A Magyar Bormarketing Ügynökség új imázsfilmjének célja, hogy friss képet adjon hazánkról és borainkról, ami egyszerre hiteles a szakmának és vonzó a nemzetközi közönségnek. A filmben a Tokaji aszú, a Szamorodni, az Olaszrizling és a Bikavér jelenik meg, de az ügynökség a külföldi aktivitásai során még a Furmintot és a Kékfrankos fajtákat is népszerűsíti, mert ezek mutatkoztak a legerősebbnek a nemzetközi kampányok során.

Az MTI híre szerint Rókusfaly Pál, a nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos Budapesten, a Magyar Bormarketing Ügynökség új imázsfilmjének bemutatóján beszélt a részletekről. A kormánybiztos hozzátette: a film az elmúlt évek nemzetközi tapasztalataira, piackutatásaira és szakértői visszajelzésekre épül. A filmben a Tokaji aszú, a Szamorodni, az Olaszrizling és a Bikavér jelenik meg, de az ügynökség a külföldi aktivitásai során még a Furmintot és a Kékfrankos fajtákat is népszerűsíti, mert ezek mutatkoztak a legerősebbnek a nemzetközi kampányok során.

A Magyar Bormarketing Ügynökség új imázsfilmjének célja, hogy friss képet adjon hazánkról és borainkról - Fotó: MTI/Balogh Zoltán
A Magyar Bormarketing Ügynökség új imázsfilmjének célja, hogy friss képet adjon hazánkról és borainkról - Fotó: MTI/Balogh Zoltán

A Magyar Bormarketing Ügynökség legújabb imázsfilmje friss és izgalmas perspektívából mutatja be Magyarországot, mint bortermelő országot. A film célja, hogy újradefiniálja hazánkat a borokon keresztül: egyszerre pozícionálja a magyar borokat prémium minőségű, sokszínű és innovatív termékként, miközben bemutatja azt a kulturális és természeti gazdagságot is, amelyből ezek a borok születnek. A filmből több, eltérő hosszúságú változatot is készítettek.

A közlemény szerint a fiatalabb generációkat is szerették volna megcélozni a nyitott és közvetlen hangvétellel, a felelős és mértékletes fogyasztásra ösztönözve. A film hangsúlyozza, hogy a magyar borászat nem csupán múltjára épít, hanem az új generációk, friss stílus és folyamatos innováció jellemzi.

Mednyánszky René, művésznevén Menzkie, a film rendezője elmondta: mintegy 50 ember dolgozott azon, hogy szenvedéllyel, humorral és egyediséggel teli anyag jöjjön létre. Inspirációként szolgáltak nemzetközi gasztrofilm-trendek, de nagyon fontos volt, hogy a magyar karakter megmaradjon. A magyar nyelv különlegessége, a "bor" szó mássága, és a vulkanikus talaj szinte filmre kívánkozott - mondta.

Blazsovszky Péter sommelier, moderátor, Rókusfalvy Pál, a nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos, Mednyánszky René, művésznevén Menzkie, a film rendezője és Sági Viktor, a Jazzbois zenekar gitárosa (b-j) a Magyar Bormarketing Ügynökség új imázsfilmjének bemutatóján Budapesten az A38 hajón 2025. június 11-én - Fotó: MTI/Balogh Zoltán
Blazsovszky Péter sommelier, moderátor, Rókusfalvy Pál, a nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos, Mednyánszky René, művésznevén Menzkie, a film rendezője és Sági Viktor, a Jazzbois zenekar gitárosa (b-j) a Magyar Bormarketing Ügynökség új imázsfilmjének bemutatóján Budapesten az A38 hajón 2025. június 11-én - Fotó: MTI/Balogh Zoltán

A zene a borhoz

Sági Viktor, a film zenei világát alkotó Jazzbois együttes tagja szerint a cél az volt, hogy nemzetközileg is érthető, mégis magyarul karakteres hangzást hozzanak létre. Inspirációként szolgált a táj, a szőlő, a kortárs jazz és elektronika, de hallható benne népi dallamfoszlány is. Az együttes a világban sokkal ismertebb, mint Magyarországon - fűzte hozzá, és szeretnék elérni, hogy a magyar borok nemzetközi hírneve is terjedjen a világ borkedvelői közt.

Megosztás

További híreink

Csőd szélén az önjáró mezőgazdasági robotokat fejlesztő cég

2025.07.12.

A francia Naïo Technologies mezőgazdasági robotokat gyártó vállalat pénzügyi nehézségekbe került. A céget bírósági felügyelet alá helyezték, és vevőt keresnek, hogy folytathassák a működésüket.

Hogyan fokozható még tovább a muskátlik virágzása? Sütőporral…

2025.07.12.

A muskátlik kedvelt növények gazdag virágzásuk és egyszerű gondozásuk miatt. Előfordul azonban, hogy egy kis segítségre szorulnak, hogy még bőségesebben virágozzanak. Meglepő módon egy gyakori konyhai alapanyag, a sütőpor is segíthet ebben. Mutatjuk, hogyan használható a sütőpor a muskátlik virágzásának fokozására!

Csökken az agrártermelés és változott a vetésforgó Ukrajnában

2025.07.12.

Az ukrán mezőgazdasági termelés nagyobb mértékben csökken, mint az export, a vetésforgó is megváltozott tavalyhoz képest

Slágergyanús új fehér tv-paprika herseghet a fogunk alatt

2025.07.12.

Izgatott várakozás előzte meg a Rijk Zwaan felgyői kísérleti kertjében megrendezett paprikabemutatót. A már jól ismert hibridek mellett a nemesítőház egy rendkívül ígéretes fehér, tölteni való fajtára irányította a paprikatermesztés iránt érdeklődők figyelmét.

Közel 7 ezer hektárnyi adatgyűjtés bizonyította, hogy jó hasznot hoz a regeneratív gazdálkodás

2025.07.12.

A regeneratív gazdálkodás megtérülésével és hasznosságával kapcsolatban sok kérdés vetődik fel a termelők részéről, most a megtérülést is kiszámolták.

Partnerhírek
Partner

Cellezzünk, de mikor és hogyan?

2025.07.11.

A termelői szakzsargonban sokan mondják cellezésnek a szárbontást, a jól és méltán (el)ismert BactoFil® CELL gyökér- és szármaradványbontó nyomán. Most összefoglaltuk szakmai ajánlásainkat, mikor és hogyan érdemes egy szárbontót jól használni – és mikor nem.

Partner

Mit válasszunk az őszi vetésekhez?

2025.07.11.

Az őszi borsó fehérjében gazdag, könnyen termeszthető, nitrogénmegkötő növény, annak minden előnyével. A takarmányozásban és a humán élelmezésben egyaránt jól használható. A növényi fehérjék iránti globális kereslet növekedése kedvező környezetet teremt a növekvő termeléshez.

Hirdessen a Magro.hu oldalon!

Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!

Médiaajánlat

Magro.hu Piactér

Több mint 3.500 hirdetés 213 kategóriában!

Megnézem a hirdetéseket
Hirdetésfeladás