Hirdetés
Megnövelnék a magyarok juh- és kecskehús fogyasztását Húsvétig
A juh- és kecskehús fogyasztásának ösztönzését tűzte ki célul a „A JUH Ász. Mindenünk a birka” elnevezésű kampány, amelyet 2019. december közepén indított el az Agrárminisztérium, az Agrármarketing Centrum és a Magyar Juh és Kecsketenyésztő Szövetség. A szervezők növelni szeretnék az egészséges táplálkozásba könnyedén beilleszthető juh- és kecskehús kedveltségét. Magyarországon a juh- és kecsketenyésztés évezredes múltra tekint vissza, ennek ellenére a lakosság juh- és kecskehús fogyasztása elenyésző. Az ismertségük is igen alacsony, pedig a juh- és kecskehúsból készült ételek akár a diétázók étrendjébe is könnyedén beilleszthetőek, hiszen zsírtartalmuk alacsony, tápanyagtartalmuk viszont magas.
A kampány megnyitóján Feldman Zsolt, mezőgazdaságért felelős államtitkár szerint a juh- és a kecskehús a hagyományos magyar konyha része. Ráadásul olyan egészséges ételek készíthetőek belőle, amelyek a legújabb fogyasztói elvárásoknak is megfelelnek. A magyar juh és kecske ágazat alapvetően exportorientált. Hosszú évek óta bizonyítja, hogy jó minőségű és egészséges termékek előállítására képes, ezt mindenképp szeretnénk tudatosítani a magyar fogyasztókban is – mondta.
A 2019. december és 2020. április között tartó kampányban országszerte 10 Auchan áruházban tartanak kóstoltatásokat, az Agrármarketing Centrum pedig számos rendezvényen és külföldi kiállításon – például a márciusi FOODEX Japan élelmiszeripari expón – népszerűsíti a juh- és kecskehúst. A Társaság ügyvezetője, Ondré Péter elmondta, hogy a fogyasztók juh- és kecskehússal kapcsolatos ismereteinek bővítésére szórólap is készül. Ebben receptekkel is igyekeznek ötleteket adni e vöröshúsfélék minél változatosabb elkészítésére. A célunk az, hogy mire elérkezünk a húsvéti időszakhoz, a kampánnyal elérjük, hogy már a tudatos táplálkozás jegyében és a tévhitek terhei nélkül vághassunk bele a húsvéti bárányos étkek elkészítésébe – emelte ki Ondré Péter.
A Magyar Juh és Kecsketenyésztő Szövetség ügyvezetője, Hajduk Péter szerint a Húsvétig tartó kampány célkitűzése, hogy a juh- és kecskehús fogyasztása növekedjen. A bárányhústól sajnos nagyon sokan azért ódzkodnak, mert egyszer az életükben megkóstoltak egy rosszul elkészített birkapörköltet. Mégis arra ösztönözném őket, hogy tegyenek újabb próbát, hiszen ma már valamennyi áruházláncban elérhető a friss vagy félkész, megfelelően előkészített, csomagolt juhhús, amelyet számtalan formában készíthetnek el. Hajduk Péter hozzátette: sok embernek van problémája a tehéntej emészthetőségével, nekik a kecsketej ajánlható. Ennek összetétele ugyanis nagyban különbözik a tehéntejtől, gyakorlatilag az anyatejjel egyenértékű, így számukra sem okozhat problémát. Ma már a legtöbb áruházban árulnak kecsketejet is - mondta.
Ezért jó a juhhús és a kecskehús
A juhhús egészséges, alacsony koleszterintartamú élelmiszer. Az állat a legelés során csak természetes táplálékot, többek között számos gyógynövényt fogyaszt. A bárányhús gyorsítja a lép és vese működését és segíti a fogyókúrát. A hús zsírtartalma alacsony, magas telítetlen zsírsav-aránnyal (omega-3, konjugált linolsav-CLA). A kecskehús élettani szempontból ugyancsak jó választásnak számít, hiszen tápértéke magas. Ugyanakkor harmadannyi kalóriát tartalmaz, mint a marhahús, és negyedannyit, mint a csirke. A juhtejből készült termékek magas fehérje és zsírtartalma lehetővé teszi a sokrétű felhasználásukat. A kecske ágazat fő terméke a tej, a tejtermelés becsült mennyisége hazánkban mintegy 3-5 millió liter kecsketej évente. Azonban ebből mindössze 0,6 millió liter tejet dolgoznak fel a tejüzemek, hiszen nagy részüket a kecsketartók maguk értékesítik.
Kapcsolódó cikkek
Hirdetés
További híreink
Legújabb hirdetések
Hirdetés
Hirdetés
AKG 2025: kiknek érdemes belevágni és hogyan segíthetnek a szakértők?
Az agráriumot izgalomban tartó kérdés most az új agrár-környezetgazdálkodási támogatás lehetősége. Minden termelőnek döntést kell hoznia lehetőségei és adottságai függvényében, hogy pályázik-e vagy sem. Ezt a kérdéskört jártuk körbe a Lajtamag Kft. termékfejlesztőjével, Somody Gergővel; Dr. Nagy Idával a Lajtamag Kft. szaktanácsadójával és Nagy Lászlóval, az Agro Profi Kft. vezető szaktanácsadójával.
Költségcsökkentés helyett az intenzifikációban látja a kiutat a TIMAC AGRO
A műtrágyapiac az elmúlt években folyamatos változásokon ment keresztül, amelyek mély hatással voltak az agráriumra. Az árak normalizálódása, a kereslet ciklikussága és a gazdálkodók alkalmazkodó-képessége új kihívásokat teremtett. Tóth Balázs, a TIMAC AGRO ügyvezető igazgatója segít megérteni, hogyan látják a hazai műtrágyapiacot és milyen innovációkat hoz a vállalat az ágazat számára.
Hirdetés
Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!
MédiaajánlatEladó John Deere 8345R e23 ILS 2020-as évjáratú traktor
69 900 000 HUF
+ áfaEladó használt MetalFach N267 szervestrágyaszóró
4 990 000 HUF
+ áfaTöbb mint 400 hirdetés 94 kategóriában!
Megnézem a hirdetéseketHirdetés
Hirdetés
Hirdetés