Hirdetés
Megállapodott a bank, a marketing központ és az OMME: kampány indul a magyar méhészetért
Stratégiai megállapodást írt alá az Agrármarketing Centrum, az Országos Magyar Méhészeti Egyesület és a Takarékbank. Az összefogás és társadalmi kampány célja, hogy felhívják a figyelmet a méhek ökológiai fontosságára, javítsák a mintegy 20 ezer család megélhetését biztosító méhészeti ágazat gazdasági helyzetét és versenyképességét, illetve ösztönözzék a hazai mézfogyasztást. A pénzintézet kaptárakat és méhcsaládokat is vett.
Magyarország az Európai Unió harmadik legnagyobb méztermelő országa. Ám a hazai mézfogyasztás a növekvő tendencia ellenére elmarad az egy főre vetített, évenkénti 1,7 kilogrammos uniós átlagtól. A három szervezet többek között
- méhcsaládok vásárlásával,
- mézkészítéssel,
- a méhek kulcsfontosságú szerepének bemutatásával,
- a méz gasztronómiai és emberi szervezetre gyakorolt előnyeinek ismertetésével,
- a gazdák helyzetbe hozásával, valamint
- a „Tehetsz méh többet!” nagyszabású lakossági edukációs kampány elindításával
fordít kiemelt figyelmet az ágazatra az elkövetkező időszakban.
Hirdetés

Az AMC közleménye számolt be róla, hogy a Takarékbank megkereste az Országos Magyar Méhészeti Egyesületet (OMME), amelynek elnöke Bross Péter örömmel fogadta egy, a méheket és a magyar méhészeket támogató piaci szereplővel közös kampányt. Az OMME segíti a projektet szakmai információkkal, cikkekkel, külföldi példákkal és követendő nemzetközi marketing ötletekkel. Az együttműködéshez az Agrármarketing Centrum is csatlakozott. Az AMC a kommunikációs és marketing feladatok elvégzésére összpontosít a nagyszabású társadalmi edukációs kampány ideje alatt.
Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője elmondta:
„Az elmúlt években több sikeres mézfogyasztást ösztönző kampányt szerveztünk az Országos Magyar Méhészeti Egyesület szakmai támogatásával. A médiakampányok mellett részt vettünk több fontos eseményen, mint például a Mézes reggeli és a Szent Ambrus napi adományozás. Társaságunk örömmel vesz részt a „Tehetsz méh többet!” szlogen alatt futó edukációs kampány erősítésében. Lehetőségeink szerint országos rendezvényeken való megjelenéssel, illetve különböző kommunikációs eszközök bevonásával szeretnénk közös kampányunk üzenetét mindenki számára ismertté tenni.”

A kampánnyal a Takarékbank szeretne hozzájárulni a méhek megmentéséhez
Első körben kaptárakat és 20 méhcsaládot vásárolt, amelyeket az ország több pontján, professzionális méhészeknél helyezett el. A bank több 10 ezer példányban készít edukációs kiadványokat, továbbá közösségi média aktivitásokkal, jelentős médiafelület biztosításával, gazdaportrékkal és saját készítésű mézzel járul hozzá a méhek és a hazai méhészeti piac védelméhez – mondta Vida József, a Takarékbank elnök-vezérigazgatója.

Magyarország az Európai Unió harmadik legnagyobb méztermelője, a hazai méhészetek nagyjából 1,2 millió méhcsaládot tartanak. Az ágazat komoly erőket mozgatott meg azért, hogy a méhsűrűség az unióban továbbra is Magyarországon legyen a legmagasabb, egy négyzetkilométerre továbbra is 12 méhcsalád jusson. Az EU-ban évente átlagosan megtermelt 250 ezer tonna mézből Magyarország közel 10 százalékot ad. 2010 óta hazánkban a tudatos vásárlói szokások elterjedésével a duplájára nőtt a mézfogyasztás, így jelenleg 90 dkg/fő/év a magyar átlag. Ennek az emelkedő tendenciának azonban folytatódnia kell ahhoz, hogy a magyarok is elérjék az 1,7 kilogrammos EU-s átlagot - írja a közlemény. Hazánkban több mint 20 ezer magyar család megélhetéséhez járul hozzá a méhészet. Egy átlagos évben határainkon belül 25-28 ezer tonna mézet termelünk. Az éves méztermelés az elmúlt 10 évben az időjárás és az egyéb körülmények függvényében 15 és 30 ezer tonna között alakult országunkban.
Az aláírást követően Bross Péter, az Országos Magyar Méhészeti Egyesület elnöke elmondta:
„Egy sok nehézséggel küzdő ágazatban, mint a méhészet, nagyon hálás dolog olyan szervezetekkel együttműködési megállapodást aláírni, amelyek segíteni próbálnak. Segítenek a termelőknek, a méhészeknek és segítenek a még nagyobb bajban lévő tenyészállataiknak, a méheknek. Óriási segítség az, hogy a Takarékbank felhasználva hatalmas ügyfélhálózatát, sok ezer emberhez juttatja el az üzenetet, amelynek lényege, hogy méhek nélkül nincs élet, méhek nélkül nincs sikeres mezőgazdaság. A méhészek védelmében pedig ügyfeleit a magyar, a hazai méz fogyasztására buzdítja!”
Témák a cikkben
Kapcsolódó cikkek
Hirdetés
További híreink
Legújabb hirdetések
Hirdetés
Hirdetés
Műtrágya helyett baktériumok? Egy gazda tapasztalatai, amelyeket érdemes megismerni
2025.03.20.Szavai József neve jól ismert a Drávaszabolcs környéki gazdák között. A Baranya vármegyei termelő 90 hektáron gazdálkodik, és az elmúlt években folyamatosan fejlesztette a technológiáját, hogy javítsa a terméseredményeit és csökkentse a költségeit. Bár már régóta foglalkozik növénytermesztéssel, az innovatív megoldásokra mindig nyitott volt: néhány éve kezdett el biológiai készítményeket használni, és jelentős előnyöket tapasztalt a talajegészség és a terméshozam tekintetében.
Hirdetés
Hirdessen a Magro.hu oldalon!
Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!
MédiaajánlatDurumbúza C-komplex technológia gombaölő hatással, réz + kén + cink
1 020 HUF
+ áfaMagro.hu Piactér
Több mint 3.400 hirdetés 192 kategóriában!
Megnézem a hirdetéseketHirdetés
Hirdetés