Hollandia egyik legnagyobb mezőgazdasági vállalkozása, a Koninklijke Maatschap de Wilhelminapolder (KMWP) megkezdte egy 200 lóerős, elektromos hajtásúra átalakított Fendt 700 Vario erőgép gyakorlati tesztjét. A burgonya idei őszi betakarítása során munkába állított, nagy teljesítményű elektromos traktor használatának első tapasztalatai nagyon ígéretesek. Igazi áttörést az hozhatna, ha sikerülne megvalósítani jóval nagyobb, akár 200-350 lóerő teljesítményt, egész napos műszakokat és akár szántóföldi töltést is, reális időigénnyel és nem dízelgenerátorról.

A Gépmax írt részletesen a témáról, ezt az anyagot szemléztük. Eszerint szabványos töltőállomások és csere főakkus töltési megoldások biztosítják a folyamatos működést. Sokan érvelnek azzal, hogy a korlátozott hatótávolság illetve üzemóra mennyiség miatt ez a mezőgazdaságban megvalósíthatatlan, de a cég szeretne úttörő szerepet vállalni ebben a kihívásban és együttműködni a gyártókkal - közölték. 

A holland Koninklijke Maatschap de Wilhelminapolder (KMWP) elkezdte egy 200 lóerős, elektromos hajtásúra átalakított Fendt 700 Vario traktor gyakorlati tesztjét - Fotó: FB

A holland Fendt-importőr, az Agromec már 10 hasonló traktort szállított le, amelyek mindegyike tereprendezésben és útépítésben vesz részt és ezek mintegy 7000 üzemórát dolgoztak. A mezőgazdaságban azonban ezek az elektromos traktorok még nem érvényesültek eddig, ezért a KMWP kísérlete az iparágban elsőként jelent meg egy 205 lóerős elektromos traktorral.

A Fendt 720 Vario traktor átépítése

Az elektromos traktor átépítésében és kifejlesztésében a holland Fendt-importőr Agromec és az Electric Construction Equipment (ECE) együttműködésében született. Kiindulásként egy normál, dízel üzemű, Fendt 720 Vario-t használtak fel, amelyből a dízelmotort és egyéb tartozékait – üzemanyag- és AdBlue tartály, SCR – eltávolították, miközben a Vario sebességváltót megtartották.

Burgonyát borít az elektromos hajtású Fendt 700 Vario - Fotó: FB

A Vario sebességváltó kommunikál a TMS sebességváltó-vezérléssel, és közvetlenül a különböző részegységekkel is. Amennyiben minden funkciót külön-külön villanymotorokkal kívántak volna kiváltani – a mellékhajtástól kezdve, a hidraulika-szivattyún át a további működtetésekig – akkor egy komplett, új traktort kellett volna építeni, beleértve a vázszerkezetet is. Kivételt csak a féklevegő-kompresszor képez, önálló villanymotoros meghajtással. Ezért a Vario a dízelmotor kivételével változatlanul megmaradt - írták.

Elektromos motor 420 lóerő névleges teljesítménnyel

A sebességváltót ebben az esetben villanymotor, egy állandó mágneses, kefe nélküli Danfoss szinkronmotor hajtja. Bár a motor névlegesen több mint 420 lóerő teljesítmény leadására képes, de úgy van hangolva, hogy a traktorban eredetileg használt Deutz dízelmotor paramétereit közelítse. Maximális forgatónyomatéka 911 Nm, percenkénti 1500-as fordulaton.

Közelről az elektromos hajtású traktor motorházteteje - Fotó: FB

Az akkumulátorok hűtése

A motorháztető alatt, a villanymotor tetején egy 70 kWh kapacitású akkumulátorcsomag található, amelyet a rövidebb idejű használatra, például kisebb közúti távolságok megtételéhez, és az első függesztő szerkezetre szerelt, 140 kilowattórása fő üzemi akkucsomag cseréjének áthidalására terveztek. Ez a cserélhető akkucsomag megegyezik az ECE által az elektromos építőipari gépeknél használt akkumulátorral - közölték.

A burgonya idei őszi betakarítása során munkába állított, nagy teljesítményű elektromos traktor használatának első tapasztalatai nagyon ígéretesek - Fotó: FB

Az elektromos alkatrészek hűtése kulcsfontosságú, mert a hőmérséklet nem haladhatja meg a 45 Celsius-fokot. Ezen túlmenően 60 Celsius-fokig automatikusan csökken a teljesítmény-leadás. A 24 voltos tápfeszültségű tetőklíma-berendezést a tetőperemben lévő külön kijelzőn keresztül vezérlik - írta a cikk.

Munkában az elektromos hajtású traktor - Fotó: FB

Akkumulátorcsere a szabványos töltőállomáson

A lemerült akkumulátor önálló egységként elhelyezhető egy töltőállomáson, és gyorstöltés esetén egy órán belül teljesen feltölthető, míg a le- és felcsatolás körülbelül 1-2 percig tart. A fő akkumulátor tömege 2000 kilogramm, magassága 1,3 méter, hossza 1,08 méter, szélessége pedig 1,3 méter, beleértve a tetején lévő hűtő- és fűtőegységet is. Ezek biztosítják az akkumulátor optimális működési körülményeit.

Burgonyabetakarítás közben az elektromos hajtású Fendt 700 Vario traktor - Fotó: FB

A végére a hátrányok

A cikk szerint ugyan nagyon praktikus és logikus az első függesztő-szerkezethez csatolt akkuegység, ám emiatt használhatatlanná válik az első- és a hátsó függesztő-szerkezetek kombinált használatához. A másik negatívum a vételár, amely nagyjából 615 000 euró körül van jelenleg, amely tartalmazza az első akkucsomagot is. Ez 380 forintos árfolyamon számolva mintegy 233 millió 700 ezer forint.

Megosztás

További híreink

Két front is csapadékot hoz, majd szárazabb idő és lehűlés várható

2024.10.09.

Szerdán nyugatról kelet felé frontális felhőzet és gyengülő csapadékzóna vonul, így a keleti harmadban is beborul az ég, miközben délelőttől délnyugat felől szakadozik, csökken a felhőzet. A legtöbb napsütés a Dél-Dunántúlon valószínű, de gomolyfelhők képződnek, amelyekből záporok előfordulhatnak, kis eséllyel az ég is megdörrenhet.

Tovább terjed a madárinfluenza, több ezer ludat kell megsemmisíteni

2024.10.09.

Békés vármegyét követően Jász-Nagykun-Szolnok vármegyében is kimutatta a madárinfluenza jelenlétét a Nébih laboratóriuma.

Minden, amit a növénytársításról tudni akart

2024.10.08.

A növénytársítás egy ősi kertészeti technika, amely lehetővé teszi a növények természetes tulajdonságainak kihasználását a jobb termés érdekében. Ebben a cikkben választ adunk a növénytársítással kapcsolatos leggyakoribb kérdésekre, hogy segítsünk neked a kerted maximális kihasználásában!

Közös élelmiszermentő kampányt indított az Auchan és a Nébih

2024.10.08.

A kampányra a termékjelölések tisztázása miatt van szükség, számos termék ugyanis a minőségmegőrzési idő után is biztonsággal fogyasztható - írta az Auchan és a Nébih.

Csütörtök magasságában egy hurrikán hatásait Magyarországon is érezzük majd

2024.10.08.

Szerdán érheti el a Kirk nevű hurrikánból továbbfejlődött ciklon Franciaország partjait. A hidegfrontja ráadásul csütörtökről péntekre virradóra hazánkba is beköszönhet.

Partnerhírek
Partner

Vulcan Profi Smax – granulált elemi kén - Mindenkinek használni kellene?!

2024.10.04.

Az elmúlt években a kénhiány állandósult a növénytermesztésben. Sok és egyoldalú a kijuttatott nitrogén, miközben egyre magasabb fehérje- és olajtartalmú növényeket termesztünk. Granulált kén használatával több évre elegendő ként tudunk kijuttatni.

Partner

Dekákból tonnák: a precíz gazdálkodás útja a profitmaximum felé

2024.10.03.

A változó környezet miatt folyamatosan felül kell vizsgálni a technológiákat, hogy a precíz munkavégzéssel csökkentsük a változás okozta terméscsökkenést. Mindehhez az inputanyagok tudatos és okszerű pozicionálása is kulcsfontosságú, figyelembe véve olyan tényezőket, mint a termésszint, profitabilitás és ellenállóképesség.

Hirdessen a Magro.hu oldalon!

Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!

Médiaajánlat
Kiemelt hirdetések a Piactéren
Kiemelt
Graecus CBK szárzúzó
Bács-Kiskun, Kecskemét

Graecus CBK szárzúzó

Hitelesített telefonszám
Keressenek az ár miatt!
Kiemelt
Graecus AATK zúzó
Bács-Kiskun, Kecskemét

Graecus AATK zúzó

Hitelesített telefonszám
Keressenek az ár miatt!

Magro.hu Piactér

Több mint 3.300 hirdetés 105 kategóriában!

Megnézem a hirdetéseket
Hirdetésfeladás