Hirdetés
Komoly a fogyasztói igény és a gyártói kihívás is a mentes termékekkel kapcsolatban
A mentes termékek iránti vásárlói igény világszerte nő, azonban az ilyen árukat gyártóknak számos szigorú előírásnak kell megfelelniük. Az élelmiszer-feldolgozók mellett a kereskedők és a fogyasztók szakmai edukálása is fontos – hangzott el a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) Mentes termékek munkacsoportjának legutóbbi ülésén.
Világszerte, így hazánkban is egyre több ember szenved gluténérzékenységtől, tejfehérje-allergiától, tejcukor-érzékenységtől (laktózintoleranciától) és cukorbetegségtől - írta a NAK. Kiemelten fontos, hogy a táplálkozási allergiától szenvedők tudják tartani a megfelelő diétát, amihez segítséget nyújtanak számukra a különböző mentes termékek. Ezen termékek előállítása magas szintű szakértelmet kíván, hiszen a vonatkozó jogszabályok, előírások és szabványok, a speciális gyártási technológia mellett a táplálkozástudomány fejlődését is folyamatosan nyomon kell követni a biztonságos és hatékony termékelőállítás érdekében, az élelmiszer-összetevők kiválasztásában.

Növekedés, verseny és igények
A kamaránál 2024 tavaszán alakult meg a Mentes termékek munkacsoportja, amelynek célja az előállítók szakmai támogatása, valamint érdekeik képviselete a termékkörök szabályozási környezetének alakítása során. A mentes termékek piaca folyamatosan nő, és az élelmiszeriparban részt vevő vállalatoknak fel kell készülniük ennek a növekvő igénynek a kielégítésére. Ugyanakkor ezen a piacon is egyre fokozottabb a verseny a fogyasztókért, akik egyre magasabb minőséget és változatosabb termékskálát várnak el.
Hirdetés
A munkacsoportban a gyártók, a kereskedők, a kutatók és a szakértők megosztják egymással a termék- és a gyártás-technológiai fejlesztési eredményeket, valamint segítik egymást a felmerülő nehézségek kezelésében. A csoport elősegíti a szakmai együttműködést és a tudásmegosztást az iparágban tevékenykedő vállalkozások között - írták.
A munkacsoport legutóbbi, január közepi ülésén a mentes termékek exportpiaci lehetőségeiről, marketingjének erősítéséről is szó volt. A csoport tagjai edukációs alcsoport létrehozásáról döntöttek, amely a fogyasztók mellett a gyártók, beszállítók, beszerzők, illetve a HORECA-szektor témabeli ismereteit egyaránt bővíteni kívánja. Döntöttek továbbá adózási kérdésekkel, illetve piackutatással kapcsolatos alcsoport megalakításáról is, valamint a közeljövőben frissíteni fogják a NAK és partnerei által néhány éve készített gluténmentes kiadványt - írták.
Témák a cikkben
Kapcsolódó cikkek
Hirdetés
További híreink
Legújabb hirdetések
Hirdetés
Hirdetés
A nagy BactoFil®-sztori
2025.04.28.Az AGRO.bio Hungary Kft. termékkínálatát immáron 24 éve vezeti a BactoFil® termékcsalád. Az egyik első mikrobiológiai készítmény a hazai piacon, hatékonyságát közel 2 millió hektár tapasztalatai igazolják. Hogyan kezdődött a történet, hol tart most, és mit mutat a jövő?
Maxentis gombaölő szer - tradíció és innováció az Adama-tól
2025.04.28.2025-ben az ADAMA új gombaölő szerrel jelentkezett a piacon. Ez egyrészt tradicionális megoldást kínál, mivel két jólismert hatóanyagra épül. Másrészt innováció a javából, mivel ezeket, a saját kategóriájukban piacvezető hatóanyagokat ilyen összetételű gyári kombinációban még nem próbálhattuk ki.
Hirdetés
Hirdessen a Magro.hu oldalon!
Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!
MédiaajánlatDurumbúza C-komplex technológia gombaölő hatással, réz + kén + cink
1 020 HUF
+ áfaHO napraforgó lombtrágya réz-kén-kálium-bór-cink gombaölő hatással
980 HUF
+ áfaMagro.hu Piactér
Több mint 3.400 hirdetés 198 kategóriában!
Megnézem a hirdetéseketHirdetés
Hirdetés
Hirdetés