A juh- és kecskehús fogyasztásának ösztönzését tűzte ki célul a „A JUH Ász. Mindenünk a birka” elnevezésű kampány, amelyet 2019. december közepén indított el az Agrárminisztérium, az Agrármarketing Centrum és a Magyar Juh és Kecsketenyésztő Szövetség. A szervezők növelni szeretnék az egészséges táplálkozásba könnyedén beilleszthető juh- és kecskehús kedveltségét. Magyarországon a juh- és kecsketenyésztés évezredes múltra tekint vissza, ennek ellenére a lakosság juh- és kecskehús fogyasztása elenyésző. Az ismertségük is igen alacsony, pedig a juh- és kecskehúsból készült ételek akár a diétázók étrendjébe is könnyedén beilleszthetőek, hiszen zsírtartalmuk alacsony, tápanyagtartalmuk viszont magas.

A kampány megnyitóján Feldman Zsolt, mezőgazdaságért felelős államtitkár szerint a juh- és a kecskehús a hagyományos magyar konyha része. Ráadásul olyan egészséges ételek készíthetőek belőle, amelyek a legújabb fogyasztói elvárásoknak is megfelelnek. A magyar juh és kecske ágazat alapvetően exportorientált. Hosszú évek óta bizonyítja, hogy jó minőségű és egészséges termékek előállítására képes, ezt mindenképp szeretnénk tudatosítani a magyar fogyasztókban is – mondta.

A juh- és kecskehús fogyasztását népszerűsítő kampány indult - Fotó: AMC

A 2019. december és 2020. április között tartó kampányban országszerte 10 Auchan áruházban tartanak kóstoltatásokat, az Agrármarketing Centrum pedig számos rendezvényen és külföldi kiállításon – például a márciusi FOODEX Japan élelmiszeripari expón – népszerűsíti a juh- és kecskehúst. A Társaság ügyvezetője, Ondré Péter elmondta, hogy a fogyasztók juh- és kecskehússal kapcsolatos ismereteinek bővítésére szórólap is készül. Ebben receptekkel is igyekeznek ötleteket adni e vöröshúsfélék minél változatosabb elkészítésére. A célunk az, hogy mire elérkezünk a húsvéti időszakhoz, a kampánnyal elérjük, hogy már a tudatos táplálkozás jegyében és a tévhitek terhei nélkül vághassunk bele a húsvéti bárányos étkek elkészítésébe – emelte ki Ondré Péter.

Az Agrármarketing Centrum ügyvezetője, Ondré Péter is méltatta a juh- és kecskehús előnyeit - Fotó: AMC

A Magyar Juh és Kecsketenyésztő Szövetség ügyvezetője, Hajduk Péter szerint a Húsvétig tartó kampány célkitűzése, hogy a juh- és kecskehús fogyasztása növekedjen. A bárányhústól sajnos nagyon sokan azért ódzkodnak, mert egyszer az életükben megkóstoltak egy rosszul elkészített birkapörköltet. Mégis arra ösztönözném őket, hogy tegyenek újabb próbát, hiszen ma már valamennyi áruházláncban elérhető a friss vagy félkész, megfelelően előkészített, csomagolt juhhús, amelyet számtalan formában készíthetnek el. Hajduk Péter hozzátette: sok embernek van problémája a tehéntej emészthetőségével, nekik a kecsketej ajánlható. Ennek összetétele ugyanis nagyban különbözik a tehéntejtől, gyakorlatilag az anyatejjel egyenértékű, így számukra sem okozhat problémát. Ma már a legtöbb áruházban árulnak kecsketejet is - mondta.

Juh- és kecskehús falatok a fogyasztást népszerűsítő kampány nyitó rendezvényén - Fotó: AMC

Ezért jó a juhhús és a kecskehús

A juhhús egészséges, alacsony koleszterintartamú élelmiszer. Az állat a legelés során csak természetes táplálékot, többek között számos gyógynövényt fogyaszt. A bárányhús gyorsítja a lép és vese működését és segíti a fogyókúrát. A hús zsírtartalma alacsony, magas telítetlen zsírsav-aránnyal (omega-3, konjugált linolsav-CLA). A kecskehús élettani szempontból ugyancsak jó választásnak számít, hiszen tápértéke magas. Ugyanakkor harmadannyi kalóriát tartalmaz, mint a marhahús, és negyedannyit, mint a csirke. A juhtejből készült termékek magas fehérje és zsírtartalma lehetővé teszi a sokrétű felhasználásukat. A kecske ágazat fő terméke a tej, a tejtermelés becsült mennyisége hazánkban mintegy 3-5 millió liter kecsketej évente. Azonban ebből mindössze 0,6 millió liter tejet dolgoznak fel a tejüzemek, hiszen nagy részüket a kecsketartók maguk értékesítik.

Megosztás

További híreink

A medvéknél nagyobb veszély hazánkban a kórt terjesztő kullancs és szúnyog

2024.12.02.

A magyarországi medvékkel kapcsolatos tudnivalókról, így a medveészlelésekről is beszélt Gombkötő Péter, a Bükki Nemzeti Park Igazgatóság zoológiai referense.

Kézikönyvvel segíti a gazdákat az új Agrár-környezetgazdálkodási támogatás igénylésében a NAK

2024.12.02.

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara egy kézikönyvben foglalta össze az AKG-val kapcsolatos tudnivalókat.

A világon elsőként Dánia adóztatja meg a tehenek károsanyag-kibocsátását

2024.12.02.

A dán parlament megszavazta a törvényjavaslatot, ami 2030-tól kezdve környezetvédelmi adót vet ki a mezőgazdaságra a károsanyag-kibocsátás után.

Nagy sebességű robotültetők a precíziós palántaneveléshez

2024.12.01.

A holland TTS vállalat kifejlesztett egy sor nagysebességű automata robotot, amelyeket a fiatal palánták hatékony és pontos átültetésére terveztek. Az öt különböző modellt kínáló TTS gépek akár 10 centiméteres sortávolságot is képesek kezelni, így a legkülönfélébb ültetési igényeknek is megfelelnek.

Az ecet, ami több ezer éve velünk van – és még mindig meglepődünk, mire képes

2024.12.01.

Ha kimondjuk az ecet szót ma Magyarországon, többségünknek a zöld flakonos, iparilag előállított ecetsav, egy savanyú, „maró anyag” jut az eszébe. Mire is használjuk az ecetet manapság? Kávéfőző tisztítására, vízkőmentesítésre és óvatosan mérve a jól ismert ételecettel savanyúbb ízt adunk a bablevesnek vagy a lencsefőzeléknek.

Teff: az egészségtudatosak és gluténérzékenyek új gabonája

2024.12.01.

Mérete alig nagyobb egy mákszemnél, de tápértéke kiemelkedő. Az etióp konyhában az „injera" nevű savanykás, lapos kenyér alapanyaga, de lisztként, teljes magként vagy pehelyként is elérhető.

Partnerhírek
Partner

AKG 2025: kiknek érdemes belevágni és hogyan segíthetnek a szakértők?

2024.11.29.

Az agráriumot izgalomban tartó kérdés most az új agrár-környezetgazdálkodási támogatás lehetősége. Minden termelőnek döntést kell hoznia lehetőségei és adottságai függvényében, hogy pályázik-e vagy sem. Ezt a kérdéskört jártuk körbe a Lajtamag Kft. termékfejlesztőjével, Somody Gergővel; Dr. Nagy Idával a Lajtamag Kft. szaktanácsadójával és Nagy Lászlóval, az Agro Profi Kft. vezető szaktanácsadójával.

Partner

Költségcsökkentés helyett az intenzifikációban látja a kiutat a TIMAC AGRO

2024.11.28.

A műtrágyapiac az elmúlt években folyamatos változásokon ment keresztül, amelyek mély hatással voltak az agráriumra. Az árak normalizálódása, a kereslet ciklikussága és a gazdálkodók alkalmazkodó-képessége új kihívásokat teremtett. Tóth Balázs, a TIMAC AGRO ügyvezető igazgatója segít megérteni, hogyan látják a hazai műtrágyapiacot és milyen innovációkat hoz a vállalat az ágazat számára.

Hirdessen a Magro.hu oldalon!

Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!

Médiaajánlat

Magro.hu Piactér

Több mint 400 hirdetés 94 kategóriában!

Megnézem a hirdetéseket
Hirdetésfeladás