méretezése. Az Apollo sokkal masszívabb konstrukció.
A Commander 200 kategóriájában is van kínálat, de Magyarországon – rajtunk kívül - egyik konkurens márkának sincs valódi vevőszolgálata és műszaki adatbázissa. A Commander 200 típusbizonyítvánnyal is rendelkezik. Mi gépkereskedelmi tevékenységet végzünk, nem csak eladunk, hanem szervizelünk is, javítunk is országos szervízhálózattal rendelkezünk.
Az e fölötti méret és teljesítmény kategóriában nincs igazi kínálat. Egyedül a egy kínai gyártmány lehetne a kihívója a Coppernek . Ebbe a szegmensbe érkezik majd a GOES Copper. Robosztus és megbízható.
A következő szegmensbe tartozik a 450 cm3-es GOES Iron és az 550 cm3-es GOES Cobalt. Ez egy nagyon populáris kategória. Bármelyiket is választjuk, nem fogunk csalódni. Már a kisebb változat kínálta teljesítmény is bőségesen elegendő a terepen, hiszen ez nem egy gyorsulási verseny gép, hanem erőgép, egy munkaquadokról beszélünk.
Ebben a kategóriában egy kínai és egy thaiföldi komolyabb versenytárs van, de utóbbi egy lényegesen drágább márka. A kínainak ugyan hasonló az árfekvése, mint a GOES-nak de sokkal sportosabb, rikító színű járműveket kínál, lényegesen keményebb üléspozíciókkal. A GOES viszont egy nagyon erős, robosztus futóművel és egy nagyon direkt váltóval rendelkezik.
E fölött pedig jönnek a még nagyobb nevek, az amerikai gyártmányok, viszont a GOES árának 2-2,5-szereséért.
És mennyibe kerülnek az Odisys által forgalmazott quadok?
A különböző kisebb Apollo-változatok 300-500 ezer Ft-ba kerülnek, a nagyobb 200 cm3-esből a nem forgalomba helyezhető 700 ezer Ft, míg a forgalomba helyezhető 845 ezer Ft. A GOES Copper ára 1.300.000-1.500.000 Ft közé tehető, míg a nagy 450 cm3-es és az 550 cm3-es GOES munkaquadok 1.800.000-2.550.000 Ft-ért vihetők el. Mindegyik említett ár bruttóban értendő. Ráadásul az Apollo 200-as, a Copper, az Iron és a Cobalt GOES járművek esetében az áfa visszaigényelhető, hiszen traktornak vizsgáztathatók.
(x)
Témák a cikkben
Kapcsolódó cikkek
Hirdetés
További híreink
Legújabb hirdetések
Hirdetés
Hirdetés
Mitől lesz jobb a minőség? - 1. rész
Az őszi vetésű növények 2024-ben jobb körülmények között kezdik meg az életüket, mint az elmúlt években. Mégis, a legnagyobb kihívást az jelenti, hogy valamelyest növeljük a termelt mennyiséget és jobb beltartalmi mutatókat érjünk el. Hol mentek el a mázsák és mi okozza a gyengébb minőséget?
Gabonaszárítás során kiváltható a gáz a HETECH innovációjával
A HETECH idei szakmai napján a kiemelt téma egy, a gabonaszárítás területén születtet innováció volt, de a nagyszámú résztvevő megismerkedhetett, a terménytisztítás gyakorlati kérdéseivel, egy spanyol gabonahűtési technológiával és különböző állattenyésztési technológiákkal is.
Hirdetés
Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!
MédiaajánlatJohn Deere 8300 traktor
12 000 000 HUF
+ áfaTöbb mint 1.100 hirdetés 110 kategóriában!
Megnézem a hirdetéseketHirdetés
Hirdetés
Hirdetés