Hatósági bejelentést tett a hazai tejpiaci szereplőket képviselő Tej Terméktanács a francia érdekeltségű Danone Magyarország Kft. ellen. A szakmai szervezet szerint a Danone egyik újonnan forgalmazott, növényi alapú termékével megtéveszti a fogyasztókat. A terméktanács részéről azt tartják aggályosnak, hogy a csomagoláson feltüntetett információk tejtermék látszatát kelthetik, miközben zabból készült italról van szó.

Bejelentést tett a a Tej Terméktanács a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatalnál (Nébih) a budapesti Danone Magyarország Kft. egyik új forgalmazású terméke miatt, mert a tanács szerint a csomagolás megtévesztheti a magyar fogyasztókat. Az Alpro márkanevű új zabitalt támadják, amely ezer forint körüli literenkénti áron nemrég jelent meg a hazai internetes webáruházas kereskedelemben - írta meg az Agrárszektor.

Megtévesztő mivolta miatt támadta meg a Tej Terméktanács a Danone zabitalát

Írják, hogy nem tej, de mást hangsúlyoznak

A dobozos termék csomagolásán a „Shhh…This is not m*lk” angol nyelvű felirat szerepel, amely növekvő betűmérettel a fő látómezőben a milk (tej) szót hangsúlyozza ki legjobban, az „i” betű helyett pedig egy tejcseppszerű szimbólumot tüntet fel. A TT szerint a magyarul „Pszt…Ez nem tej” jelentésű felirat, illetve annak megjelenítése alkalmas lehet arra, hogy félrevezesse a hazai fogyasztókat, főként akkor, ha nem, vagy csak hiányosan tudnak angolul. 

Növekszik a tejhelyettesítő italok aránya a piacon

A portál információi szerint a piaci szereplők a Nébih állásfoglalására várnak, annál is inkább, mert egyes kiskereskedelmi láncok már az új termék belistázására készülnek. Az esetnek azért is van különös jelentősége, mert a növényi alapú termékek egyre nagyobb feszültséget okoznak a tejszektorban nem csak Magyarországon, hanem az Európai Unió más tagállamaiban is. Kereskedelmi részarányuk ugyanis folyamatosan növekszik, így a valódi tejtermékektől piacot hódítanak el. Kifogások nem is a növényi alapú termékek megjelenése miatt vannak, hanem azért, mert több esetben megtévesztő megnevezéssel kerülnek a boltok polcaira. 

A márka történelme

A francia Danone Csoport 2017-ben vásárolta meg a bio- és növényi alapú élelmiszerek gyártásával és forgalmazásával foglalkozó amerikai WhiteWave Foods vállalatot, így vált olyan ismert márkák forgalmazójává, mint az Alpro vagy a Provamel. A Danone emellett továbbra is gyárt tejtermékeket is, de a magyarországi előállítást évekkel ezelőtt leállította, miután 2015-ben bezárta budapesti gyárát. Azóta a hazai leányvállalat a Danone-termékek magyarországi kereskedelmi tevékenységét látja el - írták.

Megosztás

Kapcsolódó cikkek

További híreink

Érkezik az aranyat érő májusi eső, mutatjuk, mennyi csapadék várható

2025.05.20.

Már a hétvégén is többfelé hullott csapadék az országban záporok, zivatarok formájában. Rövid szünet után kedd estétől újabb esőkre számíthatunk.

Karikó Katalin támogatásával nyílt új kutatóközpont a Szegedi Tudományegyetemen

2025.05.20.

Az antimikrobiális és a gombaellenes terápiák fejlesztését segítő új központ nyílt Karikó Katalin Nobel-díjas biokémikus anyagi és szakmai támogatásával a Szegedi Tudományegyetemen.

Partner

A hasonló a hasonlót szereti

2025.05.20.

A természet a természetes megoldásokat szereti. A termesztett növények termésbiztonságát innovatív mikrobiológiai készítményünk, az Algafix egészen más módon támogatja, mint a vegyipari-kémiai lombtrágyák.

Mire jó és mire nem az ásásmentes kertművelés?

2025.05.20.

Az ásásmentes kertművelés a talaj természetes szerkezetének megőrzésére és a talajélet támogatására helyezi a hangsúlyt

Fertőzés nélkül túl a 21 napos időkorláton – mi következik most?

2025.05.19.

A ragadós száj‑ és körömfájás (RSZKF) vírus legutóbbi kitörése óta egyetlen új megbetegedést sem regisztráltak, így a leghosszabb, 21 napos lappangási időszakon is „túljutottunk”.

Partnerhírek
Partner

A hasonló a hasonlót szereti

2025.05.20.

A természet a természetes megoldásokat szereti. A termesztett növények termésbiztonságát innovatív mikrobiológiai készítményünk, az Algafix egészen más módon támogatja, mint a vegyipari-kémiai lombtrágyák.

Partner

Ne maradjon le a fiatal gazdák kettős támogatásáról

2025.05.19.

2025. július 16. és augusztus 12. között nyílik lehetőség a fiatal, 18 és 40 év közötti gazdák kérelmének benyújtására.

Hirdessen a Magro.hu oldalon!

Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!

Médiaajánlat
Kiemelt hirdetések a Piactéren

Magro.hu Piactér

Több mint 3.400 hirdetés 206 kategóriában!

Megnézem a hirdetéseket
Hirdetésfeladás