Hirdetés
Menet közben méri a gépjárművek súlyát az új rendszer
Új időszámítás köszönt be az áruforgalmazásban, néhány napon belül ugyanis működésbe lép a nemzeti tengelysúly-ellenőrző hálózat. Az ország 89 pontján felszerelt mérőrendszer menet közben képes mérni a teherszállító kamionok súlyát, így várhatóan több szabálytalanság kerül napvilágra a rendszer indítását követően.
A teherszállító gépjárművek tengelyterhelésének vizsgálata idáig fix mérőpontokon zajlott. Ehhez a kamionosnak rá kellett állnia a mérlegre, amely lemérte a jármű súlyát. Amennyiben az a megengedett határértéken belül volt, a fuvarozó folytathatta útját, de ha több rakományt vitt a bejelentettnél, akkor komoly szankciókra számíthatott. A mérés a megállások miatt időigényes volt, ezen próbált újítani a Nemzeti Közlekedési Hatóság és a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. a nemzeti tengelysúly-ellenőrző hálózat kiépítésével.
A Magyar Idők információi szerint az új rendszer viszont egészen másképp fog működni elődjénél. A 89 mérési pontra olyan, útba süllyesztett érzékelőket építettek, amelyek képesek a járművek tengelyterhelését és össztömegét menet közben is pontosan lemérni. Az adatokat egy informatikai rendszer azonnal feldolgozza és a biztosan túlterhelt járműveket automatikusan megbírságolja. A túlsúlyosnak vélt járműveket a közúti ellenőr kitereli a forgalomból és ellenőrzi azok össztömegét. Amennyiben az ellenőrzés során kiderül, hogy mégsem túlterhelt a jármű, a sofőr továbbhajthat. Viszont ha bebizonyosodik, hogy több a rakomány a megengedettnél, azonnali bírság jár, valamint csak akkor mehet tovább a sofőr a szállítmánnyal, ha megszünteti a problémát.
Hirdetés
A közúti ellenőrök az előbb említett ellenőrző mérésekhez mobil mérőeszközöket fognak kapni. Ezek tartalmazzák a kerékterhelést mérő talpakat, a szintkiegyenlítő szőnyegkészletet, a kerékterhelést mérő, tengelyterhelést és össztömeget meghatározó, a mérést vezérlő szoftvert, valamint a forgalomirányító jelzőlámpát és annak állványát.
Az új rendszer és a hozzá igazodó szabályozás mindenkire vonatkozik: magyar és külföldi gépjárművekre egyaránt. Valamint tevékenységtől függetlenül mindenkinek be kell tartania a szabályokat, így a mezőgazdasági terményeket fuvarozóknak is fokozottan figyelniük kell, nehogy túlpakolják gépjárműveiket.
Kapcsolódó cikkek
Hirdetés
További híreink
Legújabb hirdetések
Hirdetés
Hirdetés
Az Agromag kukoricahibridjei légköri aszály esetén is megoldást nyújtanak
A Zombor (FAO 290-310) egy korai érésű szemeskukorica, amely kiváló alkalmazkodó képességgel rendelkező háromvonalas hibrid. Stabil terméshozamát még száraz évjáratokban is képes biztosítani, ami az erős genetikai alapjának köszönhető.
Készüljön fel a 2025-26-os év kihívásaira a HATÉKONYSÁG 2025 Konferencia és Kiállításon
2025. február 13-án, a Debreceni Egyetemen kerül megrendezésre az agrárszektor idei egyik legfontosabb szakmai eseménye, a HATÉKONYSÁG 2025 Konferencia és Kiállítás. A rendezvényt a Magro.hu piactér és hírportál szervezi, helyszínadó partnerével, a Debreceni Egyetemmel közösen. 4 szekcióban, több mint 30 előadáson, 5 ágazati kerekasztal-beszélgetésen nemcsak a legújabb trendeket, technológiákat és lehetőségeket ismerhetik meg a résztvevők, hanem kézzel fogható támpontokat is kapnak ahhoz, hogy 2025 és 2026 kevésbé küzdelmes legyen.
Hirdetés
Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!
MédiaajánlatTöbb mint 3.300 hirdetés 160 kategóriában!
Megnézem a hirdetéseketHirdetés
Hirdetés
Hirdetés