Hirdetés
Magyarország nagyhatalom a csokimikulás gyártásban
Tavaly a koronavírus-járvány negyedik negyedévi hulláma ellenére sem csökkent a hazai csokoládéfigura-vásárlás. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara körképe szerint 2021-ben is növekvő kereslet volt tapasztalható. Évente több millió, hivatalos nevén „üreges formacsokoládé figurát” értékesítenek Magyarországon. A Magyar Édességgyártók Szövetségének kimutatása szerint közel 250 vállalkozás foglalkozik édességgyártással, az üreges formacsokoládét gyártók közül pedig a legnagyobb a Nestlé.
A multinacionális vállalat diósgyőri gyárában előállított csokimikulás figurákat 20 országba exportálják, évi 4 ezer tonna mennyiségben, amely mintegy 120 millió figurát jelent. A Nestlé a hazai piac közel 80 százalékát látja el, a többi termék kisebb üzemek kibocsátásának eredménye. Tapasztalatok szerint mind a multinacionális, mind pedig a hazai gyártók egyaránt megtalálják számításukat a szezonális édességek piacán, még a kisebb gyártók is jelentős tételeket tudnak értékesíteni ilyenkor - írta a NAK.

Áremelkedés, kereslet, trendek
Mint szinte minden területen, itt is jelentős a gyártáshoz felhasznált alapanyagoknál tapasztalható áremelkedés, amely a klimatikus viszonyokra visszavezethető terméskiesés és a megnövekedett kereslet együttes hatása. Az átlagot meghaladó mértékben növekedtek a papír alapú csomagolóanyagok árai is az utóbbi 6 hónapban.
Hirdetés
Az édesipari termékeknél is teret nyert a cukormentes termékek iránti fokozott igény. Az adventi időszakhoz köthető üreges Mikulás-figura fogyasztói népszerűsége azonban töretlen, ebből a termékből a gyártók közel 8 millió darabot értékesítenek a hazai piacon. A mikulások iránti kereslet a hagyományos étcsokoládé/tejcsokoládé megosztást követi. Kisebb mennyiségben készülnek például az üregükben cukorkával töltött, vagy kétrétegű, kétízű mikulások. A mikulások esetében azonban nincs olyan gazdag ízkínálat, mint a szaloncukroknál, de ez a termékek jellegéből és elkészítési módjából is adódik. Az elmúlt év híres terméke volt a nemzetközi sajtóban is megjelent „maszkos mikulás”, a lajosmizsei Rimóczi László cukrászmester innovációja, amely elnyerte a Magyar Édességgyártók Szövetségének innovációs díját is.
Kapcsolódó cikkek
Hirdetés
További híreink
Legújabb hirdetések
Hirdetés
Hirdetés
Sertéstartás okosan: a világ vezető szakértői segítenek eligazodni a legfontosabb kérdésekben
2025.07.17.A Boehringer Ingelheim a fenntartható sertéstartás partnereként segíti a gazdákat az állatok egészségének megőrzésében, főként megelőzéssel és integrált megoldásokkal. Céljuk az állatjólét javítása, a hatékonyabb és fenntartható termelés.
Változik a klíma, ezért változtatnunk kell a technológián is
2025.07.17.Az alaptrágyázásnál használjunk valamilyen szervesanyag-alapú terméket, lehetőleg olyat, amiben cukor is van. Sokkal több nitrogént tegyünk a talajba már ősszel és kevesebb nitrogénfejtrágyát tavasszal.
Hirdetés
Hirdessen a Magro.hu oldalon!
Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!
MédiaajánlatMagro.hu Piactér
Több mint 3.500 hirdetés 212 kategóriában!
Megnézem a hirdetéseketHirdetés
Hirdetés
Hirdetés